וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המגזר העסקי, ארגוני הפילנתרופיה והממשלה משתפים פעולה - למען תושבי הצפון

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 13:07

המשל"ט האזרחי ומשרד הפנים יחד עם "ישראל מתגייסת" קיימו סיור עם כמאה עשרים אנשי עסקים, תורמים, ארגוני פילנתרופיה, יו"ר פורום קו העימות וראשי רשויות בצפון - בכדי להבין את הצרכים הייחודים של התושבים, להרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים ולסייע לאזרחים

לראשונה מתחילת המלחמה, התקיים סיור משותף בקו העימות לעשרות מבכירי המשק, ארגוני הפילנתרופיה הגדולים, לצד נציגי משרד הפנים, פיקוד צפון, המשל"ט האזרחי, יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ וראשי רשויות מהצפון.

המפגש, יצר שיתוף פעולה ראשוני וייחודי בין בכירי המגזר העסקי וארגוני הפילנתרופיה שהתאחדו כדי להבין לעמוק את צרכי התושבים בצפון, לייצר פתרונות כלכליים עבורם, להרחיב את פעילות החברות הגדולות ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין התורמים, אנשי העסקים, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. המפגש כלל סיור ביישובים המפונים, לצד שולחנות עבודה בהם המשתתפים דנו בארבעה אתגרים מרכזיים בקו העימות בצפון: תעסוקה, חינוך והשכלה גבוהה, בריאות וחוסן ופיתוח כלכלי.

בין המשתתפים במפגש, ניתן למנות את מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, יו"ר שטראוס השקעות, רעיה שטראוס, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, יו"ר קרסו מוטורס, יואל קרסו, משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, ד"ר נורית הראל וסיגל בראון מהנהלת ד"ר פישר, בכירי ובכירות גוגל ופייסבוק ישראל ועוד רבים אחרים.

סיור משותף של המגזר העסקי ומשרד הממשלה בישובי הצפון. צילום: Ritvo photography, אתר רשמי
סיור משותף של המגזר העסקי ומשרד הממשלה בישובי הצפון/אתר רשמי, צילום: Ritvo photography
טל בסכס - "החיבור בין הממשלה, המגזר העסקי וארגוני הפילנתרופיה נובע מהשאיפה של כולנו לעשיית הטוב למול האתגרים האזרחיים בצפון". צילום: Ritvo photography, אתר רשמי
טל בסכס - "החיבור בין הממשלה, המגזר העסקי וארגוני הפילנתרופיה נובע מהשאיפה של כולנו לעשיית הטוב למול האתגרים האזרחיים בצפון"/אתר רשמי, צילום: Ritvo photography

הפרויקטור האזרחי טל בסכס שהוביל את המפגש: "החיבור החשוב הזה, בין הממשלה, המגזר העסקי וארגוני הפילנתרופיה נובע מהשאיפה של כולנו לעשיית הטוב למול האתגרים האזרחיים בצפון. שיתוף הפעולה הבין מגזרי הוא חשוב ביותר; אנשי העסקים והתורמים מביאים עימם ניסיון רב שנים בזירות פעילות שונות כמו: חינוך, חברה, בריאות ותעסוקה. הם בעלי יכולות ומשאבים נוספים לאלו שיש לממשלה, והכוונה לא רק לכסף, אלא גם לידע, למחקרים ומודלים מיטביים; למול אלה, המשל"ט ומשרדי הממשלה מביאים את המידע על התוכניות הממשלתיות ויודעים לעשות את החיבורים הנכונים לאנשי המקצוע. אני שמח שכולם כאן איתנו - ויחד נדאג להטיב עם תושבי הצפון".

עוד הוסיף ואמר בסכס: "אני רוצה להודות לכל העוסקים במהלכה החשובה, שארגנו את המפגש היום. למשרד הפנים בהובלתו של המנכ"ל רונן פרץ, ומנהלת מחוז הצפון עינב פרץ. לעינת זינגר שמובילה את החיבור החשוב לארגוני הפילנתרופיה. לראשי הרשויות, ובמיוחד למארח של המפגש - משה דוידוביץ, ממועצת מטה אשר. וכמובן: לארגוני הפילנתרופיה והתורמים שמטרתם היא לעשות טוב לעם ישראל ולתושבי הצפון".

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ: "הכנס היום, הוא חלק מפעילות רחבה ורציפה שמתקיימת בהובלת משרד הפנים ובשיתוף כלל משרדי הממשלה, מהיום הראשון לפרוץ המלחמה. כנס זה נעשה בשיתוף עם המשל"ט האזרחי ופרוייקט ישראל מתגייסת, מול אתגרי יישובי קו העימות בצפון. אני מאמין שיש לעשות את כל הנדרש על מנת להבטיח את המענה לצורכי הרשויות והתושבים גם בטווח הזמן המיידי וגם בראי חזרתם הביתה למרחב בטוח וצומח. נוכחותם של קרנות הפילנתרופיה יחד עם ראשי המשק והמגזר העסקי בכנס זה, הם ביטוי חזק יותר מכל לחוסן הלאומי שלנו בשעת החירום המורכבת הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עינת זינגר "ישראל מתגייסת". צילון: Ritvo photography, אתר רשמי
עינת זינגר "ישראל מתגייסת"/אתר רשמי, צילון: Ritvo photography

עינת זינגר - דן, מובילת המיזם ישראל מתגייסת: "בעקבות המלחמה, ענפים שלמים נפגעו בצורה דרמטית ומלאכת השיקום תימשך זמן רב ותדרוש משאבים משמעותיים. עם האתגר הלאומי הזה כולנו מתמודדים כחברה ובוודאי המגזר העסקי והפילנתרופי. יחד עם המדינה ויחד עם מרכז הסיוע לאזרח של פיקוד העורף הוקם מיזם ישראל מתגייסת, על מנת להרחיב את החיבור, להכיר את הצרכים העולים מהשטח, לייצר פעולות עם אימפקט, ולהבין כיצד בכוחנו וביכולתנו לסייע בהתמודדות עם אתגרים ארוכי טווח.

רו"ח עינב פרץ - ממונת מחוז הצפון במשרד הפנים: "ישבי קו העימות הם בראייתי "העוטף הצפוני" של מדינת ישראל. כמי שמטעם משרד הפנים עובדת בצמוד עם כל רשויות, הישובים והתושבים, אני רואה את ההתגייסות של החברה האזרחית יחד עם המגזר העסקי לעבוד עימנו יחד, כשותפות לכל דבר ועניין. לא מדובר בכנס חד פעמי, אלא בתהליך של פעילות רב-מגזרית שאין מילים טובות דיין להבהיר את חשיבותה".

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ: "כותרת הכנס היום - צו 8 לעוטף הצפון! ואני אומר: צו 8 לממשלה, תחילה! שלא יהיה ספק, אני נרגש מהכנס הזה היום, שמח מאד על קיומו, ותולה תקוות גדולות שבסיום היום הזה נתחיל לראות שינוי אמיתי בתפיסה הרחבה של חשיבות חוזקו של הצפון למדינת ישראל כולה, בהבנה עד כמה חשוב מיגון הצפון וכל ההתראות שנתתי לאורך השנים בנושא הזה. יש כאן אנשים רציניים ומקצועיים שנרתמו למשימה הכל כך חשובה הזאת וכולי תקווה שהסיסמה: הגיע זמן צפון תתממש סוף סוף ולא כמו תמיד כששמענו אמירות מסוג זה ובסופו של דבר הזמן נשאר עומד מלכת! צפון חזק פירושו: כלכלה מקומית חזקה, מיגון מלא, תחושת מוגנות, תיירות פורחת, ותרבות לכל אבל בראש ובראשונה - ביטחון לתושבינו. אני מקווה ומאמין כי הכנס הזה היום הוא יריית הפתיחה למשהו טוב שעומד לקרות!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully