וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לרשויות המקומיות: 51% מהציבור דורש לדחות את הבחירות, האם בג"צ יתערב?

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 14:20

עתירה הוגשה לבג"צ נגד החלטתו של שר הפנים לקיים את הבחירות בסוף ינואר. 300 מועמדים בבחירות שנמצאים בשירות מילואים דורשים להישאר בלחימה. סקר 'מעריב' בדק ומצא 51% מהציבור דורש לדחות את הבחירות

הכרזתו של שר הפנים משה ארבל לקיים את הבחירות ב- 30.1.24 ממשיכה לעורר סערה. עתירה ראשונה הוגשה לבג"צ לדחות את הבחירות לסוף חודש פברואר, כפי שמאפשר חוק הבחירות. לצד העתירה לבג"צ 300 מתמודדים בבחירות המקומיות שגיוסו למילואים ונמצאים בלחימה בעזה, דורשים להמשיך להילחם ומציינים שהם אינם מתכוונים לעזוב את שדה הקרב וללכת לבחירות.

סקר 'מעריב' שנערך 10.12.23 ובוצע על ידי ד"ר מנחם לזר קובע כי מרבית הציבור הישראלי בעד דחיית הבחירות לרשויות המקומיות מעבר לתאריך שנקבע 30.1.24. רוב הישראלים (51%) סבורים שיש לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות למועד מאוחר יותר מאשר סוף חודש ינואר, 36% סבורים שצריך לקיימן במועד הזה ועוד 13% חסרי דעה.

פחות ממחצית המשיבים (46%) אומרים שהם בטוחים שיצביעו בבחירות המקומיות אם אלו יתקיימו בסוף ינואר.מתוך מהסקר עולה כי אחוז ההצבעה צפוי להיות נמוך .המשמעות, ירידה באחוזי ההצבעה יטיבו בדרך כלל עם ראשי עיר מכהנים ועם רשימות בעלות מטות שטח מאורגנים.

רשימת האיחוד הירושלמי עתרה לבג"צ בבקשה לדחות את מועד קיום הבחירות לרשויות המקומיות מיום 30/01/24, ליום 27/02/2024, מוביל העתירה, המועמד לראשות העיר ירושלים, עו"ד יוסי חביליו: "אנו דורשים מבגצ להתערב, לדחות את הבחירות המקומיות ולמנוע גניבת בחירות בירושלים. ניאבק על הדמוקרטיה הישראלית". בטענות העתירה מציינים העותרים חברי האיחוד הירושלמי, כי הודעת שר הפנים - שלא יפעל לדחיית הבחירות - היא ללא סמכות, שכן הסמכות נתונה בידי הממשלה כולה.

מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

שר הפנים: יהיו קלפיות בעזה ב־30 בינואר

בראיון ב- 103, הגיב שר הפנים משה ארבל על ההחלטה לקיים את הבחירות בעוד כחודש וחצי חרף המלחמה המורכבת. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", הבהיר. "אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית".

"אמרתי שאני איש פוליטי ורוצה להרחיק ממני את ההחלטה הזו", אמר. "בשעה שהסתיימה עבודת המטה וגם צה"ל ידע לומר שהיכולות לעמוד ב־30 בינואר מתקיימות, גם מבחינת פיקוח על הבחירות, פריסת קלפיות. יהיו קלפיות בעזה ב־30 בינואר וחיילים שמבצעים לחימה יוכלו גם להצביע. ביחס לסוגיית המועמדים, גם מבחינת אכ"א, אין מניעה לשחרר אותם לטובת הקמפיין. בזמן 'עופרת יצוקה' היו גם בחירות מקומיות, הייתה אז עתירה לדחיית הבחירות והשופט אליקים רובינשטיין כתב שרצוי להימנע מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully