וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום ראשות הרשויות בקריאה לממשלה: צרפו נשים נוספות לקבינט המלחמה

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 14:26

פורום ראשות הרשויות התכנס לדון בהמשך ניהול שגרת החירום בצל הלחימה. ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה, מקימת פורום ה-15 של ראשות הרשויות: "אני מצפה שגם בקבינט המלחמה יהיו נשים נוספות. נגמרו הימים שמגדירים לנשים מה הן יודעות או יכולות לעשות"

פורום 15 ראשות הרשויות בישראל התכנס לדיון חירום על רקע המלחמה, במסגרת המפגש דנו בחשיבות הקשר המדיני עם ערים תאומות ברחבי העולם כמכפיל כוח בחיזוק היחסים הבינלאומיים בין מדינות. בנוסף, התקיים שיח על חשיבות יצירת החוסן הקהילתי בקרב התושבות והתושבים במטרה ליצור רציפות תפקודית בצל מצב החירום בכלל תחומי החיים.

רותם ידלין ראשת המועצה האזורית גזר: "בתקופה בה מושתק קולן של נשים במוקדי קבלת ההחלטות, פורום ראשות הרשויות המקומיות הוא מקום של התייעצות וחשיבה אחרת על ניהול מורכב בעת מלחמה, על הגברת קולן של נשים בסוגיות על סדר היום בישראל ועל פעולה אל מול הכחשת פשעים מגדריים שנעשו בטבח השבעה באוקטובר ברמה הבינלאומית."

עוד שיתפו ראשות הרשויות ממקור ראשון, על סיפורים אישיים של חטופים, נעדרים או נרצחים מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר, שמתגוררים ברשות שלהן. בנוסף, הביעו את החשיבות הרבה בחיבוק המשפחות המפונות מהדרום והצפון, והתמיכה במאבק להשבת כל החטופות והחטופים הביתה.

פורום ראשות הרשויות בדיון חירום. צילום: דוברות גני תקווה, אתר רשמי
פורום ראשות הרשויות בדיון חירום/אתר רשמי, צילום: דוברות גני תקווה

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה, מקימת פורום ה-15 של ראשות הרשויות: "השותפות לדרך, חלוקת הידע והניסיון של כל אחת מפורום ראשות הרשויות, מוכיחים בכל פעם מחדש את היתרון של מנהיגות נשית, וביכולת שלנו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות. דווקא בימים אלו חשוב לעודד נשים לתפקידי מפתח וקבלת החלטות, הן בשלטון המקומי והמרכזי והן במגזר העסקי, מתוך הבנה עמוקה שרק בשילובן של נשים, שמהוות למעלה ממחצית מהאוכלוסייה בישראל, ניתן יהיה לפעול בצורה המשקפת באופן שוויוני את הצרכים והיכולות שלהן".

גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר: "ראינו במלחמה הזו ובסיפורים שמאחוריה, עד כמה נשים היו בעלות תפקיד משמעותי בלחימה ובתוצאותיה, וכיצד הן מובילות יוזמות משמעותיות במערך האזרחי בעורף. פעם נוספת הוכח שהעוצמה של נשים מנהיגות היא כח. לראשות הרשויות המקומיות, הפועלות יחדיו בשעה כה מאתגרת, יש משמעות רבה ביותר עבור כולנו. אין לי ספק שנמשיך לחזק את החוסן הקהילתי והלאומי של מדינת ישראל".

במפגש נכחו ליזי דלריצ'ה ראש עיריית גני תקווה, רותם ידלין ראשת מועצת גזר, גלית שאול ראש המועצה האזורית עמק-חפר, הגר פרי יגור ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, ליאת שוחט ראש עיריית אור-יהודה, עליזה בלוך ראש עיריית בית-שמש, קרן גרין ראש מועצת קדימה-צורן, מרים פיימברג ראש עיריית נתניה, אושרת גני-גונן ראש המועצה האזורית דרום-השרון, לין קפלן ראש מועצת תל-מונד, שושי כחלון ראש עיריית כפר יונה, ויעלה מקליס ראש עיריית יהוד-מונסון.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully