וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חקלאות, חוסן וחרבות ברזל

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 9:42

המלחמה שנכפתה עלינו לאחר השבת השחורה של 7/10 הוכיחה למי שהספיק לשכוח, את המשמעות של החקלאים והחקלאות לחוסנה של המדינה ולהיותם חומת המגן תרתי משמע

החקלאות בנגב המערבי הייתה אחד מסימני ההיכר והגאווה של חבל הארץ הזה וההתגייסות בימים אלו של מלחמה, של חלקים רבים בעם ישראל להתנדבות בחקלאות בכל רחבי הארץ כדי לתת יד לחקלאים שפונו מבתיהם או גויסו למאמץ הלחימה, נוטעת בי את האמונה שההתיישבות והחקלאות עוד יחזרו בגדול ו'גם הנגב עוד יהיה פורח'...

לשם כך יש לחזור ולחזק את החקלאות והחקלאים במושבים ובקיבוצים, לא רק בנגב המערבי אלא בכל הארץ. מהלך שכזה הכרחי לא רק לטובת השמירה על גבולות הארץ שבה נמצאים החקלאים: מהגליל העליון דרך רמת הגולן, בגבול המזרחי עם ירדן לאורך הבקעה, ים המלח, הערבה, חבל איילות ודרומה ועד לאזור רמת נגב בואכה הנגב המערבי, אלא גם לצורך הבטחת ביטחון המזון והסרת התלות שלנו בארצות אחרות שבכל אירוע ביטחוני הופכות להיות אויבות שלנו בפועל או מתנהגות כתומכות באויבינו.

אציין את תורכיה לדוגמא שהיבוא החקלאי ממנה גדול ביותר, היחסים המדיניים איתה היו במגמת שיפור, והנה, אוי לבושה- במלחמה הנשיא ארדואן קרא לישראל מדינת טרור ותמך נחרצות בפשעי החמאס.

לכן לדעתי יש להחליט על כמה פעולות פשוטות, שבהינתן רצון הממשלה ובהשקעה לא גדולה (בטח פחות מההשקעה בהסכמים קואליציוניים כאלה ואחרים שפחות משמעותיים לחיזוק ארצנו) יוכלו לתת כתף אמיתית לחקלאות ולסייע בשיקומה: הגדלת כמות העובדים הזרים, הפחתת רגולציה ועלויות העובדים- ריכוז כל נושא העובדים הזרים במשרד ממשלתי אחד, סבסוד המים לחקלאות, הקצאת משאבים לטיפול בפסולת חקלאית - קרן הניקיון, חיזוק ופיתוח מו"פ חקלאי.

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר. צילום: אריאל בשור, אתר רשמי
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר/אתר רשמי, צילום: אריאל בשור

כמו כן חשוב לטפל גם בהסדרת הטיפול בתוצרת חקלאית בדגש על: פיקוח על פערי התיווך - הפער הגדול בין תשלום הלקוח בסופר לתשלום לחקלאי, סימון ארץ התוצרת שיביא לעידוד כחול לבן והחזרת המכסות והפיקוח על היבוא.

הגם שאנו בעיצומה של מלחמה והראש טרוד בכאן ועכשיו, אני רוצה להזכיר לכולנו עוד ערך שעליו עמלים שנים ואותו יש לשמר והוא החינוך. אנו מנסים להביא למודעות בקרב בני הנוער את החשיבות בחקלאות ישראלית מקומית ואת המשמעות של להתבסס על חקלאות מקומית ולא על ייבוא.

אך כל עוד החינוך לחקלאות יישאר רק נחלתם של הקיבוצים והמושבים (וגם כאן לא בהיקף הראוי לחשיבות הנושא), הרי שזה לא יהיה מספיק, כי בדור הזה הנוער פונה למגוון של אפשרויות ולכן החינוך לחקלאות ולעבודת אדמה יהיה חייב להגיע למערכת החינוך כולה דרך המכינות, הישיבות ותנועות הנוער. ביחד ננצח במלחמה וביחד נצא למלחמה על עתיד החקלאות במדינה.


• ניר ונגר הוא ראש המועצה האזורית תמר שבשטחה חקלאים על הגבול המזרחי של המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully