וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהייטקיסט, מורה ומנכ"ל חברת ענק קוטפים יחד עגבניות

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 14:01

כבר ביום הראשון למלחמה הקימו ארגוני חברה אזרחית חמ"לים מיוחדים לתיאום בין מתנדבים לחקלאים שנותרו ללא ידיים עובדות, כדי להציל את התוצרת החקלאית במשק. בזכות פעילות המתנדבים, חקלאים רבים מצליחים לשרוד את התקופה הקשה

מאז פרצה מלחמת עזה, חקלאי ישראל עוברים את אחד המשברים הגדולים בתולדות הענף. אלפי פועלים שהיו מגיעים מדי יום לחממות ולמטעים נטשו בשל המצב. על פי נתוני משרד החקלאות, כפי שהציג בכנסת, מאז פרוץ המלחמה עזבו את ישראל כ-7,500 עובדי חקלאות זרים, מתוך כ-30,000 עובדי חקלאות זרים שעבדו בישראל טרם המלחמה. לאחרונה אישרה הממשלה כניסתם של 5000 עובדים זרים חדשים, אך אין זה מספק.

עובדים זרים נפגעו או עזבו את ישראל בעקבות פרוץ המלחמה, חקלאים רבים, בעיקר בעוטף עזה, נפגעו ואחרים גויסו למילואים. ב'שומר החדש' זיהו את הצורך והחלו מיד בגיוס מתנדבים ובשיתופי פעולה עם יוזמות נוספות המסייעות לחקלאים ובין היתר עם 'אחים לחקלאות', 'אחים לנשק' ו"חקלאות ברזל", על מנת לנתב את המענה בשטח לחקלאים.

מתנדבי השומר החדש בשטחי החקלאות. צילום: השומר החדש, אתר רשמי
מתנדבי השומר החדש בשטחי החקלאות/אתר רשמי, צילום: השומר החדש

למעלה מ-30,000 מתנדבים שהשומר החדש גייס, יצאו לשטח לכל אורך ימי המלחמה וכפי שהחקלאים מעידים, השטחים החקלאיים היו נכחדים ללא העזרה של המתנדבים שמגיעים ממקצועות שונים, מכל רחבי הארץ. אל המשימה לסייע לחקלאים בכל רחבי ישראל, התגייסו מתנדבים רבים מהארץ ומהעולם, מכל מגזר ומכל הקשת החברתית בישראל. ניתן למצוא במשקים החקלאיים מדי יום עובדי חברות היי טק, מורים, מנכ"לי חברות ענק ומתנדבים שהגיעו מחו"ל במיוחד כדי לקטוף עגבניות. בין מאות המתנדבים מגיעים בני נוער מישיבות וסמינרים חרדיים, עשרות תלמידים מבתי ספר דרוזים וכן בתי ספר בדואים.

אייל כהן, חקלאי במושב יתד שבעוטף עזה אמר כי: "אני דור שלישי של חקלאים, הפערים שנוצרו בשבוע הראשון של המלחמה כשלא היינו בכלל בשטח הם לא ניתנים לגישור, בטח לא מבחינת הפעילות, זאת באמת הישרדות. בזכות מתנדבי השומר החדש שבאים לעזור אנחנו מנסים להציל את מה שאפשר, בכל החושך יש נקודות של אור שעושות לנו טוב, אנחנו צריכים עכשיו כמה שיותר ידיים עובדות שיבואו ויעזרו לנו".

30,000 מתנדבים הגיעו לסייע לחקלאים. צילום: השומר החדש, אתר רשמי
30,000 מתנדבים הגיעו לסייע לחקלאים/אתר רשמי, צילום: השומר החדש

בשבועות האחרונים הגיעו לשומר החדש פניות מרחבי העולם, עם רצון טוב להגיע לישראל ולסייע במאמץ לחקלאים. בחודש האחרון הגיעו למעלה מ- 600 מתנדבים ממגוון רחב של מדינות ובעיקר מארה"ב, רוסיה, דרום אפריקה ומצרפת. יחד עם המתנדבים שמגיעים מחו"ל, ישנם גם הרבה עולים חדשים שנמצאים בארץ פחות משנה ומתגייסים למאמץ במסגרות שונות ובהן "תגלית".

אבי פרחי, חקלאי ממושב שדה ניצן, חבל הבשור בעוטף עזה: "רוח ההתנדבות היא מרשימה באופן יוצא דופן. מדובר באנשים נפלאים, עם תשוקה ונאמנות להחזיר את ישראל לשפיות, עוזבים את חיי היום יום שלהם במטרה להשיב את התקומה לחקלאות. מדובר במתנדבים מכל הקשת- ילדים, נערים, בוגרים ועד קשישים שבעזרת ארגונים שונים בהם השומר החדש ואחים לנשק, מסייעים לכלל החקלאים שצריכים סיוע. ללא האנשים הללו, לא יכולנו לשקם את החקלאות בעוטף ובכל הארץ. הם אלו שנותנים לנו אמונה שהכל יחזור לקדמותו ואף טוב מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully