וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת המיגון של מוסדות החינוך בגוש דן: גבעתיים בדרך לפתרון מלא

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 13:04

פיקוד העורף הכריז על ערי המרכז כירוקות - עכשיו נותר לפתור את מצוקת המיגון בחינוך; בגבעתיים מודיעים: "פתרון מלא לכל גני הילדים"

שגרת המלחמה שהחליפה את שגרת החיים של כולנו, הביאה לעצירתה של מערכת החינוך. מעבר לחיוניות תפקודה הרציף עבור תלמידיה, מדובר במערכת שהחזרתה היא המנוע הראשון לחזרה לתפקוד של המשק והכלכלה הישראלית. זאת במיוחד בערי המרכז, שם מיום ליום ניכרת יותר חזרה לשגרת החיים.

השבוע רוב ערי המרכז הוגדרו על-פי פיקוד העורף לראשונה מאז ה-7 באוקטובר "ירוקות", מה שמנחה את מוסדות החינוך לשוב לפעילות מלאה. אולם, מדובר בערים יחסית ותיקות, שרוב מבני החינוך בהן ותיקים, ובעיריות שבמשך שנים זעקו וביקשו מהממשלה תקציב מיגון למבנים אלה מדינת ישראל נמצאת במציאות ומלחמה שכמותה לא הכרנו לפני, מה שמביא הורים רבים לחשוש מלשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך ויחד עם זאת הצורך לחזור לעבודה ולתפקוד הינו הכרחי ביותר.

כך לדוגמה גבעתיים, העיר השנייה בצפיפותה בישראל, מחוסרת שטחים ונבנתה לפני עשרות שנים ולכן בחלק מגני הילדים שבה אין ממ"דים (שאותם החלו לבנות בבניה חדשה רק בשנת 92 לאחר מלחמת המפרץ). במערכות ובמלחמות קודמות תנאי המיגון הנדרשים אפשרו קיום לימודים בהתאם להנחיות, ובמלחמה הנוכחית פיקוד העורף שינה את תנאי המיגון, ועל כן המצב בגבעתיים שונה ומאתגר בהשוואה לכל לערים אחרות.

גן ילדים בגבעתיים. צילום: דוברות גבעתיים, אתר רשמי
גן ילדים בגבעתיים/אתר רשמי, צילום: דוברות גבעתיים

כאשר גבעתיים הוגדרה עד כה "צהובה" במערכת החינוך, לאור תנאי המיגון, ראש העיר רן קוניק פעל למציאת פתרונות יצירתיים למיגון ככל הניתן, בנייה מואצת של ממ"דים, הכשרת חללים, פתיחת המקלטים הציבוריים לגנים הפרטיים, הזמנת יבילים וכדומה. יתרה מכך, בגני הילדים שלא עמדו בתנאי המיגון פעלנו בשיטת "איחוד גנים" ושיטת "3:3" (רוטציה של גן מתארח ומארח).

עיריית גבעתיים הובילה ופעלה להאצת תהליכים של פתרונות מיגון, הכוללים הליכי בנייה והתאמת מבנים לממוגנים, בהליכים מהירים שלא נעשו בישראל טרם לכן. אולם, מהירות התגובה מאפשרת היום לראש העיר בגבעתיים להכריז כי נמצאו פתרונות למבנים ממוגנים לכלל הגנים בגבעתיים. "על אף שפיקוד העורף הגדיר את גבעתיים כירוקה גם בחינוך, אנו ממשיכים בהליכי מיגון זריזים הכוללים הכשרת מרחבים מוגנים קיימים למיגון תקני (שתסתיים עד סוף נובמבר) ובניית מבני ממ"ד חדשים בהליך מזורז של כחודשיים", מספר רן קוניק, ראש העיר גבעתיים.

גם את בתי הספר בעיר ממגנים, ב-2 שלבים עיקריים. תחילה, בסגירת חללים קיימים, ובהמשך בניית ממ"קים. "אנחנו יחד עם הורי גבעתיים שמצאו עצמם מוגבלים לאור המצב, נמשיך לדרוש מהממשלה סיוע דחוף למתן מענה מדיני למיגון הולם לתושבי גבעתיים. על מנת לשמר את חוסן העורף ולאפשר את חזרתו התקינה של המשק. נמשיך לפעול ללא הרף ולקדם כל פתרון אפשרי", כך קוניק.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully