וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ראשי ערים דורשים משר הפנים לקיים את הבחירות בינואר 2024

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 12:57

המלחמה בעזה תפסה את השלטון המקומי בשיא מערכת הבחירות, ראשי ערים שהודיעו על פרישה, תקציבים ותוכניות שהוקפאו, מתמודדים לראשות שיצאו לחופשה. 100 ראשי רשויות מובילים דורשים משר הפנים לקיים את הבחירות במועדן ולחזק את השלטון המקומי

מלחמת עזה ואסון השבת השחורה, תפסו את השלטון המקומי בשיא מערכת הבחירות שהיו אמורות להתקיים ה- 30.10.23. אחרי ההודעה של 20% מראשי הערים המכהנים כי לא יתמודדו בבחירות, נותרו עשרות ערים בישראל עם הנהגה זמנית.

חודש אוקטובר היה שיאו של הקמפיינים הפוליטים והאווירה בערים היו מאוד תוססות. בשבת השחורה נרצח אופיר ליבשטיין ז"ל ראש המועצה האזורית שער הנגב, באותו יום נורא, נרצחו תמר קדם סימן טוב ומשפחתה בקיבוץ ניר עוז, תמר היתה מועמדת לראשות מועצת אשכול.

הראשונים שהתאוששו ויצאו לפעילות למען האזרחים היו ראשי הרשויות, כל המטות של המתמודדים לבחירות הפכו תוך לילה לחמ"ל של התנדבות ועשייה קהילתית.

בעקבות המלחמה נדחו הבחירות ל 30.1.24 עם אפשרות לדחייה נוספת לחודש פברואר. 100 ראשי רשויות מובילים פונים לשר הפנים בבקשה לקיים את הבחירות במועדן בינואר בכדי לייצב את המערכת השלטונית המקומית ולהוציא את הפעילות המונצפאלית מתקופת בחירות.

מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מצביעים בקלפי בבחירות לכנסת העשרים וחמש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

כל דחייה בבחירות תפגע ביכולת של הרשות להתמודד עם תוצאות המלחמה

מתוך מכתב ראשי הרשויות לשר הפנים: "אין מחלוקת כי הבחירות המקוריות לא יכולות היו להתקיים במועדן, ואולם מאז חקיקתו של החוק שבסימוכין, נכנסו מרבית הרשויות והתושבים במדינת ישראל, במידה מסוימת, לשגרת חירום.

במסגרת שגרת-חירום זו, חוזר המשק אט אט לפעילות, לרבות מערכת החינוך, וראוי שגם פעילות השגרה של הרשויות המקומיות, שהיתה בהקפאה חלקית מפאת הבחירות ואחר כך נכנסה למצב החירום, תחזור לשגרת פעילות תקינה.

כל דחיה נוספת במועד הבחירות, תסכל את היכולת להחזיר את פעילות הרשות המקומית לשגרה מלאה ויתרה מזאת, תפגע ביכולת של הרשות להתמודד עם תוצאות המלחמה, הן בפן השירות לתושב והדאגה לביטחון האישי בשגרה, והן בפן התקציבי. שזה אומר: גיוס עובדים, כינוס כלל הוועדות, השקעה בתשתיות, מכרזים, פעילות שיקום וחוסן וכו'.

אחרי המשבר שעברה המדינה כל סדרי העדיפויות לשנת התקציב הבאה יהיו שונים.

מיותר לציין שאין האמור לעיל פוגע בסמכותו של שר הפנים לקבוע מועד בחירות אחר עבור רשויות מקומיות שאינן מסוגלות לקיים את הבחירות במועדן (המעודכן), ואולם לא נכון להשאיר את כלל המדינה, דווקא בתקופה רגישה זו, בהקפאה ובאי ודאות המתקיימים בתקופת בחירות שהולכת ונמתחת ומתמשכת עד אין קץ. אשר על כל האמור לעיל, אנו קוראים לך לעשות את כל הדרוש על מנת שהבחירות יתקיימו במועדן ב- .30.1.2024 "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully