וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להיות ביחד: מיזם האומנות שמפגיש אותנו אחד עם השני

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 14:58

מיזם האומנות האקטיבסטי שמסתובב בארץ, מאפשר בניית סלון במרחב הציבורי ויוצר מפגשים אנושים בין אנשים."סלונ/נע מבקש להכניס קצת אור וצבע לתוך המציאות המורכבת שפגעה בכולנו. הצורך הזה, בהפוגה ובהשראה, משותף לכולנו - למי שפונה מהבית שלו ולמי שמארח אותו"

את מיזם האומנות - סלונ/נע, מפעילים אנשי עמותת זומו עם יוזמה עצמאית, אקטיביסטית ודינאמית של אנשי אמנות, תרבות וקהילה, שמבקשים לחבר את הקהילות השונות בישראל בעזרת תרבות ואמנות וליצור שיח יצירתי, מכיל ופתוח יותר.

הפעילות התחילה בעין יהב שמארח קיבוצים ומושבים מאשכול, משם עבר לקיבוץ גבעת חיים מאוחד, שמארח את כל קיבוץ גברעם. מחר ,16.11 אנחנו במדרשת בן גוריון.

מה זה סלונ/נע?
סלונ/נע הוא מרחב מפגש אמנותי נודד ומעורר השראה. מקום שבו אפשר לשבת. לשוחח. לנשום. לחזק את הרוח ולהטעין את הלב. המרחב הנודד של סלונ/נע מורכב מחמש מערכות סלון אינטימיות שיוצרות יחד מרחב שהייה מכיל. לכל סלון אופי משלו, עיצוב משלו ומטרה משלו וכשהם נפרשים יחד, זה לצד זה, הם יוצרים מערכת אורחת-מארחת אחת שלמה, מבוססת תרבות ואמנות, שיוצרת תחושה עוטפת של חום, יופי ותקווה.

מילנה גיצין אדירם, המנכ"לית והיזמת של זומו: "סלונ/נע מבקש להציע רגע של יופי ולהכניס קצת אור וצבע לתוך המציאות המורכבת שפגעה בכולנו. הצורך הזה, בהפוגה ובהשראה, משותף לכולנו - למי שפונה מהבית שלו ולמי שמארח אותו. לאמנות יש כוח מרפא והיא יכולה לחזק את כולנו ולתת לנו כוח להתמודד עם המציאות בצורה יצירתית, מעוררת מחשבה ופורצת גבולות. ייקח עוד זמן עד שנתחיל להתאושש ונצא לתהליך הריפוי וההחלמה שכל כך דרוש לכולם. אבל בינתיים, כעזרה ראשונה, כולנו זקוקים כבר עכשיו למקום מפלט. מרחב כינוס של הנפש שבו מותר להתחיל לדמיין את האופק. אזור בטוח שבו אפשר למצוא מזור, שביב של תקווה ואור בקצה המנהרה".

סלונ/נע - מרחב מפגש אמנותי נודד ומעורר השראה. צילום: עדי שחם, אתר רשמי
סלונ/נע - מרחב מפגש אמנותי נודד ומעורר השראה/אתר רשמי, צילום: עדי שחם
מיזם אומנות המחבר בין אנשים. צילום:שחר בן נון, אתר רשמי
מיזם אומנות המחבר בין אנשים/אתר רשמי, צילום:שחר בן נון

מה בדיוק קורה בסלו/נע?

מערך הסלונים של זומו נודד בתוך משאיות גדולות ומתמקם פעמיים בשבוע בישוב/קיבוץ/מרחב מארח אחר. הסלונים נפרשים על פני שטח של כ-200 מ"ר ויוצרים מרחב אירוח אחד גדול. הסלונים מתחלקים לחמישה נושאי על:
● סלון קבלת פנים - סלון שבו האורחים מתקבלים, מוזמנים להוריד נעליים ולהרגיש בבית עם תה ועוגיה.
● סלון וידאו - סלון שבמרכזו טלוויזיה גדולה שבה מוקרנות בין 5 ל-10 עבודות וידאו ישראליות מעולות, שמתאימות למצב ומשדרות יופי, רוך, חיוך ותקווה.
● סלון יצירה - סלון שמזמין משפחות מכל הגילאים לסדנאות פעילות יצירתית מבוססת אמנות.
● סלון חי - סלון שמארח עבודת אמנות חיה ואינטימית מתחום המוזיקה, המחול או המיצג.
● סלון הקשבה - סלון שבו מוטמעת עבודת סאונד ליחיד באוזניות.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully