וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמ"ל ההסברה האזרחי: איפה שהממשלה נכשלה 2000 אזרחים נכנסו לתמונה

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 13:33

בחודש האחרון הקומה ה-12 של משרדי WeWork במרכז תל אביב הפכה לאכסנייה של אחד מהגופים החזקים במדינה - מטה ההסברה האזרחי, בו חברים היום יותר מ-20,000 שגרירים בישראל ובעולם

אחרי ההתפטרות המתבקשת של שרת ההסברה שמעטים יזכרו את שמה, תוך 48 שעות מפרוץ מלחמת חרבות ברזל הוקם מטה ההסברה האזרחי ומאז פועלים מדי יום כ-2,000 מתנדבים בכל תחומי ההסברה. את הארגון המרשים הזה מפעילים אזרחים שזיהו את כשל ההסברה בישראל, והתגייסו להילחם בזירה החשובה.

"כמו כולם, גם אני התעוררתי בשבת לבוקר המחריד. מיד התחלתי לפרסם בפלטפורמות החברתיות שלי פוסטים, ובמקביל קיבלתי תגובות מחברים ששאלו שאלות בנוגע למידע שהעליתי" מספר אליאב בטיטו, איש תקשורת ומייסד מטה ההסברה האזרחי, "ברגע הזה הבנתי שאין למעשה אף גוף רשמי בישראל שמרכז את ההסברה שלנו כמו שצריך, ומעביר את המסרים הנדרשים והמתבקשים בעת הזו. תוך פחות מ-10 שעות, הצטרפו לפעילות החשובה אלפי אזרחים. הפעילות התרחבה בקצב מסחרר וזיהיתי שאנשים רוצים להתנדב ולתרום את חלקם למערכה. ההבנה המרכזית הייתה שיש חסך חמור בחומרי הסברה ובעיקר - בסידור החומרים במאגר אחד. היום, אחרי שהמכונה כבר משומנת היטב, אנחנו יוצרים תכנים שמופצים ביותר מ-45 שפות והמספר רק עולה מדי יום".

איפה שהממשלה נכשלה  - 2000 אזרחים נכנסו לעשות הסברה. צילום: אדר אייל, אתר רשמי
איפה שהממשלה נכשלה - 2000 אזרחים נכנסו לעשות הסברה/אתר רשמי, צילום: אדר אייל

את מערך ההסברה המרשים עליו מדבר בטיטו מתפעלים 250 אנשי קריאייטיב, 200 גרפיקאים, 150 עורכי וידאו, 700 מתורגמנים, 100 אנשי תחקיר והפקה, 50 פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, מאות אנשי טכנולוגיה ועוד עשרות שיתופי פעולה טכנולוגיים פרטיים שחברו יחד. למרות שמדובר במערך ארגוני שלא מבייש משרדי ממשלה שמתוקצבים במיליונים רבים, במקרה הזה הכל נעשה בהתנדבות. מה שלא עשו ממשלות ישראל לדורותיהן - קבוצה של מתנדבים עשו בשבועות בודדים וללא תקציב.

התכנים הפרו-ישראלים שמטה ההסברה האזרחי מייצר "מתפוצצים" ברשתות החברתיות על ידי מאות אלפי ישראלים דוברי שפות שונות, אשר משתפים את המסרים שנחשפים לעיני עשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם, מתוך הבנה שהזירה ההסברתית היא חלק בלתי נפרד מהמלחמה, ודעת הקהל העולמית היא משמעותית לתמיכה בישראל.

משרדי WeWork הפכו לאגף ההסברה הכי גדול בישראל. צילום: עומר מור, אתר רשמי
משרדי WeWork הפכו לאגף ההסברה הכי גדול בישראל/אתר רשמי, צילום: עומר מור

לצד התכנים המקוריים שהחברים במטה מייצרים, הם מנהלים את מאגר תכני הסברה הגדול בישראל, שכל אדם יכול להיכנס באופן חופשי למצוא את התוכן שהוא רוצה להשתמש בו - כל התכנים מקוטלגים לפי שפה, סוג הפלטפורמה, נושא, סיווג צפייה, המלצות לפי גיל ועוד, דך שהאזרחים בישראל לא צריכים יותר לחפש אינפורמציה ותוכן בקבוצות הטלגרם של החמאס בכדי להפיץ את המידע. האנשים במטה מטפלים בזה עבורם עם עריכה מקצועית ותהליך איכותי ומבוקר, ומפיצים את התכנים גם מחוץ לגבולות ישראל, לדוגמא בקמפוסים עוינים יותר ופחות ברחבי תבל. שם מתקיימים חסרי תקדים נגד מדיניות ישראל וצה"ל, דבר הדורש עבודה מעמיקה ורחבת היקף".

נוסף על מאגר התכנים הרחב שמטה ההסברה מתחזק, הוא גם מוביל פרויקטים שמלווים משפחות של חללים ומתעדים סיפורי גבורה של שורדים באמצעות ראיונות עומק. זה כולל ימי צילום, עשרות אנשי צוות, מתורגמנים וגם פסיכולוגים שמעניקים מענה רגשי לאותם בני משפחות, וכן, גם למתנדבי המטה שנחשפים לתכנים המזעזעים במסגרת פעילותם. "מלחמה מנצחים גם בהסברה" חוזרים ואומרים המתנדבים במטה, והם באמת מתנהלים כמו בחדר מצב מלחמתי - המתנדבים עובדים מסביב לשעון, 'מצאת החמה עד צאת הנשמה' כפי שהגדיר אחד המתנדבים. הם מבינים שדעת הקהל העולמית משתנה ככל שהלחימה מתארכת וברחבי העולם רואים את התמונה אחרת לגמרי.

"ההסברה של היום היא לא ההסברה של פעם" מספר אליאב, "אנחנו עובדים קשה על מנת לחבר את עבודת המטה למאה ה-21, באמצעות שיתופי הפעולה הטכנולוגיים. יש כאן שימוש בכלים של בינה מלאכותית וסטארט-אפים ישראלים שנרתמו כולם בהתנדבות על מנת לייעל ולחזק את פעילות ההסברה הישראלית".

2000 מתנדבים עושים הסברה בכל העולם. צילום: עומר מור, אתר רשמי
2000 מתנדבים עושים הסברה בכל העולם/אתר רשמי, צילום: עומר מור

מאז שהוקם לפני כחודש, המטה כבר יצר שיתופי פעולה אסטרטגיים עם לא מעט גופי מפתח בחברה הישראלית. בין היתר, קמפיין להעלאת המודעות לזכויות הנשים החטופות בשיתוף נעמ"ת, תכני הסברה לנוער בשיתוף מועצת התלמידים הארצית ועוד. גם בזירה הפוליטית המטה הצליח לייצר קואליציה רחבה ולהביא לסיורים ופגישות את בכירי הממשל ובהם, שר התפוצות עמיחי שיקלי, השרה יפעת שאשא-ביטון, יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ועוד.

ומה בעתיד? "החובה שלנו היא לוודא שהגוף המדהים הזה שקם כאן - ימשיך לפעול גם ביום שאחרי המלחמה. מה שקרה כאן זה לא פחות מנס. באף נקודת זמן אחרת בהיסטוריה לא היינו מצליחים להקים גוף שכזה ללא תקציב וללא משאבים. רוח ההתנדבות הישראלית מוכיחה יותר מכל שאין לנו ארץ אחרת ויחד ננצח".

מתחמי WeWork בבאר שבע ירושלים, תל אביב, רמת גן, הרצליה וחיפה ערוכים לסיוע. החברה פתחה את המתחמים שלה לסיוע ליוזמות שצריכות מקום להתרכזות, איסוף או אחסון, חמ"לים עם צורך במשרדים, חברות מהדרום והצפון שזקוקות למשרדים או חדרי ישיבות או כל צורך אחר שעולה מהשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully