וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקים לבשל ללוחמים: הצצה למטבחים הכי טעימים שיש

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 15:33

מאז תחילת הלחימה ועד היום פועלים בכל הארץ מאות מטבחים, חובבי בישול ושפים שמכינים אלפי מנות מפנקות ללוחמים והלוחמות בקו הקדמי

בית הקפה 'מצפאית' במצפה רמון. צילום:בן שטרן, אתר רשמי
בית הקפה 'מצפאית' במצפה רמון/אתר רשמי, צילום:בן שטרן

ענת בן ארי מקיבוץ יד השמונה, בן ואמילי שטרן ממצפה רמון וזיו ספקטור מחוות צל המדבר, לא מפסיקים לבשל, לאפות ולחשוב על פינקוים לחיילי צה"ל שנמצאים בלחימה ובשטחי הכינוס.

ב 6.10, יום לפני שהמדינה שינתה את פניה, בן ואמלי שטרן תושבי מצפה רמון הגשימו חלום ופתחו בית קפה קטן, המצפאית. אך הם לא ידעו שכבר ביום למחרת, הוא יראה אחרת. בשבועיים האחרונים מצפה רמון כמעט הכפילה את עצמה וקלטה 3,000 מפונים מאיזור העוטף. בן ואמילי לא נשארו אדישים והחליטו להצטרף למאמץ הלאומי. הם הפכו את המטבח בבית הקפה החדש לבשרי כשר וכך אפשרו מענה לכל המפונים באזורם.

בימים אלה, הם זקוקים לתרומות על מנת להמשיך ולייצר בכל יום מעל 650 מנות בשריות חמות, ואף להכפיל את הכמות בכדי לתת מענה מלא לכל המפונים באזור מצפה רמון.

בית הקפה 'מצפאית' במצפה רמון. צילום:בן שטרן, אתר רשמי
בית הקפה 'מצפאית' במצפה רמון/אתר רשמי, צילום:בן שטרן

מטבח המתנדבים במצפה רמון

כבר שלושה שבועות שזיו ספקטור, מחוות צל המדבר, מוביל את מערך הטבחים הענק במצפה רמון ולצידו עשרות מתנדבים, תושבי מצפה רמון והאיזור. המערך מספק בכל יום מעל 500 ארוחות חמות לחיילים המשרתים בדרום. את המצרכים והמשאבים הם השיגו מתרומות של ספקים וחקלאים מהאיזור.

זיו ספקטור מוביל המערך - "הבנו שהמדינה לא תכניס את היד לארנק ומי שיעזור לנו זה רק החברה האזרחית שמלאה בטוב. כבר עברנו משלב האכזבה לשלב התובנה שאם נחכה לעזרה מהמדינה אנשים יאבדו את הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המטבח של לואיזה ביד השמונה. באדיבות המצולמים
המטבח של לואיזה ביד השמונה/באדיבות המצולמים

המטבח של לואיזה יד השמונה

במטבח של לואיזה ביד השמונה פועלים בהתנדבות מלאה כבר שלושה שבועות. תחילה גייסו את חומרי הגלם שלהם מהאירועים שבוטלו, לאחר מכן כבר היו תלויים בתרומות של ספקים ואנשים שהחליטו לתרום להם מכספם. הם מוצאים מעל 1000 מנות חמות ביום ומעבירים לחזית ולעורף, לכל צורך שעולה. למפונים במלון יד השמונה ובשאר המועצה, לחיילים ואנשי ביטחון בכל הארץ.

ענת בן ארי, הבעלים של לואיזה - "הכל אנחנו עושים בעצמנו, נעזרים בתרומות וקשרים. המדינה לא עוזרת לנו בכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully