וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלים של טוב: עומר וירון גולשים עם ילדי עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 14:07

"הים מרפא את הכל" - עשרות בני נוער שחוו את התופת מגיעים לפעילות גלישה בים הפתוח. "אנחנו מלמדים אותם על הסחף ועל זרמים שגורמים לשקוע, אל מול כוח רצון והרוח הפנימית שיכולים להביא אותם לחוף מבטחים"

עוטפים את העוטף בגלים של אהבה - עשרות בני נוער שיצאו מהתופת מקבלים סיוע במרכזי חירום לטיפול בטראומה באמצעות גלישת גלים עבור מפוני עוטף עזה והדרום.

מרכזי חירום של 'הגל שלי' פועלים מידי יום עם כבר מעל 100 נערות ונערים המגיעים אליהם מידי יום כדי לרפא את הגוף והנפש. עד כה הוקמו מרכזים בנחשולים, שפיים, מעגן מיכאל, כפר גלים וגעש, עם תכנית ייחודית לפוסט טראומה המשתמשת בגלישת גלים ככלי טיפולי ומשמש גם בימים אלו את הנערים/ות שלוו טראומה ויצאו מהתופת.

עשרות רבות של חברי וחברות צוות, מדריכים, מטפלים ומתנדבים מאיישים את המרכזים באופן רציף, כדי להעניק אוזן קשבת, כתף תומכת ופעילות חינוכית איכותית כדי לסייע ולו במעט עם חוסר הוודאות, המראות הקשים, הקרובים אליהם שכבר אינם והיציבות שאיננה.

עוטפים את העוטף בגלים של אהבה. צילום: הגל שלי, אתר רשמי
עוטפים את העוטף בגלים של אהבה/אתר רשמי, צילום: הגל שלי

ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת הגל שלי: "הקמנו את מרכזי חירום עבור בני הנוער אשר חלקם יצאו מתופת היא לאפשר לפרוק ולייצר חוויות ושיח באמצעות גלישת גלים בעזרת תוכנית 'כלים מהגלים'. תכנית ייחודית למתמודדי טראומה. המטרה היא לסייע לנערים/ות להרגיש במקום בטוח ורגוע במרחב הפתוח - בים. עבודה עם כוחות חיוביים בטבע. שם אפשר לעצור, להתבונן, לעקל וגם לשתף ולהתחבר לרגשות שמציפים אותנו בימים האלו. בעזרת התוכנית הייחודית הזו, שאותה אנו מקיימים כבר שנים גם עם אגף השיקום של משרד הביטחון למתמודדי PTSD, היא לתת סיוע מיידי למי שמתמודד עם טראומה קיצונית. אנו מאמינים כי הטיפול המיידי שאנו מעניקים לנערים/ות שחוו טראומה קשה, יקטין משמעותית את הנזק הנפשי ויאפשר לבני הנוער לקבל כלים כיצד להתמודד"

נוער מקיבוץ כפר עזה שיצאו מהתופת מקבלים סיוע  באמצעות גלישת גלים. צילום: הגל שלי, אתר רשמי
נוער מקיבוץ כפר עזה שיצאו מהתופת מקבלים סיוע באמצעות גלישת גלים/אתר רשמי, צילום: הגל שלי

באמצעות גלישת גלים מלמדים המדריכים והמתנדבים את בני הנוער על הסחף ועל זרמים שגורמים לשקוע, אל מול כוח רצון, רוח בגב ולחימה שיכולים להביא אותם לחוף מבטחים. הפעילות בים מעניקה לבני הנוער השראה לחייהם ומחדירה בהם את האמונה ביכולות של עצמם.

ירון וקסמן: "הנוער אתו הם פועלים חוו אירועים המוגדרים כטראומטיים, אם כי אף אחד מהם לא מוגדר עדיין פוסט - טראומטי (מינימום חודש מרגע האירוע). חשוב לדעת כי בני הנוער שחוו טראומה נמצאים בחלון זמן ייחודי, בו אנו כחברה יכולים לסייע לנוער על ידי התערבויות יעילות ואפקטיביות. עמותת הגל שלי מאמינה בלב שלם כי התכנית תסייע להם למצוא כוחות חדשים ולשים את האירוע, קשה ככל שיהיה כזיכרון ולא כטראומה ובכך להצליח לחזור ולתפקד.

את העמותה ייסדו לפני כעשור ירון וקסמן ועומר טולצינסקי הכירו לפני 12 שנים במהלך לימודים לתואר ראשון בחינוך. מהר מאוד התחברו והפכנו לחברים הכי טובים. בין הלימודים לגלים עלה להם רעיון לשלב בין שתי האהבות שלהם - חינוך נוער בסיכון וגלישת גלים. היום, עשור אחרי, עמותה הגל שלי פעילה בכל רחבי הארץ, עם 8 מרכזים מנהריה ועד אשקלון, עם מאות קבוצות ולמעלה מ- 10,000 בני נוער בסיכון אשר מצטרפים לפעילויות שלנו מדי שנה


אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully