וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפנק לפנק לפנק: רועי והחברים מירושלים דורשים לעשות טוב

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 14:08

רועי זיו עושה דברים טובים כבר עשרים שנה, עם תחילת המלחמה גייס את הירושלמים לפתוח את הלב. "לראות חיוך של ילד, אחרי שראה תופת מול העיניים שלו, זה הכי מספק שיש"

כ-12.000 מפונים שוהים בירושלים בימים אלו,רובם משדרות וישובי העוטף ומשפחות מצפון הארץ. לצד פעילות העירייה בסיוע למפונים הרבים, ישנן מאות מתנדבים הפועלים לסייע לבני המשפחות והילדים להנעים את זמנם בתקופה סוערת זאת.

אחד המתנדבים הבולטים בירושלים הוא רועי זיו, כבר שני עשורים נמצא בעשייה חברתית וקהילתית במגוון תחומי החיים, "הפעילות החברתית שלי התחילה לפני 20 שנה למען ילדים חולי סרטן וצרכים מיוחדים. ממש בתחילת המלחמה חשבתי לעצמי מה אני יכול לתרום למערכה עם הקשרים והחברים שלי ומפה זה התגלגל לפעילות יום יומית למען החיילים תושבי הדרום ועוטף עזה לחזק אותם ולהגיד להם שהעורף איתם"

רועי, דמות מוכרת מאוד בירושלים עם הרבה מאוד חברים, החל לגייס אותם למטרות הטובות, הם החליטו להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים בהתנדבות שלהם, לפנק חיילים עם מנגל ענק בשטחי כינוס, סיוע לילדי המופנים בבתי המלון בירושלים, ועגלת מתוקים עבור צוותי בתי החולים.

רועי לוי וחברים מירושלים עם חיילים בשטחי כינוס. באדיבות המצולמים
רועי לוי וחברים מירושלים עם חיילים בשטחי כינוס/באדיבות המצולמים

בשבועות הראשונים שהחלו הגיוסים הענקיים למילואים, רועי ביחד עם חברים, החליטו לרדת כל ערב לשטח כינוס אחר ולפנק את החיילים, במנגל ענק, באחד הפעמים הצליחו לפנק 600 חיילים. "מדי ערב המתנדבים שלנו נוסעים לחיילים לעשות מנגל ברביקיו ענק. לפעמים זה היה עבור מספר צוותים ויחידות של 50 או 100 חיילים, ערב אחד אפילו ארגנו ארוחה ל - 600 חיילים פשוט לתת להם מכל שרק אפשר בשביל להרים אותם ולחזק אותם."

עם תחילת הפינויים של תושבי שדרות וקיבוצי העוטף לירושלים, הבין רועי כי אלפי ילדים נמצאים במצב רגששי קשה בבתי המלון, לצד פעילות העירייה וארגוני מתנדבים נוספים, החלו לפעול למען הילדים וההורים בבתי המלון.

מדי יום אנחנו מגיעים לבתי מלון בירושלים, ונותנים לילדים לחזור להיות ילדים. החלטנו לעשות לילדים קרנבל, הופעות של קוסמים עם מתנפחים, מכונות פינוקים, מגנטים, ליצנים, בלונים, יצירות, וכל מה שרק אפשר. באותו זמן יש להורים תוכנית עם אנשי מקצוע שמדברים איתם על הטראומה, איך לעזור לילדים עם התקופה הזאת. אנשים ראו תופת מול העיניים, חברים שלהם נרצחו מול הפנים שלהם. בסוף היום אנחנו מקבצים את כולם באולם אחד גם את הילדים שהיו כל היום בפעילות וגם את ההורים ששמעו את ההרצאות וכולם ביחד מתקבצים ללהופעה של זמרים, עם שירים להתייחד עם הקרובים שנפלו, וגם להרים אותם מהמצב שבו נמצאים.

הערכות חיילי צה"ל, עוטף עזה, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הערכות חיילי צה"ל, עוטף עזה, 15 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

בקול שקט אבל מלא תקווה משתף רועי את שעובר עליו בשבועות האחרונים: "כל המדינה נמצאת במשבר נפשי קשה, בגלל התופת והמלחמה. הפעילות כרגע משכיחה אותי מכל המצב אבל שתסתיים המלחמה נצטרך לשבת עם עצמנו ולעשות מסלול מחדש בחברה הישראלית."

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully