וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בתרומות ובסיוע: הממשלה והארגונים החברתיים התחילו לעבוד ביחד

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 13:09

אומת ההי טק הוכיחה את עצמה כבר מהרגעים הראשונים של המלחמה, עשרות אלפי מתנדבים, אלפי מיזמים, עשרות זירות דיגטליות לגיוס וחיבור בין בקשות הסיוע. בימים האחרונים, עלו מספר אתרים, חלקם בשילוב משרדי הממשלה המרכזים את המיזמים והיוזמות החברתיות

אלפי יוזמות חברתיות לסיוע ועזרה צצו כמו פטריות אחרי הגשם של ישראלים וישראליות בארץ ובחו"ל, קבוצות וואטסאפ כמעט בכל תחום, גיוס מליוני שקלים עבור ציוד לחיילי צה"ל, סיוע לפצועים ולמשפחות הנעדרים והחטופים, תמיכה בעשרות האלפים שפונו מבתיהם.

הימים הקשים שעוברים על כולנו גורמים להרתמות יוצאת דופן, רצון וצורך עז של גורמים רבים במשק לתרום, לעשות ולחזק את כוחות הביטחון, האזרחים והעורף הלאומי. אולם, בהיעדר גוף אחד שמנהל את הנושא ומתכלל אותו, נוצר כאוס וכשל שוק במערכת שמביא לחוסרים, כפילויות בזבוז משאבים וגם להונאות ומעילות.

בימים האחרונים, נראה כי גם משרד הממשלה נכנסו לאירוע והחלו לייצר שיתופי פעולה וממשקים משותפים עם המגזר העסקי, יוזמות אזרחיות, תורמים, ארגונים, השלטון המקומי ועוד.

וואלה! עושים סדר בתרומות והסיוע האזרחי

מרסל- מרכז הסיוע הלאומי- פקע״ר. צילום- הפורום הכלכלי חברתי, אתר רשמי
מרסל- מרכז הסיוע הלאומי- פקע״ר/אתר רשמי, צילום- הפורום הכלכלי חברתי

"ישראל מתגייסת"

פלטפורמת גג לאומית טכנולוגית לחיבור בין הצרכים העולים מהשטח ומתועדפים על ידי המרכז לסיוע לאומי (מרס"ל) של פיקוד העורף, לבין המשאבים והתרומות מהמגזר העסקי והפילנתרופי.

"ישראל מתגייסת", היא פלטפורמה דיגיטלית לאומית שפותחה בשבוע האחרון ליצירת משאב לאומי מאוחד לחיבור הצרכים האזרחיים המנוטרים על ידי מרכז הסיוע לאזרח (מרס"ל) של פיקוד העורף והרשויות המקומיות, לבין התרומות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי. בנוסף, עמותות שירצו לעלות צרכים יוכלו לעשות זאת באמצעות טופס ייעודי אשר יהיה נגיש בפלטפורמה.

הצרכים מעודכנים מדי יום, ובהתאם לבקשות המגיעות למרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף מהרשויות המקומיות ומעמותות שונות.

הזירה בנויה מ-5 ראשי דסקים שמתכללים את כלל המשק - יכולות צהליות, משרדי ממשלה, מחוזות, ארגוני מתנדבים וחברה אזרחית, עסקים ותרומות ופועלים בה 23 משרדי ממשלה, כ-650,000 מתנדבים, כ-600,000 עסקים, חברות הייטק ותעשיות מתקדמות, כ-90 קרנות פילנתרופיות פרטיות ופדרציות, כ-450 תורמים פרטיים מהעולם, 259 רשויות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות.

במסגרת שיתוף הפעולה הוקם דסק עסקי ופילנתרופי בתוך מרכז הסיוע לאזרח של פיקוד העורף. הדסק אחראי לרכז את נושא התרומות, לחבר בין היכולות והמשאבים שיש למגזר העסקי והפילנתרופי לבין הביקושים שעולים במערכת ובמרכז הסיוע הלאומי של פיקוד העורף.

לאתר ישראל מתגייסת: לחצו כאן

חמ"ל אחים לנשק. צילום: רובי קסטרו, אתר רשמי
חמ"ל אחים לנשק/אתר רשמי, צילום: רובי קסטרו
ארגון בונות אלטרנטיבה במלון אל ים ריזורט בנתניה למען מופני עוטף עזה , אוקטובר 2024. ראובן קסטרו
ארגון בונות אלטרנטיבה במלון אל ים ריזורט בנתניה למען מופני עוטף עזה , אוקטובר 2024/ראובן קסטרו

עוטף עורף - מרחב דיגטלי לתמיכה בתושבי העורף ובנפגעי הלחימה

מיזם ייחודי המאגד את כל המידע והשירותים באתר התמיכה לתושבי העורף בוחרים שירות, מגדירים למי מיועד, ומקבלים בלחיצת כפתור את כל האפשרויות המתאימות.

ניתן לקבל מידע על שירותים רבים בהם, בריאות ורפואה, סיוע כלכלי, סיוע משפטי, עזרה בלימודים, סיוע בדיור ועוד.

לאתר עוטף עורף - לחצו כאן

התושבים האחרונים מפונים משדרות
15.10.23. יניר יגנה
התושבים האחרונים מפונים משדרות 15.10.23/יניר יגנה

יחד - מערכת דיגיטלית ממשלתית לתושבים שפונו

שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, השלטון המקומי, חברות הייטק וארגוני חברה אזרחית, מניב את "יחד"- מערכת דיגיטלית שתהיה הממשק האחוד עם האוכלוסיה המפונה והמתפנה - וזאת לטובת מיפוי צרכים מיטבי והתאמת מענים מואצת.

גופי הממשל מבקשים למפות את האוכלוסייה באופן מיטבי כדי לאפשר מתן מענים מהיר ככל הניתן במקום במקום השהיה או בסביבתו. באמצעות מילוי שאלון דיגיטלי פשוט, הממשלה תוכל לזהות צרכים ולהעביר סיוע קריטי, תמיכה ושירותים ממשלתיים למוקדי האוכלוסייה העדכניים.

המידע שיתקבל מהמערכת יאפשר היערכות למערכות הציבוריות למתן מתן מענים בצורה מיטבית בטווח המיידי עד תום המלחמה ובטווח הבינוני והארוך בתקופת השיקום וההתחדשות. המערכת תסייע לממשלה להגיע גם לצרכי הפרט, לדוגמא: אדם שפונה ללא מכשיר שיקום (דוגמת מכשיר שמיעה והמוצרים הנלווים) יוכל לדווח על כך בטופס וצוות הבריאות הרלוונטי יפנה אליו לטובת מענה.

כניסה למערכת 'יחד' - לחצו כאן

חמ"ל אחים לנשק באקספו תל אביב, אוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חמ"ל אחים לנשק באקספו תל אביב, אוקטובר 2023/ראובן קסטרו

החמ"ל האזרחי - סיוע לתושבי הדרום וקו הלחימה

חמ"ל אזרחי - עוזרים לצה"ל לנצח ותומכים מכל הלב באזרחים
זקוקים לסיוע? יכולים להציע עזרה? חמ"ל אזרחי מאחד את כל היוזמות עבור המשפחות והחיילים, בחזית ובעורף. חמ"ל אזרחי אחד - עם אחד.

לחמ"ל האזרחי - לחצו כאן

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully