וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבתות מירושלים למען החיילים: "פתחנו את מכונות התפירה והתחלנו להכין לחיילים ביגוד חם"

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 12:14

שושנה גולדברמן בת ה-92 היתה מעצבת אופנה בצעירותה, עם פרוץ המלחמה גייסה את הסבתות, פתחו מכונות תפירה והחלו להכין לחיילים ביגוד חם ובובות עבור ילדי הדרום המאושפזים בביה"ח

הסבתות מירושלים תופרות בגדים חמים לחיילי צה"ל/צילום: דיור מוגן ירושלים
הסבתות מירושלים תופרות ביגוד חם לחיילים. צילום: מגדלי הים התיכון ירושלים, אתר רשמי
הסבתות מירושלים תופרות ביגוד חם לחיילים/אתר רשמי, צילום: מגדלי הים התיכון ירושלים

שושנה גולדברמן בת ה-92 ורחל מלול בת ה-76, החליטו שהן חייבות לעשות משהו למען החיילים שלוחמים בחזית. הן גייסו את הסבתות מהדיור מוגן מגדלי הים התיכון ירושלים. הוציאו מכונות תפירה מהארון, רכשו בדי פליז מיוחדים והחלו לתפור ביגוד חם עבור החיילים.

כעת מתחילות קבוצת הסבתות בפרויקט נוסף של תפירת בובות מיוחדות עבור בית חולים שיבא, בובות שמיועדות לסייע לילדים את הליך האשפוז.

שושנה גולדברמן בת ה-92 סבתא ל 13 נכדים ו-7 נינים : "בעברי הייתי מעצבת אופנה, למדתי בשנקר ועשיתי סטאז' אצל לולה בר אבנר שהייתה מעצבת אופנה ישראלית גדולה מאוד. בפרויקט אני מסבירה לשאר הדיירות כיצד לגזור נכון את הבד, ולאחר מכן אני תופרת במכונת התפירה שלי. חשוב לי להגיד שגם הילדים שלי שירתו בצה"ל ואני יודעת מה זה אמא ששולחת ילד לצבא. מאחלת שכל החיילים יחזרו בריאים ושלמים, אחנו אוהבים אותם ומתפללים עבורם. לקחנו עוד פרויקט חשוב של תפירת בובות לתינוקות וילדים קטנים המאושפזים בביה"ח. אתמול בלילה הכנתי סקיצה של הבובות, והיום אציג בפני שאר הדיירות, אראה להן כיצד לגזור את הבדים ואתחיל לתפור במכונה עבור הילדים".

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי

רחל מלול בת ה-76: "סרגנו עד עכשיו עשרות חם-צוואר עבור החיילים בצפון. אני בתפקידי גוזרת את הבדים, ונראה שכולן כאן רוצות לעזור ונרתמות למשימה. הכנו לחיילים חבילות עם הרבה דברים טובים, עושות את הכל ברצון ובשמחה. הכי חשוב שיחזרו הבית בשלום".

היוזמה של דיירי מגדלי הים התיכון ירושלים הפכה להיות לאחד הסמלים של הבית בימי המלחמה. הסבתות עם נכדים חיילים שבשעות אלה נמצאים בשטח, החליטו לעשות משהו טוב בזמן הלחימה. בנוסף, מתחילות פרויקט נוסף של תפירת בובות עבור ילדים המאושפזים בביה"ח. לבובות יהיה תפקיד חשוב במהלך האשפוז של הילדים, שכן באמצעותן הצוות הרפואי יסביר להם על תהליך ההחלמה והאשפוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully