וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תכנים פוגעניים נגד להט"ב: ביהמ"ש ביטל כנס של עמותה דתית

3.10.2023 / 15:32

נציג עמותת "אבן ישראל לחינוך יהודי" ביקש לשכור אולם אירועים. במועצת דרום השרון הבינו שהתכנים לא עולים בקנה אחד עם תושביה וסירבו לאשר את קיומו. העמותה פנתה לבית המשפט, שדחה את תביעתה

מצעד הגאווה בירושלים/באדיבות מלי דודקביץ/TPS

עמותת "אבן ישראל לחינוך יהודי" ביקשה לארגן כנס בנוגע לתנועה הלהט"בית. בחודש שעבר יצר נציג העמותה קשר עם מועצה אזורית דרום השרון וביקש לשכור אולם אירועים לצורך הכנס. הצדדים חתמו על הסכם הזמנת אולם לארוע, יום למחרת החתימה על ההסכם הבינה המועצה כי מדובר בכנס שנועד לבני ישיבות שיעסוק בתכנים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי המועצה ותושביה, ושיש בהם כדי לפגוע ברגשות הציבור, וסירבה לאשר את קיומו.

העמותה מיהרה והגישה תביעה נגד המועצה לבית משפט השלום בפ"ת ובבה טענה כי היא כבר תלתה כרזות המזמינות אנשים לכנס, וכי למועצה האזורית לא ייגרם שום נזק מעצם קיום הכנס. עוד הוסיפה העמותה וטענה כי לא מזמן אירח קיבוץ נירית שבתחום שיפוט המועצה האזורית כנס בהשתתפות ארגון "פורום משפחות שכולות", המאגד בני משפחה של קורבנות טרור ישראלים לצד בני משפחות של אויבים שנפגעו מכוחות הביטחון ואז המועצה לא טענה לפגיעה ברגשות הציבור.

הרב ישראל צבי טאו והרב יגאל לוינשטיין בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
אחד הנואמים המרכזיים בכנס. הרב יגאל לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

דרום השרון, באמצעות עוה"ד יואב קוק ומאור לוי ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות', טענה כי מדובר בעמותה "בעלת השקפת עולם קיצונית ופוגענית, שמטרתה להסית, להפלות, לפגוע ולשים לבוז וללעג את חברי וחברות הקהילה הלהט"בית". לדברי המועצה היא גילתה שהכנס צפוי לשמש במה מרכזית לאמירות קשות ופוגעניות כלפי קהילת הלהט"ב, העומדות בסתירה מוחלטת לערכיה ולערכי תושביה, הדוגלים בשוויון ובסובלנות כלפי האחר. בנסיבות אלה, לדבריה המועצה, היא רשאית לבטל את הזמנת הכנס מחמת הטעיה ומחמת חוסר תום לב.

עוד הוסיפה המועצה, כי שניים מהמשתתפים המרכזיים הצפויים לנאום בכנס - הרב יגאל לוינשטיין והרב יהושע שפירא - עלו לכותרות בשיח הציבורי בישראל בשנים האחרונות, נוכח דברים קשים ופוגעניים שנאמרו על ידם נגד חברי קהילת הלהט"ב.

בית המשפט קיבל את עמדת המועצה והורה על ביטול הכנס. השופט רונן פלג, קבע בהחלטתו כי "מאזן הנוחות נוטה לטובת המשיבה, שכן הכנס יכול להתקיים בכל מקום ובכל זמן אחר, מה גם שהודעת הביטול נשלחה כעבור יממה בלבד. קיום הכנס יגרום לנזק בלתי הפיך של פגיעה ברגשות התושבים ולגל של הפגנות ומחאות".

בית המשפט אף חייב את העמותה לשלם למועצה 7,500 שקל הוצאות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"שנאת להט"ב אינה לגיטימית"

ראש המועצה אושרת גני גונן הדגישה בדיון בביהמ"ש ש"בניגוד לרושם שמנסה העמותה לצייר, דרום השרון נותנת ותמשיך לתת אכסניה למגוון של זרמים וגוונים בחברה הישראלית, אך במועצה האזורית דרום השרון יש אפס סבלנות לשיח מדיר, מפלה, מקטין, פוגעני והרסני כלפי כל ציבור שהוא".

רן שלהבי מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב שליוותה את המועצה בתהליך: "אנחנו מברכים על פסיקת ביהמ"ש שקבעה את המובן מאליו - שנאת להט"ב אינה לגיטימית כמו ששנאת יהודים, נשים, חרדים, ערבים או כל קבוצה אחרת בחברה הישראלית אינה לגיטימית".

  • עוד באותו נושא:
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully