וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים לראשות העיר? הציבו חזון ל-50 שנים קדימה

עו"ד אביב טסה

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 9:08

ברגעים אלו אני מניח, מדמיינים להם אלפי אנשים ברחבי הארץ, כיצד תיראה העיר שלהם ברגע בו הם יישארו או ייכנסו לראשונה ללשכת ראש העיר או המועצה

בין העיסוק בקמפיין, בפעילים, בתקשורת וברשתות, אולי לפני כיבוי האורות בלילה, אחת ואחד מהם חולמים על לייצר משהו משמעותי בעירם יקירתם. אולי מורשת מפוארת או תקיעת יתד היסטורית ומעבר להכל, להיזכר להרבה מאד שנים קדימה על ידי בני עירם. כמו זכרם לברכה, טדי בירושלים, ציץ' בתל אביב ועוד רבים וטובים אחרים.

לעתים זה לא קל. ההחלטות ויותר מכך, ההצהרות הפופוליסטיות, מביאות בונוסים קלילים ומהירים. הרי את מה שנראה מעל פני השטח, רואים מיד ומקבלים עליו תשואות, אבל את מה שחשוב יותר לעתים, כמו תשתיות ותכנון ארוך טווח, לבטח לא ניתן לראות מיד את התוצאות ועד אז, התושבים נאלצים לסבול ולעתים גם לתקופה ממושכת. אם עסקינן בהצהרות - אז עליהן כמובן לא חל תשלום וכפי שהן נזרקות לחלל האוויר, ככה הן ברוב המקרים לצערנו מסתיימות בכלום ושום דבר.

אביב טסה  - "מועמדים לראשות העיר? הציבו חזון ל-50 שנים קדימה". צילום: אלכסנדר סורל, אתר רשמי
אביב טסה - "מועמדים לראשות העיר? הציבו חזון ל-50 שנים קדימה"/אתר רשמי, צילום: אלכסנדר סורל

קחו לדוגמה את הרכבת הקלה בגוש דן. במשך 8 שנים סבלו התושבים ובעלי העסקים בכל התווי של הרכבת מסגירת כבישים ומדרכות, לכלוך, רעש בלתי פוסק ובסך הכל הפרעה משמעותית מאד לסדרי החיים. אבל כיום, חודש אחד בלבד לאחר פתיחתה, כמעט אין נוסע אחד שלא חשב בראשו "איך עד היום לא הייתה לנו את הרכבת הזאת ואיך הקווים הנוספים עדיין לא קיימים".

כעת, אחד הפרויקטים הגדולים ביותר במדינת ישראל הולך לצאת לדרך עם המטרו, שבאמת תוכל לשנות סדרי עולם בכל מה שידענו בין החיבור למרכזי העסקים, לכלל אזור גוש דן ונוגע הרבה מעבר לתחבורה, אלא לחיים עצמם בכל ההיבטים - נדל"ן, מסחר, בריאות וכו'. נכון, מדובר בפרויקט שעד שנגיע לאירוע גזירת הסרט והסרת הלוט, עוד ייקחו שנים רבות, אבל את התכנון העירוני לקראת אותו המהלך, יש להתחיל כבר עכשיו בכל עיר ורשות בסביבה.

אני משוכנע שכל ראש עיר או מועמד לראשות העיר, מבין שהסביבה שלו הולכת להשתנה מהקצה לקצה שלו ומי שלא יכין תוכניות התחדשות עירונית, פשוט יישאר מאחור יחד עם תושביו. מדובר פה על צפייה וראייה ארוכת טווח שתכלול מרכזים סביב תחנות, בינוי שונה, שטחים ירוקים והתאמה למבני ציבור מתקדמים. מי שלא יעשה זאת כעת, יישאר בעתיד או ישאיר את מקום מושבו בגרגסיה.

לכן, אני רוצה מכאן לפנות לכל המועמדים לקראת הבחירות ברשויות המקומיות ולבקש מהם אולי את הדבר הקשה ביותר בעת כהונתם - תעמידו חזון כללי וארוך טווח הצופה את פני העתיד, עם התאמה לצרכים של מחר ולא על הטענות והתלונות של אתמול. הכינו תוכנית משמעותית, רחבה עד כמה שניתן אך כזאת שתיתן מענה לפרטי פרטים ושתתכתב כאמור עם הסביבה של כולנו בעוד עשרות שנים, תשלבו ותשמרו על קשר עם התושבים באמצעות שיתוף ציבור אמיתי וחיבורם לעשייה. רק ככה, תהיו בתודעה ותזכרו בדיוק כמו מי שבנו את הארץ והעיר.

הכותב הינו בעל חברת "אגם שביט יזמות בנדל"ן" ומשרד עורכי דין אביב טסה, המתמחה בהתחדשות עירונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully