וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי קינן המועמד לראשות העיר חולון באולפן וואלה! "מתחייב לשנות את החינוך, התחבורה והביטחון האישי"

בשיתוף לב חולון מתחדשת

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 10:58

הזירה המקומית עם שי קינן המועמד המוביל בקרב מול מוטי ששון ראש העיר המכהן 30 שנים. עם התוכניות שלו לעתיד העיר

הזירה המקומית עם שי קינן לקראת הבחירות בחולון/צילום: וואלה!

חולון הופכת להיות אחת הערים המעניינות בבחירות הקרובות. שם מסתמן קרב מרתק בין מוטי ששון - מי שמכהן כראש העיר שלושים שנה, לבין שי קינן המועמד המוביל לפי הסקרים במירוץ על ראשות העיר.

לפני שנצלול לראיון, רק כדי להכיר אותך, אתה כבר יותר מעשור חבר מועצת העיר, קודם כסגן ראש העיר ובקדנציה האחרונה יו"ר האופוזיציה, אתה חושב שאפשר מעמדה כזו גם לקדם עשייה או שבפוליטיקה המקומית אין כח אמיתי לחבר מועצת עיר?

"ברור שיש בפוליטיקה המקומית את האפשרות לראש העירייה להשפיע על מדיניות - מה שאין לך חבר מועצה. יחד עם זאת, אם אתה חבר מועצה ואיש ציבור רציני שלוקח את התפקיד ברצינות אז אתה כן יכול לעשות. הזכרת את זה שבקדנציה הקודמת הייתי סגן ראש העירייה, השגתי הישגים מדהימים לעיר חולון הכנסתי את תוכנית החומש של משרד התחבורה, המשמעות זה מאות מיליונים השקעה בתשתיות, הבאתי למעלה מ- 100 מיליון שקל לפרויקט של מחלף חולון מזרח, אחרי שמונה שנים אני רואה את הפירות, בתחילת 2024 המחלף הזה יפתח, תהיה יציאה צפונית לעיר חולון. מדהים לחשוב שעיר של 200 אלף תושבים לא הייתה לה יציאה צפונה, אני הולך להקל על חיי התושבים.
הבאתי את השיטור העירוני לחולון, הוספתי עשרות תקנים, ככה שיש אפשרות לחבר מועצה רציני לעשות את העבודה. הייתי בקדנציה האחרונה יו"ר ועדת ביקורת כך שנגעתי בכל הסוגיות, מכיר את כל הסוגיות העירוניות מה שנקרא לפני ולפנים".

את המסר המרכזי שלך אי אפשר לפספס: "מתחייב לשנות" למה אתה מכוון?

"בחולון יש שלטון קיים כבר 30 שנה ויש לבוחרים היום למעשה שתי אלטרנטיבות ברורות, מי שמרוצה מהשלטון הקיים, ומראש העירייה מוזמן להצביע לו, אבל, מי שרוצה שינוי אז יש לו את הדרך שאני מציע בנושאי חינוך, תחבורה, ביטחון אישי ולשמחתי גם לפי הסקרים אני מקבל את האמון מתושבי חולון כך שמי שרוצה לשנות יש לו פתק אחד שיכול להוביל לשינוי הזה".

מהם שלושת הנושאים המרכזיים בהם תתמקד, אם תיבחר לראשות העיר?

"כפי שהזכרתי בעיות הליבה של העיר חולון היום הם בעיות של חינוך, בעבר חולון הייתה קטר חינוכי מוביל, בשנים האחרונות ממש לא לצערי, אנחנו יכולים לשנות את המצב הזה. נושא של תחבורה, זה נכון שבאזור המרכז אנחנו סובלים כולנו מהפרויקט של הרכבת הקלה, אבל חולון הפכה לכאוס תחבורתי שלם והנושא של ביטחון אישי, תושבי חולון לא מרגישים בטוחים מתחת לבית שלהם. בנושאים האלה אני בא עם תוכניות עבודה מסודרות עליהם התייעציתי עם אנשי המקצוע הטובים ביותר, שיסייעו לי ליישם את התוכניות בשטח".

שי קינן המועמד לראשות העיר חולון. צילום: וואלה!, אתר רשמי
שי קינן המועמד לראשות העיר חולון/אתר רשמי, צילום: וואלה!

בוא נתחיל בחינוך - זה לא אמור להיות הנושא שחולון דווקא חזקה בו? אתם נקראים "עיר הילדים", לא?

"זה דבר שאני שומע הרבה מאנשים שאינם גרים בחולון. אבל אם תדברי עם האמהות בחולון תשמעי דברים אחרים לגמרי. יש בעיה היום בעיר חולון. חולון מדשדשת מאחור, רק 12 אחוז מילדי חולון מסיימים בגרות מיטבית. 10 דקות מכאן ברמת גן זה 30% ובראשון לציון השכנה, שלנו עם 50% יותר מאיתנו. אנחנו באים עם תוכניות עבודה סדורות, נכניס את חולון למועדון החמש, נכניס לימודים אקדמיים כבר בתקופת התיכון, נכניס את החטיבה לגיל הרך. נייצב את מערכת החינוך - היום חולון היא אלופת הארץ בימי גן סגורים. נכניס את עבודת הסייעות לעירייה, הן תומכות הוראה. נוציא אותן ללימודים אקדמיים, כמו שעושים בעיריית הרצליה שמוציאים כל שנה חמש סייעות לאקדמיה. אנחנו הולכים לחזק את הילדים בשיעורים פרטניים מכיתה א' עד יב'. חולון תחזור להיות קטר חינוכי מוביל בישראל".

"בנושא החינוך - בגלל שהוא נושא ליבה בעיר חולון אז הצבתי במקום השני את הגברת רותי קרן, דמות פדגוגית בכירה בעיר חולון, הייתה מנהלת בית ספר בן גוריון ובית ספר אריאל שרון כיהנה במספר תפקידים פדגוגיים ומלאה אותם בצורה מצויינת. במקום השלישי הצבתי את איילת כהן - מי שהייתה מנהלת בית ספר, ראש מינהל חינוך, מנכ"לית בשתי רשויות מקומית וסמנכ"לית בעיריית חולון. באתי עם אנשי המקצוע הכי טובים".

הזכרת את נושא התחבורה, עיריית חולון טוענת על הביקורת שלך שמדובר בעבודות שמתבצעות על ידי חברת נת"ע וזה לא משהו שבשליטת העירייה?

"תראי, הפרויקט של הרכבת הקלה הוא פרויקט ממשלתי אז לי אין שום טענות על תוואי הרכבת, על המסלול שלה, זה משהו שהממשלה קבעה. אבל בהחלט יש לי ביקורת קשה כלפי עיריית חולון שהיא הייתה מה שנקרא נוכחת נפקדת, היא לא הייתה באירוע. אנחנו רואים בערים אחרות מודלים מוצלחים. למשל, רז קינסטליך בראשון לציון - הקים מנהלת תחבורה כי הוא הבין שהפקידים העירוניים לא מצליחים על המהנדסים הגדולים של נת"ע, בראש מנהלת התחבורה הוא הציב דמות תחבורה בכירה כמו יהודה בר-און, שהיה המנכ"ל הקודם של נת"ע. היום כשנת"ע מגיעה לראשון לציון היא עומדת מול המנכ"ל הקודם, מול יהודה בר-און שעומד בראש המנהלת והוא מכניס לשולחן קבלת ההחלטות את האינטרס של תושבי ראשון. יש שיח מקצועי. הדבר הזה לא קורה בחולון. בקדנציה הקרובה - הוא יקרה. נת"ע לא תעשה מה שהיא רוצה בעיר חולון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הזירה המקומית עם שי קינן. צילום: וואלה!, אתר רשמי
הזירה המקומית עם שי קינן/אתר רשמי, צילום: וואלה!

אנחנו מדברים על ביטחון אישי, זה לא משהו באחריות המשטרה ומה אתה מתכוון לעשות לשפר אותו?

"כן כמובן, אני לא הולך להחליף לא את הרמטכ"ל ולא את המפכ"ל.יחד עם זאת אנחנו רואים פעולות בערים סביבנו, שזה פשוט פעולות שלא נעשות בעיר חולון. למשל, רישות העיר במצלמות - העיר אזור, שהיא שכנה שלנו, בגודל של שכונה בחולון, כולה מרושתת במצלמות. אנחנו נרשת את העיר במצלמות, נחבר אותם למוקד מבצעי, נעבור ממה שנקרא ממוקד דייג למוקד צייד ונדאג לתגובתיות המהירה. אני הולך להעתיק את המודל של אגף סל"ע בעיריית תל אביב שבראשו חנן פרץ שאיתו ישבתי על התוכנית שלי בנושא הביטחון לצד ניצב בדימוס יורם הלוי ותת אלוף גל הירש שייעצו לי מניסיונם הביטחוני העשיר.

אגף סל"ע של עיריית תל אביב תכליתו לא לתת דוחות, אלא להעלות את תחושת הביטחון ולהוריד את הפשיעה, וזה יקרה גם בחולון. יהיה לי סייר ורוכב חמוש בכל שכונה, למה? כי כשאותה מצלמה חכמה תעלה לנו אירוע בחמ"ל המבצעי - יוזנק הרוכב החמוש שיגיע תוך שניות עד דקה. למה? כי הוא בתוך השכונה, כי הוא על אופנוע והוא לא נתקע בפקקים. ראינו רק לפני חודשיים מקרה מצער, שמוכיח כמה אגף סל"ע עושה את עבודתו נאמנה: הם מנעו פיגוע בעיר תל אביב ואותו סייר זכרונו לברכה גם קיפח את חייו באירוע המצער הזה. אנחנו רואים איך אגף סל"ע העלה את הביטחון בעיר תל אביב, ואני הולך הולכים לעשות זאת בחולון ולהחזיר את הביטחון".

לקראת סיום, מסר שלך לתושבי ותשובות חולון?

"תושבים שואלים אותי: 'תגיד שי, מה הדבר הראשון שאני ארגיש כשאתה תהיה ראש העיר'? אז אני אומר להם, קודם כל - אתם תרגישו שעומד בראש העיר אדם שבא לשרת אתכם. העירייה ברשותי תהיה עירייה עם נשמה, היא לא תהיה אטומה וליבה יהיה פתוח לתושבים, את זה ירגישו מהיום הראשון".

וואלה מקומי, בשיתוף לב חולון מתחדשת
  • עוד באותו נושא:
  • חולון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully