וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם איש אמונו של ראש עיריית ירושלים שיהפוך לסגן של משה ליאון

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 8:35

בירושלים הבחירות כבר הוכרעו ככל הנראה מראש, משה ליאון דוהר לקדנציה שנייה ברוב סוחף. עופר איובי סגן ראש העיר המיועד של "ירושלים אחת", מספר: "משה ליאון החליט להקדיש את חייו למען ירושלים ותושביה"

עופר איובי, האיש הקרוב למשה ליאון. צילום: שריה דיאמנט, דמקה, בית הפקה ירושלמי, אתר רשמי
עופר איובי, האיש הקרוב למשה ליאון/אתר רשמי, צילום: שריה דיאמנט, דמקה, בית הפקה ירושלמי

בשונה ממרבית חברי מועצת העיר הנוכחיים ואלו העתידיים, את עופר איובי אין צורך להציג לירושלמים, חלקם מכירים אותו בזכות פעילותו הפוליטית הנוכחית, חלקם מתפקידו כיו"ר שכונת גילה המונה כ-40,000 תושבים, אחרים נעזרים במפעל החסד שייסד לזכר אחותו רבקה, וישנם שעוד זוכרים אותו ממכללת וחנות המחשבים הירושלמית המצליחה שנתנה מענה לעשרות אלפי תלמידים ותושבים מירושלים וסביבתה. בשבוע שעבר ראש העיר משה ליאון הרמת כוסית לרגל השנה החדשה, בה הכריז כי האיש שכמעט כל ירושלמי מכיר, הוא סגנו המיועד.

עופר איובי, שגדל בשכונת קריית מנחם בירושלים, נזכר בימים בהם משפחתו והוא חיו בצמצום בזמן מלחמת יום הכיפורים, עת אביו ז"ל לקה בפוסט טראומה לאחר שנלחם במלחמה ובמשך שנתיים היה מרותק למיטתו. הוא התחנך בבית ספר יסודי חב"ד ובישיבה תיכונית, ולאחר לימודיו במתמטיקה והנדסאי מחשבים, הקים מכללת מחשבים ירושלמית מצליחה, והדבר הראשון שעשה כשהייתה ידו משגת, הוא לבנות בית כנסת לזכר אביו ומפעל חסד לזכרה של אחותו. איובי התחבר לפוליטיקה לאחר שדווקא אישתו קיבלה פנייה וסירבה. בבחירות 2018 התחבר למשה ליאון ומאז הוא האיש הקרוב אליו בקומה 6 בכיכר ספרא.

ריאיון עם סגן ראש העיר ירושלים המיועד, עופר איובי מספר 3 ברשימת ירושלים אחת.

ירושלים אחת, משה ליאון משיק את קמפיין הבחירות שלו. צילום: אריק מרמור, אתר רשמי
ירושלים אחת, משה ליאון משיק את קמפיין הבחירות שלו/אתר רשמי, צילום: אריק מרמור

עופר, בוא נתחיל מהחיבור שלך לפוליטיקה. דווקא אישתך זכתה לבקשת הצטרפות לפניך.
איך התחברת לפוליטיקה?

"בשנת 2011 פנתה אליי רעייתי מירב, וסיפרה לי שמהמינהל הקהילתי בשכונת גילה פנו אליה על מנת שתתמודד בבחירות הקרובות. היא אמרה תודה, השיבה בשלילה, וציינה בפני הפונים כי מי שראוי יותר לדעתה הוא אני. כששאלו מדוע עופר? היא השיבה "בשל אופיו השואף לסייע תמיד לסובבים". ואכן מהמינהל פנו אליי, חשבתי על זה בכובד ראש, כי בכל זאת מדובר באחריות רבה, וביראת כבוד החלטתי לקחת את ההצעה בשתי ידיים כשהצגתי את מועמדותי בכנס המועמדים בו הכרזתי שאהיה יו"ר שכונת גילה, השכונה בה אני ומשפחתי מתגוררים בה משנת 1982, ואז הייתה בראשית התפתחותה. לאחר הבחירות התבשרתי כי נבחרתי ליו"ר גילה ושמתי לי למטרה לטפל בניקיון, טיפוח שפ"פים, דאגה לאיכות חיי התושבים בכל התחומים ולהיות זמין לכל תושב.

תוך כדי פעילותו הוביל איובי מספר מאבקים חשובים דוגמת הטיפול במשפחות נפגעי אסון הגז בגילה שאיבדו את ביתם. זוכר את המאבק?
"זוכר אותו היטב, זה היה קרב על הבית של 20 משפחות שאיבדו את ביתם באסון נורא. בעוד שבתוך מספר חודשים שמונה משפחות זכו לשוב לביתם ששופץ מהיסודות, שנים עשר משפחות נאלצו להיכנס למאבק של דם, יזע ודמעות כדי לקבל את הפיצוי שעפ"י כל בדיקה והיגיון הגיע להם. לשמחתי, זה קרה לאחר 3 שנים, וכשמאבק הגיע לקיצו, הייתי מאושר, הרגשתי כל-כך טוב עם עצמי שעשיתי צדק למען אנשים שראויים לכך. זה אחד המאבקים המספקים ביותר שהובלתי.

יש מאבק בולט נוסף שמזוהה איתך?
"בהחלט, המאבק על תקצוב בעלי העסקים בירושלים במהלך אינתיפדת הסכינים. המאבק מול משרד האוצר ומשרד ירושלים היה לשם הצלת עסקים מפני סגירה, ובתום חודש וחצי של דיונים ארוכים ומתישים, הועברו 107 מיליון ש"ח לטובת העסקים בירושלים ששבו לנשום בתקופה בה ההוצאות עלו על ההכנסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברי ירושלים אחת בראשות משה ליאון. צילום: רפי בן חקון, אתר רשמי
חברי ירושלים אחת בראשות משה ליאון/אתר רשמי, צילום: רפי בן חקון

עושים חסדים
"לאחר שירותי בצבא, יצאתי ללמוד מתמטיקה והנדסאות מחשבים . הקמתי מכללת מחשבים גדולה בירושלים בשם "מחשב לכל", בה למדו עשרות אלפי תלמידים והוכשרו אלפי בוגרים. מכללה זו פעלה כמעט בכל בתי הספר והמנהלים הקהילתיים בירושלים. לאחר מכן פתחתי את "מורס מחשבים", שהפך לעסק מצליח ומוביל בתחומו בירושלים וסביבתה.

בהקשר של חסד, כאיש עסקים תמיד נהגתי לסייע בתרומות ולמען פעילות קהילתית, הילדות השפיעה על כך, גדלנו בבית בו לעתים נאלצנו לחיות בצמצום, וזאת בשל פוסט טראומה שריתקה את אבי למיטה במשך שנתיים, לא היה מקור פרנסה אמיתי וקבוע לבית. בהסתכלות לאחור, הקושי חיזק אותי והפך אותי לעצמאי מגיל קטן, כשבנוסף הוא פיתח בי רגישות והוביל אותי לסייע לאנשים שידם אינה משגת על מנת שיעברו תקופות קשות בשלום ויהיה להם מה לקנות לבני משפחתויהם. לאור ההצלחה בעסקים, נפל בחלקי לעשות את הדבר הטוב ביותר שעשיתי בחיי - לבנות בית כנסת ע"ש אבי, משכן ניסים איובי ז"ל, שהפך גם למעוז קהילתי, בכל פעם שאני בא בשערי בית הכנסת ובכל אירוע חסד שמתקיים בין כותליו, אני מתמלא אושר, גאווה ואנרגיות. כשאיובי מדבר על אירועי חסד הוא מדבר על "חסדי רבקה" מפעל החסד הפועל בתוך בית הכנסת "כשייסדתי והחלטתי להפעיל את מפעל החסד "חסדי רבקה", ע"ש אחותי ז"ל, המטרה הייתה ברורה - חלוקת סלי מזון למשפחות ירושלמיות מעוטות יכולת בתקופת חגי ישראל. כמות סלי המזון שיוצאת מכאן היא אדירה, והרגש מעורב, כי מצד אחד אין זכות גדולה מזאת, הנפש מתמלאת בשמחה בכל פעם שהמשפחות מקבלות את סלי המזון, מנגד לראות כמה משפחות זקוקות לסלי המזון הללו, זה דבר כואב ומדאיג. בכל חג עשרות חברים, בני משפחה ומכרים נרתמים לטובת סיוע בחלוקה, בכל פעם רבים מהם משתנים, וכשהם נחשפים לכמות הסלים, הם מקבלים פרופרציות לחיים, ומפנימים איזו זכות נפלה בחלקם לעשות טוב למשפחות ירושלמיות."

ההיכרות והחיבור עם משה ליאון
"בשנת 2013 הכרתי לראשונה את משה ליאון", מספר איובי, "כבר אז הזדהיתי איתו, וזאת בשל העובדה כי בדיוק גם הוא השאיר מאחור את עסקיו המשגשגים וזאת מתוך שאיפה להקדיש את חייו למען ירושלים ותושביה". באותה שנה רצתי בראשות תנועת "שכונות ועסקים בראש" שתכליתה היה לשים את השכונות והעסקים בראש סדר העדיפויות.חסרו מספר קולות לא רב לרשימתי להיכנס למועצת העיר והמשכתי בתפקידי כיו"ר גילה ואף הנהגתי את יושבי הראש של המנהלים הקהילתיים בירושלים."

באוגוסט 2015, משה ליאון הפך למחזיק תיק המינהלים הקהילתיים בעיריית ירושלים ואז הקשר בינו לבין איובי התחזק. "החיבור בינינו היה מידי. ראינו עין בעין נושאים חשובים והבנתי שמדובר במנהיג, ביצועיסט תכליתי ברמה שלא נתקלתי בה קודם לכן, ו-2 דוגמאות בולטות לכך הן: העזרה של ליאון במאבק לביטול המושג "לא לטפל בשפ"פים", דבר שהיה בלב עשייתי. הרגשתי שסוף סוף מישהו באמת מבין את השטח ומטפל בנושא שעד לאותה עת היה נופל בין הכיסאות והשפ"פים היו נותרים מוזנחים.
דבר שני: ראינו עין בעין את הזכות של כל שכונה בירושלים לקיים במת אירועים ביום העצמאות. שעד להתערבות זו, אירועי יום העצמאות היו מתקיימים רק בשכונות ספציפיות וברוטציה. דבר שפשוט לא התקבל על הדעת, שכן בירושלים השכונות הן בגודל של עיר בינונית בישראל, ליאון מתוך תפקידו, סיים לאלתר את העוול. הייתי מהראשונים להגיד, חברים, הוא יהיה ראש עיר. הבנאדם בא לעבוד והוא עם יכולות אדירות".

בבחירות המוניצפאליות בשנת 2018 החיבור בין השניים קרם עור וגידים כאשר ליאון פנה לאיובי והציע לו להשתלב ברשימתו מהמקום השני.
"למרות ההצעות הנדיבות שקיבלתי וחשיבתי לרוץ שוב ברשימה עצמאית, השבתי בחיוב לליאון מתוך אמונה שזהו האיש היחיד שיפעל למען ירושלים אחת, ידאג לכולם ויצעיד את עירנו האהובה קדימה. למרות שלא זכיתי להיכנס למועצה הקודמת, עבדתי לצידו מכניסתו לתפקיד ועד לחודש שעבר, כששימשתי כיועצו הבכיר ובכך זכיתי ולהיות שותף למהפך שמתרחש בירושלים. בשנים אלו למדתי מראש העיר המון. בדיעבד, אני שמח ששימשתי כיועצו ולא כסגנו, שכן זו הייתה קדנציה עמוסה שהאירועים בה שווי ערך ל-5 קדנציות בערים אחרות. וכשרואים את המהפכה שמשה ליאון מוביל בירושלים, קשה להישאר אדיש. בתחבורה, בבנייה, בתעסוקה, באיכות הסביבה, בניקיון ובחינוך. ירושלים פורחת בפיתוח, טיפוח ושימור, וזה בזכות ההנהגה של ליאון, היחיד שדואג לכולם, זמין לכולם, קשוב ונכון לעזור בכל עת. להשיב לכל ווטאספ בעיר של מיליון תושבים זה מטורף. ליאון עושה את זה כל יום, מזל שיש לו את שבת למנוחה. אני גאה שראש העיר שלי הוא לפני הכל בנאדם ענק, עניו ואנושי, בבחירות הקרובות תראו בנתוני הקלפיות עד כמה תושבי ירושלים גאים שהוא ראש העיר שלהם ואני סמוך ובטוח שלהרבה שנים.

יש לך מסר לציבור הירושלמי לקראת הבחירות?
"בהחלט. צאו להצביע, ממשו את זכותכם הדמוקרטית! מהנוכחות שלי בשטח אני רואה את האהדה האדירה לה זוכה משה ליאון לאור העשייה שלו בחמש השנים האחרונות בתור ראש העיר, ועדיין קורא לכל התומכים להגיע לקלפיות ולהצביע בשני פתקים, לו ו"לירושלים אחת בראשות משה ליאון" . אנו רוצים סיעה רחבה במועצת העיר הבאה ולשם כך זקוקים לבחירת הירושלמים."

מה אתה מאחל לך ולירושלים לשנה החדשה?
"מאחל לירושלים שתמשיך להיות העיר המדהימה והיפה בעולם, בה אנו חיים זה לצד זה ולא האחד על חשבון האחר, שנמשיך לראות את בנייתה מחדש, ולהתרגש מההסטוריה שלה והסביבה שנשמרת ירוקה ונושמת לצד הקידמה והפיתוח שמלווים אותה בכל פינה, משבילי אופניים ועד תנופת בנייה אדירה, מהרחבת קווי הרכבת הקלה ועד בניית מיליון ו-600 אלף מטר ברחבי העיר לטובת משרדי הייטק וחברות גדולות שרק מחכות להגיע לירושלים. שנמשיך לשמור על ירושלים מדהימה, מזמינה וייחודית, כי בליבנו רק שיר אחד קיים…"

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully