וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור איתמר גרוטו גוייס לתוכנית הצלת שירותי הבריאות באילת

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 14:25

כל מי שמגיע לאילת יודע שכדאי לו להישאר בריא, כי אם חלילה יזדקק לשירותי רפואה לא בטוח שיהיה לו מענה. תושבי העיר מתריעים בפני קטסטרופה, וכבר שנים הנושא עולה בכל מערכת בחירות אך המצב לא משתנה. מתן בארי, אחד המתמודדים הבולטים לראשות העיריה, מציע פתרון חדשני

שירותי הבריאות בעיר אילת הם מהגרועים בארץ, עם מחסור קיצוני באנשי צוות ותשתיות. באילת אין מיון ילדים, פגיה או מחלקה קרדיולוגית, כמו גם שירותים נוספים. בנוסף, מערכת הבריאות בעיר סובלת מריכוזיות קשה, עם בית חולים אחד המנוהל על ידי קופת חולים אחת. בהיעדר תחרות, לקופה אין תמריץ לשפר את השירות לתושבים, שמשלמים על כך בבריאותם.

אין ספק כי נושא מערכת הבריאות באילת היא אחת הסוגיות שמטרידות את התושבים. כולם מבטיחים שינוי, אבל מועמד אחד צעיר ומבטיח בחר לקחת את הנושא צעד אחד קדימה. מתן בארי, לשעבר סגן ראש העיר ומוביל רשימת צעירי אילת הציג השבוע את התוכנית להצלת שירותי הבריאות בעיר, אותה גיבש יחד עם פרופ' איתמר גרוטו, מי שהיה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

לשכנע אנשי רפואה מהשורה הראשונה להגיע לאילת זו משימה לא פשוטה, אך גרוטו התייצב למשימה למרות המרחק. "אחרי כמה שיחות עם מתן השתכנעתי ששיקום מערכת הבריאות באילת זה אירוע לאומי", מסביר פרופ' גרוטו. "זה ממש לא משהו שמשפיע רק על התושבים. כל ישראלי מגיע לאילת ועלול להזדקק לשירות רפואי מציל חיים שפשוט אין שם. בלתי נתפס שיש במדינת ישראל עיר שהנגישות בה לשירותי רפואה דומה לעולם השלישי".

מתן בארי המועמד לראשות העיר. באדיבות המצולמים
מתן בארי המועמד לראשות העיר/באדיבות המצולמים

"מודל איכילוב" באילת
במרכז התוכנית עומד הקמת מרכז בריאות משותף לכל הקופות ב"מודל איכילוב" - בית חולים בבעלות משותפת של העיריה, משרד הבריאות וגורמים פרטיים, כדי לתת שירותים רפואיים שווים לתושבי אילת ללא כל שיוך לקופה ספציפית כפי שקורה היום. כל הקופות יתנו בו שירותים תחת קורת גג אחת, והתחרות בין הקופות תסייע לסגור פערים ולשפר את שירותי הבריאות הניתנים לתושבים. מהלך זה צפוי לייצר למרכז הרפואי הרבה יותר עבודה שתביא ליותר הכנסות, תקציבים, אנשי צוות וציוד.
כדי לסייע במימון הקמת המרכז הרפואי והפעלתו, בית החולים יפעיל מיזם תיירות מרפא. לעיר סמוכה לנמל תעופה בינלאומי בה מבקרים 3.5 מיליון תיירים בשנה, יש פוטנציאל אדיר להוות מוקד משיכה לתיירות מרפא של תושבים מחו"ל שמחפשים את החדשנות והאיכות הישראלית ומוכנים לשלם על כך כסף טוב. תיירים יגיעו למרכז הרפואי באילת לקבלת טיפולים רפואיים מניבי הכנסה כגון טיפולים פלסטיים, וקוסמטיים, פציעות ספורט ושיקום רפואי. הצמיחה הכלכלית תממן את הוצאות המרכז ותסייע בגיוס אנשי צוות מצוינים.

בי"ס ללימודים פרא-רפואיים
אתגר נוסף עימו מתמודדת העיר הוא מחסור באנשי המקצועות הפרא-רפואיים - ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, סיעוד, פיזיותרפיה ועוד. לשם כך מתכוון בארי לזרז את הקמת בית ספר למקצועות הבריאות בעיר, אותו הוא מקדם בשנתיים האחרונות בשיתוף הקריה האקדמית אונו. במקביל למאמציו מול המל"ג, הוא פועל בתוך הקהילה על מנת להגביר את הביקוש ללמוד מקצועות אלה. כך בתוך שנים ספורות צפויה להיווצר באילת שכבה של בוגרי מקצועות הבריאות שנשארים באילת ונותנים לתושבים את השירות האיכותי והזמין המגיע להם.

בריאות הנפש
תושבי אילת, כמו כל הישראלים, זכאים לקבל טיפול טוב וזמין גם בכל הקשור לבריאות הנפש. תוכנית העבודה של בארי ופרופ' גרוטו מציעה הרחבה ועדכון של היצע שירותי בריאות הנפש באילת, כולל זמינות גבוהה יותר של פסיכיאטרים ופסיכולוגים לילדים ובוגרים, בית מאזן וכל מה שנחוץ לתמיכה במתמודדי נפש.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully