וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטיינים בחינוך, משקיעים בביטחון: המהפכה הגדולה של כוכב יאיר - צור יגאל

בשיתוף סיעת גל בראשות יובל ארד

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 16:10

כוכב יאיר צור יגאל עברה מהפכה מאז שיובל ארד נבחר לראש המועצה ב-2018. היא זכתה בפרס החינוך של משרד החינוך, באותות הצטיינות של המשטרה ובפרס של המשרד להגנת הסביבה על מיחזור. רגע לפני הבחירות לרשויות המקומיות, בדקנו כיצד ארד מתכוון לשמור על צביון היישוב

בשנה האחרונה קיבל היישוב כוכב יאיר צור יגאל פרס יוקרתי ממשרד החינוך. יח"צ,
בשנה האחרונה קיבל היישוב כוכב יאיר צור יגאל פרס יוקרתי ממשרד החינוך/יח"צ

בסוף אוקטובר ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, ובמועצה המקומית כוכב יאיר - צור יגאל יתמודד יובל ארד, שמכהן כראש המועצה מאז שנת 2018, בפעם השנייה לתפקיד וינסה להמשיך בתנופת הפעילות וההצלחות לטובת התושבים.

בחמש השנים שבהן הוא מכהן כראש המועצה, הוביל ארד את כוכב יאיר צור יגאל למהפכה של ממש. הוא הביא עמו קשת רחבה של ניסיון ויכולות בתחום הניהולי, הפוליטי, המשפטי והתקשורתי ורתם אותם לטובת תושבי היישוב. ארד, שמתגורר ביישוב עוד משנת 1997, נשוי ואב לשלושה, עורך דין ומהנדס כימיה בהשכלתו, הקים וניהל בעבר את משרד הייעוץ התקשורתי 'ארד תקשורת', שהיה במשך שני עשורים מהמשרדים המובילים בתחום בישראל.

השקת מעבדת הדמיון קשת בכוכב יאיר צור יגאל. יח"צ,
השקת מעבדת הדמיון קשת בכוכב יאיר צור יגאל/יח"צ

בקדנציה הנוכחית גייסה המועצה בהנהגתו של ארד, עשרות מיליוני שקלים ממשרדי הממשלה וגופים ציבוריים והוא יזם את הקמתם של ארבעה מבני ציבור חדשים בשטח כולל של 2,000 מ"ר - אולם ספורט חדש ומודרני, מרכז יום לאנשים עם מוגבלות מעל גיל 21, מועדון גמלאים ומבנה קבע לשבט הצופים בהיקף כולל של כ- 18 מיליון וחצי ₪. בימים אלה הוא משלים את חידוש מגרשי הטניס ביישוב, ואת מיזוג אולם הספורט הישן בבית הספר בצור יגאל.

"בקדנציה הבאה, פרויקט הדגל בתכנית העבודה שלנו, תהיה המהפכה בתחום התרבות והפנאי", אומר ארד ל"וואלה". "אני מתכוון לבצע שינוי דרמטי בדרך בה אנחנו צורכים תרבות ופנאי ביישוב מתוך כוונה לתת מענים לכל הקהלים והגילאים עם תוכן תרבותי שלא הגיע לכאן בעבר - הצגות, מופעים וקונצרטים. כבר בינואר 2024 תאשר המועצה החדשה את הצעתי להתחיל בתכנון הקמתו של המרכז לאמנויות הבמה החדש ביישוב - בית התרבות החדש שלתוכו ניצוק שיתופי פעולה עם התיאטראות הגדולים בארץ, מופעי רוק ופופ וגם נחזיר הביתה את אירועי הסיום של בית הספר למחול."

בקדנציה הזו השקענו תקציבי עתק בשיפור הביטחון האישי והפחתנו את מספר הפריצות ועבירות הרכוש בלמעלה מ- 80%. מספר הפריצות לבתים ירד מ- 120 בשנת 2018 ל- 9 בלבד בסוף 2022. גם בחומש הקרוב נמשיך להשקיע בביטחון, נגדיל את ההשקעות בחינוך ובטיפוח פני היישוב. לצד אלה אני מתכוון להוביל הקמה של חדר כושר חדש בהשקעה המוערכת בכ- 3.5 מיליון ₪.

הרחבת אזור התעסוקה מצפה ספיר יצאה לדרך בחודשים האחרונים והקרקעות ישווקו בשיתוף עם רמ"י בסוף שנת 2023. הפרויקט יניב למועצה הכנסות חד פעמיות גבוהות לצד תוספת הכנסות מארנונה שלא ממגורים ויעשירו את קופת המועצה בשנים הבאות. הכנסות אלו יאפשרו לנו להמשיך את תנופת הפיתוח של היישוב ואת המשך שיפור השירות לתושבים בכל התחומים.

ההישגים של כוכב יאיר צור יגאל בביטחון האישי של התושבים. יח"צ,
ההישגים של כוכב יאיר צור יגאל בביטחון האישי של התושבים/יח"צ

בדבר אחד מתחייב ארד להיאבק בכל הכוח. מדובר בתוכניות של גופי התכנון להרחיב את היישוב ולהוסיף מעל אלף יחידות דיור בשטחי המטעים של מושב צור נתן. ארד ניהל בשנים האחרונות שיחות עם גופי התכנון עד שהתוכניות הוקפאו על ידי משרד הפנים. במקביל התנהל גם מאבק עז של תושבים כנגד תוכניות הפיתוח של משרדי הממשלה השונים. כיום אומר ארד, "הנושא אינו עומד עוד על הפרק ואם יחליט מישהו בירושלים לבחון מחדש את התוכנית, הוא ימצא אותנו מתנגדים לה. לא אתן לערער את היציבות בתוך הקהילה ולגרום לקרע בתוכנו שוב ושוב. במשמרת שלי אני מתחייב, ככל שהדברים יהיו תלויים בי ובמועצה שבראשותי, שהתוכנית הזו לא תצא לפועל והשטחים הפתוחים יישארו ירוקים".

ארד הציג בשבועות האחרונים נבחרת של מועמדות ומועמדים למועצה הכוללת מנהיגות נשית צעירה שמוכנה לקחת אחריות ולהיות שותפה להחלטות במועצה ובקהילה. "קידום מנהיגות נשית בעיני זו לא רק סיסמא אלא מחויבות ארוכת טווח. בקדנציה הקודמת הצגתי רשימת ריצ'רץ' וזכינו בשנת 2022 לאות הצטיינות של עמותת כן ובקדנציה הקרובה היעד שלי לאפשר לראשונה רוב נשי סביב שולחן המועצה, בקרב נבחרי ונבחרות הציבור".

כוכב יאיר צור יגאל היא מועצה מקומית במזרח השרון שבמחוז המרכז בישראל. היא הוקמה באוקטובר 2003 כאיחוד ליישובים "כוכב יאיר" ו"צור יגאל", שהוקמו בראשיתם כיישובים נפרדים בתחום מועצה אזורית דרום השרון. המועצה שוכנת מדרום לצור יצחק, מצפון לאייל וקלקיליה וממזרח לטירה. בכוכב יאיר צור יגאל מתגוררים כיום כ- 10,000 תושבים, ישנם 2,800 בתי אב וכ-8,100 מצביעים.

לעמוד הפייסבוק של יובל ארד
לעמוד האינסטגרם של יובל ארד

בשיתוף סיעת גל בראשות יובל ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully