וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס הצדק החברתי: "הבחירות המקומיות הן הזדמנות להשפיע על חיינו"

בשיתוף מרכזים לצדק חברתי

11.9.2023 / 18:00

יו"ר האופוזיציה דיבר בכנס הצדק החברתי של מרכזים לצדק חברתי: "המטרה של הצעת הפשרה היא לסדר לנתניהו פגישה בבית הלבן". יזהר כרמון, מנכ"ל מרכזים לצדק חברתי: "במערכת הבחירות הקרובה לאף אחד מאיתנו אין את הפריבילגיה להישאר אדיש ונייטרלי"

בווידאו: כנס הצדק החברתי 2023/עריכה: ניר חן

כנס הצדק החברתי של המרכזים לצדק החברתי נערך אמש (ראשון) בצוותא תל אביב, בהשתתפות יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ובכירים רבים מהשלטון המקומי. השנה הוקדש הכנס, שנערך רגע לפני הבחירות לרשויות המקומיות, לחשיבות והשפעת השלטון המקומי על חייהם של תושבי המדינה כשברקע אירועי המהפכה המשפטית. בכנס דנו בחשיבות השלטון המקומי כמוקד קריטי של קבלת החלטות והובלת מדיניות, באתגרי השלטון המקומי במגזר הערבי והשלכות המהפכה המשפטית על הרשויות המקומיות.

"אני מזהיר אתכם מראש, כמה ימים לפני הבג"צים ולפני נסיעתו של נתניהו לארה"ב, תצוץ פתאום הצעת פשרה שתראה טובה מכדי להיות אמיתית", אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, במהלך הכנס." תדעו שזה מפני שהיא אכן לא אמיתית. המטרה שלה לא תהיה להגיע להסכמות, אלא לסדר לנתניהו פגישה בבית הלבן, ובעיקר להערים קשיים על שופטי בג"ץ בזמן שהם דנים בעתירות".

כנס הצדק החברתי. יח"צ,
"ממש בעוד רגע תגיע ההזדמנות הגדולה של כל מי שמאמינים בצדק חברתי"/יח"צ

"ממש בעוד רגע תגיע ההזדמנות הגדולה של כל מי שמאמינים בצדק חברתי, שיוויון ודמוקרטיה במדינת ישראל", הוסיף יזהר כרמון, מנכ"ל מרכזים לצדק חברתי. "במערכת הבחירות הקרובה לאף אחד מאיתנו אין את הפריבילגיה להישאר אדיש ונייטרלי. השלטון המקומי עבר מהפך: מקבלן מבצע של המדינה לגוף שיש לו אמירה עצמאית כמעט בכל תחום, כזה שגם קורא תיגר על החלטות ומדיניות פסולה של השלטון".

"ממשלות ישראל לא השכילו להבין שהדרך הכי אפקטיבית לנהל את המדינה היא לבזר סמכויות לרשויות המקומיות", ציינה סיגל מורן, מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון. "השלטון המקומי הוא הביטוי הכי עמוק ומוחשי במדינת ישראל".

כנס הצדק החברתי. יח"צ,
"השלטון המקומי הוא הביטוי הכי עמוק ומוחשי במדינת ישראל"/יח"צ

מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים לשעבר ועמית בכיר במכון למחשבה ישראלית, הוסיף: "נדרש להתעסק בהרכבת חוזה חברתי חדש, אנחנו זקוקים לשינויים עמוקים באופן שבו המדינה מתנהלת. הממשלה שולטת בכל, מנהלת את חיי היום יום ומייצרת לנו אשלייה שהרשויות המקומיות מנהלות את חיינו. אנחנו חיים במדינה ריכוזית וההחלטות מתקבלות רק במקום אחד".

איימן סייף, מייסד הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, סיכם: "מרגישים פחד בישובים, לא מדברים על הבחירות ברשויות. אנשים מאוד מפחדים להתמודד לרשות. יש הרבה לחצים. אני אישית לא רוצה להתמודד, וחלק מהסיבות לכך - הפשיעה בחברה הערבית".

כנס הצדק החברתי. יח"צ,
בכנס אף הוענק אות הצדק החברתי ע"ש אילן גילאון לשנת 2023 לארגון "מהפך תעייר"/יח"צ

בכנס אף הוענק אות הצדק החברתי ע"ש אילן גילאון לשנת 2023 לארגון "מהפך תעייר" אשר מוקיר את פועלם של יחידים או קבוצות לקידום צדק חברתי, שוויון ודמוקרטיה בישראל, ברוח ערכיו ועשייתו של אילן גילאון ז"ל.

בשיתוף מרכזים לצדק חברתי
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully