וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדם הדרוזי והדם היהודי הפכו להיות אחים לנצח"

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 16:59

נזי קדור מדלית אל כרמל שכל את בנו ענאן ז"ל בפיגוע התופת בצומת בית ליד ב-1995. לקראת מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים", מפעל ההנצחה לחללי העדה שהפך למסורת ויתקיים בפעם התשיעית. מספר נזי על הכאב לצד בחירתו לפעול למען האחר ולהושיט יד

נזי קדור, 74, מדלית אל כרמל, איבד את בנו, רס"ר ענאן קדור ז"ל, בפיגוע התופת הכפול בצומת בית ליד ב-1995. מאז, פועל נזי להנצחתו במגוון דרכים, לצד המרוץ. ענאן נהרג לאחר שרץ למקום הפיצוץ לסייע בחילוץ הפצועים ונהרג מהפיצוץ השני. ענאן נהג בגבורה למרות הידיעה והנהלים שהזהירו מפני פיגוע כפול, לא חשב פעמיים כשרץ להעניק עזרה.

על פעולה זו הוענק לו צל"ש אלוף. נזי מספר: "היו לי ארבעה ילדים יפים וחכמים. ענאן היה בני הבכור. הוא היה הגבר בבית. כשאני לא יכולתי להיות, ידעתי שיש על מי לסמוך. הוא היה אהוב בבית הספר, הוא תמיד פתר בעיות בין אנשים ותמיד חשב איך לסייע ולעזור. בסופו של דבר, הוא הקריב את חייו עבור אחרים".

נזי קדור הוא פעיל חברתי ודמות מוכרת בעדה הדרוזית. הוא הקים את עמותת דנ"א - נכי דלית אל כרמל, שעוזרת לכל דורש ללא בקשה להוכחת אחוזי נכות. נזי פועל כל העת להנצחתו של ענאן. חשוב לו שהנוער יכיר את המורשת וחשובה לו הנצחת הנופלים. ההשתתפות במרוץ בשביל הבנים חשובה לו במיוחד: "באירוע הזה נמצאים כל האנשים שמכירים ומוקירים את חללינו. לפגוש אותם ביום לזכרם - זה מעשה אצילי שאין שני לו. 'דע את החבר' זהו ערך עליון בעדה שלא נפסק ולא יחדל מלהתקיים. החייל שענאן הציל היה יהודי - הדם הדרוזי והדם היהודי הפכו להיות אחים לנצח".

ביום שישי 22 בספטמבר, ייצא לדרך ביער לביא בסמוך למחלף גולני בגליל התחתון, מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים". זהו האירוע השנתי הרשמי למען החללים הדרוזים, שהפך למסורת ויתקיים זו הפעם התשיעית, עם מעל 12,000 משתתפות ומשתתפים במפגן תמיכה והזדהות עם העדה הדרוזית.

נזי קדור. צילום: ענאן חסון, אתר רשמי
נזי קדור/אתר רשמי, צילום: ענאן חסון

בימים אלה של ויכוח ציבורי נוקב ומתח גדול באוויר, חשוב לנזי קדור להעביר מסר מרגיע. הוא משתף בשורה משיר שכתב: ""ליד קברי אל תבכני, לא מת אני, אף לא ישן". "לאבד בן זו נכות נפשית, כמו לאבד חלק מגופך. תמיד ייכאב, אני חי עם זה כל יום, זה תמיד נורא", הוא אומר ברמיזה על הדברים הגדולים יותר שנדחקים לצד בלהט הויכוח הציבורי, וקורא לעם לאמץ את רוח העדה הדרוזית: "אהבת ישראל, אחים לנשק, איש לרעהו- אלו ערכים שמאוד מאפיינים את העדה הדרוזית. היכולת שלנו לעזור איש לרעהו".

מרוץ בשביל הבנים הדרוזים אותו מפיקה "כפיים" יכלול שני מקצי ריצה של 10 ק"מ ו-5 ק"מ, מקצה הליכה עממי באורך 3 ק"מ ומקצה רכיבה באורך 25 ק"מ. כמו בכל שנה, גם הפעם צפויים להשתתף אזרחיות ואזרחים מכלל רבדי האוכלוסייה, תלמידים, בני נוער, בכירים ממערכת הביטחון והממשלה לצד משפחות החללים, אנשי משטרה, מד"א, כיבוי והצלה וכמובן אנשי צבא ויחידות צבאיות מהעבר וההווה. במהלך האירוע יתקיים הפנינג ענק לקהל הרחב אליו צפויים להגיע אלפי מבקרים שייהנו מאוכל דרוזי מסורתי והפעלות ספורטיביות לכל המשפחה. בסיום המרוץ יתקיים טקס חגיגי במעמד נציגי משפחות שכולות, קצינים בכירים מזרועות הביטחון ועוד.

מירוץ בשביל הבנים הדרוזיים. צילום: כפיים, אתר רשמי
מירוץ בשביל הבנים הדרוזיים/אתר רשמי, צילום: כפיים

את המרוץ יוזמת עמותת "בשביל הבנים" בשיתוף בית יד לבנים לדרוזים בשיתוף עם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), והאגודה למען החייל, המועצה המארחת - מועצה אזורית גליל תחתון, משרד הביטחון ומשרד התרבות והספורט. מטרת המרוץ לחשוף את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, לעורר שיח רב תרבותי וליצור חיבורים בין המגזרים השונים בישראל. הנרשמים למרות יקבלו ערכת משתתף הכוללת תיק וחולצת מותג איכותית.

  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully