וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה לראש עיריית חדרה ניר בן חיים: "אנו פועלים להאיץ את המעבר לשימוש בגז טבעי ולהפחית את זיהום האוויר בחדרה"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 21:13

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים נפגש עם שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כץ. ראש עיריית חדרה ניר בן חיים: "אנו נלחמים בעיכוב לסגירת היחידות הפחמיות ופועלים יחד עם הממשלה להאיץ את המעבר לשימוש בגז טבעי"

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים נפגש עם שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ בנושא העיכוב ביישום החלטת הממשלה 4080 לסגירת היחידות הפחמיות 1-4 בתחנת הכוח "אורות רבין" והאצת הפעלת שתי יחידות ייצור החשמל המופעלות באמצעות גז טבעי.

בן חיים וכץ סיכמו כי בכוחות משותפים יפעלו להפוך את חדרה לעיר ירוקה, תוך התחייבות להאיץ את המעבר לשימוש בגז טבעי ולהפחית את רמת זיהום האוויר למען בריאותם של תושבי חדרה והסביבה. כזכור, בחודש מאי האחרון החליטה הממשלה לבטל את התכנית להקמת תחנת כח נוספת OPC2 בחדרה.

בשנה האחרונה נועד מספר פעמים ראש העיר עם שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ, וכל העת פועלים הגורמים המקצועיים, בשיתוף איגוד ערים לאיכות סביבה שרון-כרמל, על מנת לקדם ולקיים את החלטת הממשלה להפסקת ייצור החשמל ביחידות הפחמיות 1-4, והסבת הייצור לשתי היחידות המופעלות באמצעות גז טבעי (מחז"ם 70-80).

יחידה מספר 70 החלה לפעול לאחרונה ועם כניסתה לפעילות מלאה, הדבר יביא להפסקת השימוש בשתי יחידות פחמיות. שתי יחידות נוספות יופסקו מספר חודשים לאחר מכן עם כניסתו לפעילות של המחז"מ השני שהקמתו בשטח התחנה צפויה להסתיים בקרוב.

שר האנרגיה ישראל כץ וראש עיריית חדרה ניר בן חיים. יח"צ, אתר רשמי
שר האנרגיה ישראל כץ וראש עיריית חדרה ניר בן חיים/אתר רשמי, יח"צ

שר האנרגיה והתשתיות, ח"כ ישראל כ"ץ: "נושא הסבת כלל תחנות הכוח לייצור חשמל באמצעות גז טבעי, לרבות תחנת אורות רבין בחדרה, נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד בראשותי. הנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים להאיץ את התהליך, ומלחמתו העיקשת של ראש העיר לזירוז המעבר חשובה ומוערכת. אני אמשיך לעמוד לצד העיר חדרה ותושביה, כפי שהתחייבנו בהחלטות רבות, לרבות ההחלטה להטמין את קווי המתח הגבוה ברחבי העיר, כדי להאיץ את המעבר לשימוש בגז טבעי, להפחית את זיהום האוויר בעיר ולהפוך את חדרה לירוקה".

ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים: "אנו נלחמים בעיכוב לסגירת היחידות הפחמיות המזהמות ופועלים יחד עם הממשלה להאיץ את המעבר לשימוש בגז טבעי, כדי להבטיח את איכות חייהם ובריאותם של מאות אלפי תושבי חדרה והסביבה".

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully