וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא מתקיימים שיעורי ספורט לבנות בחברה הבדואית?

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 9:32

יותר משני-שליש מהתקנים של המורות לספורט לבנות בבתי הספר הבדואים בנגב אינם מאוישים. יוזמה מקומית של מפקח ספורט במשרד החינוך הולכת לשנות את התמונה. חגי רזניק ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב - "מברך את מחוז דרום במשרד החינוך והעומד בראשו על הפעולה הנמרצת"

מחסור בהוראת ספורט לתלמידות החברה הבדואית. באדיבות המצולמים
מחסור בהוראת ספורט לתלמידות החברה הבדואית/באדיבות המצולמים

מחסור בהוראת ספורט לתלמידות החברה הבדואית מרחיב פער מגדרי הקיים ממילא ומייצר גם חוסר מודעות גופנית ובריאותית. ההקשר התרבותי רק מחדד את הצרכים המיוחדים של החברה בכל הקשור לחשיבות הפעילות הגופנית ועידוד אורח חיים בריא.

הבעיה נגררת משך שנים ורק לאחרונה החל טיפול בסוגיה אותו מוביל המחוז הדרומי במשרד החינוך. בקיץ האחרון נפתחה מכינה יעודית לבוגרות שמסגרתה יותאמו יכולתן של הסטודנטיות להוראת חינוך גופני לאף תנאי הסף במוסדות האקדמיים.

התכנית זוכה לביקוש מפתיע כאשר 60 נשים בדואיות לוקחות חלק בתכנית. בדרך לפצות על החסך בקהילה. ככל שהמחזור יצלח יפתחו מחזורים נוספים וייתכן שהבעיה תקטן.

את הפרויקט הגה אוסמה וויזאל מפקח ספורט ממשרד החינוך יחד עם רם זהבי מנהל מחוז דרום ויצר ברית מרשימה של ארגונים שמסייעים לנושא - אגי'ק,מכללת קיי, קמפוס השגים להכשרות בן גוריון, מכון ריפמן, עיריית רהט המתנס העירוני, אלהודג ומרכזי ריאן.

חגי רזניק ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב מסר - "מברך את מחוז דרום במשרד החינוך והעומד בראשו על הפעולה הנמרצת זוהי הזדמנות שאני מקווה שחשיבותה תובן גם בירושלים אצל ראשי המשרד".

  • עוד באותו נושא:
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully