וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן המועמד לראשות טירת כרמל באולפן וואלה! - "ראש הממשלה נתניהו, המחנה הממלכתי ויש עתיד החליטו לתמוך בי לראשות העיר"

בשיתוף דרך חדשה

7.9.2023 / 15:51

הזירה המקומית עם אלי כהן על המהפך הפוליטי בטירת כרמל, אחרי שמפלגת הליכוד הסירה את תמיכתה מראש העיר המכהן ובחרה לתמוך בו. התוכניות לעתיד החינוך, קידום מיזמי ההי טק ומה סוד הקסם של העיר?

הזירה המקומית של וואלה מארחים את אלי כהן, המועמד לראשות העיר טירת כרמל, הנה 5 עובדות של ידעתם על אלי, מי שקיבל את התמיכה הרחבה מכל קצוות הקשת הפוליטית.

הוא בן 49 וכבר סב ל- 2 נכדים
סגן ראש עיריית קריית ים לשעבר
שותף מוביל בוועדת השקעות של קק"ל גליל ונגב
מכהן כיו"ר איגוד ערים חיפה לביוב
יו"ר הועדה למיזמים חברתיים בקק"ל

אחרי 30 שנות תמיכה באריה טל, הליכוד החליטו לתמוך בך בבחירות הקרובות. מה גרם להם לכך?

הועדה המוניציפאלית של הליכוד ערכה 2 סקרי עומק והיא מצאה שיש חוסר שביעות רצון מראש העיר המכהן. הסקרים שנערכו הראו תוצאה חד משמעית כי הציבור תומך בי ומאמין בי. תנועת הליכוד קשובה לרחשי הלב של הציבור, לרצונות התושבים. הם ראו את מה שאני רואה, את מה שקורה בשטח. תושבי טירת כרמל רוצים שינוי, רוצים אחדות בין הקהילות, רוצים עתיד טוב יותר. רוב המפלגות תומכות בי וזה הישג האדיר.

הזירה המקומית עם אלי כהן מתמודד לראשות טירת כרמל/אולפן וואלה!

מלבד תמיכת הליכוד זכית לתמיכה פוליטית נוספת?

בנוסף לתמיכת הליכוד, אני מקבל תמיכה פוליטית מכל המפלגות שמרכיבות את הקואליציה כיום, הרכיבו את הקואליציה בעבר וירכיבו בעתיד. לדוגמא מצד אחד יש לי תמיכה מתקווה חדשה ומצד שני ממפלגת ש"ס. אני מביא איתי משהו חדש לטירת כרמל, תמיכה פוליטית רחבה מכל קצוות הקשת, הדלתות הפתוחות שיהיו לי במשרדי הממשלה, האוזן הקשבת שאקבל תאפשר לי יתרון עצום להגשמת החזון שלי לטירת כרמל טובה יותר. אני אפעל יחד עם משרדי הממשלה לטובת תושבי טירת כרמל, לטובת עתיד טוב יותר.

למי שלא מכיר את טירת כרמל, מה סוד הקסם שלה?

הקסם של טירת כרמל בא לידי ביטוי בקהילה הייחודית שלה. טירת כרמל היא עיר רב גונית, עם תושבים אכפתיים ומעורבים. טירת כרמל היא אחת מהערים הכי יפות בארץ, בין הים להר עם קסם שאי אפשר להישאר אדיש אליו.

אלי כהן מתמודד לראשות טירת כרמל באולפן וואלה!. וואלה!, מערכת וואלה!
אלי כהן מתמודד לראשות טירת כרמל באולפן וואלה!/מערכת וואלה!, וואלה!

מרגע שאתה יושב על כסא ראש העיר, מהם חמשת הנושאים הכי חשובים לטיפול מידי ?

תיקון התשתיות ותכנון נכון - בטירת כרמל נבנו בשנים האחרונות שכונות חדשות והאוכלוסייה כמעט הכפילה את עצמה אך כל כך מיהרו בעירייה לתת לקבלנים את האישור ושכחו את הדבר הכי חשוב - לתכנן נכון. השכונות נבנו ללא חשיבה על צרכי התושבים לאחר האכלוס, לא נבנו מוסדות ציבור חדשים, יש מחסור במדרכות והתשתיות לא שודרגו. למעשה הוסיפו אלפי תושבים אבל לא דאגו שהעיר תוכל להכיל כמות כזו של תושבים.

מערכת החינוך - מערכת החינוך בטירת כרמל חייבת הצלה מיידית. הנתונים מראים את ההזנחה הקשה לאורך השנים במערכת החינוך, עם אחוז זכאות לבגרות נמוך, עם תקציב נמוך פר ילד. לילדי טירת כרמל מגיע לקבל את כל הכלים להצלחה ואת האמונה שהם יכולים להגשים את כל חלומותיהם ולהיות כל מה שהם רוצים. אני מתכוון להכפיל את תקציב החינוך העירוני, לתת לכל ילדה וילד חוג ראשון בחינם ולדאוג שהם יקבלו מענה ראוי שידאג לעתידם. כי בסוף - הילדים שלנו הם העתיד שלנו.

חוף הים - במשך 75 שנה, העירייה חוסמת בפני התושבים את הגישה לחוף הים שלהם. החוף מתוחזק מתקציב העירייה, מהמיסים של התושבים אך הם לא רשאים להיכנס לפנינת הטבע הזאת. יש לנו חוף כל כך יפה ואין סיבה שתושבי טירת כרמל יצטרכו לנסוע לערים אחרות בשביל ליהנות מחוף הים. מהקיץ הבא זה כבר יהיה אחרת. הגיע הזמן לשים סוף למחדל הזה ולתת לתושבים את מה שמגיע להם.

מצוקת התחבורה - נושא התחבורה הוא אחד הנושאים הכי כואבים בטירת כרמל. מצוקת החנייה וכמויות הפקקים הוא דבר בלתי נתפס. במשך שנים שהזניחו את הנושא והתוצאה היא פגיעה ישירה באיכות החיים שלנו. העירייה בנתה ובנתה מבלי להרחיב את הכבישים, מבלי לדאוג למקומות חניה נוספים, מבלי לדאוג לכניסה נוספת לעיר שלנו ועל חוסר תכנון כזה - התושבים משלמים את המחיר.

שירות לתושב - אני פוגש תושבים בכל יום. אחד הדברים שהכי חוזרים על עצמם כשאני מדבר איתם זה השירות שהם מקבלים מהעירייה. התושבים בטירת כרמל מרגישים שקופים, שלא רואים אותם, שהם לא מקבלים מענה. לעירייה שלא רואה את התושבים שלה אין זכות קיום. בכוונתי לדאוג שהתושבים יהיו בראש סדר העדיפויות העירוני, אני אדאג שכל שירותי העיריה יהיו דיגיטליים, אחלק את העיר למנהלות קהילתיות כאשר בכל מנהלת יוקם מרכז שירות לתושב שיוכל לתת מענה אישי, להכיר את כל הליקויים באזור ולדאוג שהם מטופלים במהרה וכראוי.

ילדים וחינוך, זה הדבר הכי חשוב, בשנים האחרונות רק 22 תלמידים ניגשו לבחינה ב-5 יחידות מתמטיקה, איפה טירת כרמל נמצאת היום מה התוכניות שלך לעתיד?

לצערי המספרים מדברים בעד עצמם. החינוך אינו בראש סדר העדיפויות העירוני.מכל אלפי תלמידי טירת כרמל - רק 22 ניגשו לבחינה ב5 יחידות מתמטיקה ורק 35 ניגשו ל- 4 יחידות. אסור לנו לקבל את הנתונים האלו והעירייה חייבת לפעול על מנת להעניק לילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר ואת כל הכלים להצלחה. מי שאחראי לנתונים המחפירים האלו לא רק מזניח את עתיד העיר שלנו - הוא גם מונע מילדי טירת להגשים את החלומות שלהם. הוא משאיר אותם בתבנית במקום לתת להם דחיפה קדימה, להוביל ולהצליח בחיים.

התכניות שלי לחינוך - הדבר הראשון שאעשה למען החינוך זה הגדלת התקציב בצורה משמעותית. אני מאמין שהחינוך טוב הוא אחד מהגורמים הכי חשובים להצלחת עיר. אני מתכוון להעניק לכל ילד חוג ראשון בחינם, לצמצם את מספר התלמידים בכיתה, להוביל תכניות תגבור לכל תלמיד שמתקשה, להקים מרחבי למידה טכנולוגיים שיגרו את התלמידים לשבת וללמוד, להוסיף מסלולי לימוד ומגמות לתלמידי החטיבה והתיכון ולשדרג את כל מוסדות החינוך שהוזנחו בשנים האחרונות. אני מתכוון לדאוג שכל ילד יוכל למצוא את מקומו במערכת החינוך בעיר, שכל ילד ימצא עניין ויקבל את כל התמיכה שהוא צריך. היום הם הילדים שלנו ומחר הם המנהיגים שלנו, חייבים להעניק להם את כל הכלים הדרושים להם להצלחה.

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

טירת כרמל בעוד עשר שנים תהיה אחת מהערים המובילות והמצליחות במחוז הצפון. היא תהיה עיר שמעוררת גאווה לתושביה ומעוררת השראה לערים אחרות. טירת כרמל בעשור הקרוב תגדל ותתפתח, תהיה לה מערכת חינוך מצטיינת, תושבים מרוצים, חוף ים ותיירות בשפע.

בשיתוף דרך חדשה
  • עוד באותו נושא:
  • טירת כרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully