וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות המקומיות: סקר חדש חושף - רוב התושבים בערים המרכזיות רוצים תחבורה ציבורית בשבת

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 10:02

לקראת כנס הצדק החברתי, מתפרסם סקר אותו יזמו התנועות "ישראל חופשית" ו"מרכזים לצדק חברתי" עם מסקנות חד משמעיות על רצון התושבים לתחבוררה ציבורית בשבת בערים אשדוד, ראשון לציון, חולון, ורחובות

על רקע הבחירות המקומיות המתקרבות, סוגיה מהותית העומדת במוקד החלטתם של התושבים למי להצביע היא סוגית התחבורה הציבורית בשבת. בערים רבות ישנו רצון וצורך ציבורי רב בשירותי תחבורה גם בשבת, ולצד זאת מטעמים כאלה ואחרים, העיריות שביכולתן להפעיל שירותים כאלה נמנעות מביצוע.

הסקר שנערך ביוזמת תנועות "ישראל חופשית" ו"מרכזים לצדק חברתי" בחן את עמדות הציבור בסוגיה בערים: ראשון לציון, חולון, רחובות, ואשדוד ובדק את היקף התמיכה הציבורית בתחבורה ציבורית בשבת בהן. על פי ממצאי הסקר שערך מכון שילוב, במדגם אקראי ומייצג של תושבי העיר בהיקף של 400 מרואיינים עולה כי רוב תושבי הערים תומכים בתחבורה ציבורית בשבת, גם בקרב מי שמגדיר עצמו מסורתי יש היענות רחבה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

אשדוד - 49% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 39% מתנגדים; 12% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ35% חילונים, 40% מסורתיים וכ25% דתיים/חרדים.

ראשון לציון - 71% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 23% מתנגדים; 5% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ-64% חילונים, כ-31% מסורתיים, וכ-5% דתיים/חרדים.

חולון - 70% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 21% מתנגדים; 9% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ70% חילונים, כ-22% מסורתיים, ו8% דתיים/חרדים.

רחובות - 62% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 30% מתנגדים; 8% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ48% חילוניים, כ33% מסורתיים, וכ19% דתיים/חרדים.

יזהר כרמון מנכ״ל המרכזים לצדק חברתי. באדיבות המצולמים
יזהר כרמון מנכ״ל המרכזים לצדק חברתי/באדיבות המצולמים

בנוסף , עולה מהסקר חשיבותו של נושא התחבורה הציבורית בשיקול ההצבעה של הבוחרים. כאשר בממוצע, מעל 70% מהמשיבים בערים דיווחו שנושא התחבורה הציבורית בשבת יהיה שיקול בהצבעה שלהם בבחירות המקומיות הקרובות, נתון לא מפתיע נוכח העובדה שהתחבורה הציבורית בשבת נתפסת כעוגן הכרחי בעיניי אלה אשר שואפים להגברת ערכי חופש הדת ולמאבק לצמצום הפערים בקרב אוכלוסיות מוחלשות אשר אין ברשותן רכב פרטי המבקשות להתנייד בסוף השבוע, מה שכיום בלתי אפשרי בהסתמך על התחבורה הציבורית.

יזהר כרמון, מנכ"ל המרכזים לצדק חברתי: "דווקא בימים בהם מדינת ישראל נמצאת במשבר הפוליטי-חברתי החמור בתולדותיה, השלטון המקומי יכול וצריך להיות המפתח לפתרונות עבור חלק גדול מהבעיות המקטבות היום את החברה. מהסקרים האלו אנו רואים שיש ציבור ענק של מיליוני תושבים ותושבות המשתוקקים לתחבורה ציבורית בסופ"ש, כל ראש עירייה ומועצת עיר שירימו את הכפפה ירוויחו. הבחירות הקרובות הן הזדמנות גדולה לבשורה ולהתקדמות משמעותית בהמון תחומים שעד לפני כמה שנים נראו כדמיוניים".

אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית: "בישראל יש היום יותר ממיליון וחצי אנשים שכבר נהנים מתחבורה ציבורית בשבת, וגם בערים שנסקרו זה יקרה. נותר רק לקוות שהתושבות והתושבים בערים האלו ישימו לב טוב למי מקדם ומי עוצר את התחבורה הציבורית בשבת, ושכל אחד יקח איתו את המידע הזה לקלפי בבחירות המקומיות באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully