וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר סמית בחיפה: יונה יהב נחלש, דוד עציוני מתחזק, עינת קליש מתרסקת ל- 6% תמיכה

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 13:52

בחיפה דוד עציוני מתחזק ומתייצב בבירור במקום השני. יונה יהב, נחלש אבל עדיין מוביל בפער. 90% ממצביעי ראש העיר עינת קליש רותם בסיבוב הקודם, לא יצביעו עבורה כעת

סקר חדש של מכון סמית שנערך בחיפה ב 24 לאוגוסט בא לבדוק את כוונות ההצבעה של הציבור לשמונת המועמדים לראשות העיר כחודשיים לפני הבחירות. מניתוח תוצאות הסקר עולה כי ראש העיר לשעבר יונה יהב עם 30% מהמצביעים, עדיין בפער ניכר מכל השאר אבל יהב נחלש מעט לעומת סקר דומה שבועיים קודם לכן ושהצביע על 32% תמיכה. ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם, צונחת ל6% תמיכה.

מנגד, דוד עציוני מצמצם את הפער והתחזק מעט 13% ל-14% האומרים כי יצביעו לו. כל יתר המועמדים עם שיעור חד-ספרתי של תמיכה: יעקב בורובסקי התחזק מעט מ-8% ל-9%, אביהו האן נחלש מ-7% ל- 5%, יניב בן שושן מהליכוד שעבורו נערך הסקר עלה מ-2% ל-3%, צביקה ברבי וניר שובר גם הם עם 3%. ה-3% הנותרים מתחלקים בין שרית גולן וראהים גסד. 24% לא החליטו או לא יצביעו.

מהסקר עולה שבוחריה של קליש רותם בבחירות הקודמות נטשו אותה במהלך הקדנציה: אפילו בקרב אלו שהצביעו לה רק 10% אומרים שיצביעו לה שוב, 22% ממצביעיה ב-2018 אומרים שיצביעו הפעם ליונה יהב, 16% לדוד עציוני, 13% לבורובסקי. 21% טרם החליטו.

עו"ד דוד עציוני. צילום: מיכה בריקמן, אתר רשמי
עו"ד דוד עציוני/אתר רשמי, צילום: מיכה בריקמן

מסקנת עורכי הסקר היא שנכון להיום, ריבוי המועמדים מחליש את יונה יהב ונראה שיהיה סיבוב שני בין יונה יהב למועמד אחר. בנקודת זמן זו, לדוד עציוני יש קצת יותר סיכוי לעלות לסיבוב השני ובסקרים ניכרת עלייה עקבית בתמיכה בו.

בורובסקי שלישי אחרי עציוני אולם לאורך זמן הוא לא מטפס מעלה בשיעור התמיכה. יהב התחזק מעט בסיכוייו גם בסיבוב שני. ע"פ הסקר, באם היה נערך סיבוב שני בין יהב לבורובסקי במועד הסקר היה יהב גובר עליו 49% מול 21% (שבועיים קודם לכן היה השיעור 46 מול 22). באם היה נערך סיבוב שני בין יהב לעציוני היה יהב גובר 45% מול 27% (לעומת 44 מול 28 לפני שבועיים).

יונה יהב בסיור עם תושבים בחיפה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יונה יהב בסיור עם תושבים בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסקר שכאמור נערך עבור הליכוד מעלה כי בקרב מצביעי הליכוד לכנסת, 33% אומרים שהם מצביעים ליהב, 16% לבורובסקי, 12% לעציוני, 13% למועמד הליכוד לראשות העיר, בן שושן. בהשוואה לסקר תחילת אוגוסט חלה ירידה באחוז שציינו שבטוחים שיבואו להצביע - מ - 66% ל - 58%.

השפעת תמיכת מפלגת הליכוד ותמיכת כל מפלגות הקואליציה במועמד מסוים היא בימים אלה חרב פיפיות. מצביעי רוב המועמדים למעט אלה המתכוונים להצביע למועמד הליכוד, ציינו שתמיכה הליכוד במועמד זה או אחר מקטינה את הסיכוי שיצביעו לו. עולה גם כי מועמד המפלגה יניב בן שושן לא מוכר והיחס אליו לא חיובי, וכי לכן הוא לא מהווה כיום רציני ליהב וסיכוי לעלות לסיבוב השני מאוד נמוכים.

הסקר בוצע ב - 22-24 באוגוסט, בקרב 600 איש/ה כמדגם מייצג של בעלי זכות הצבעה בחיפה (גילאי 17 ומעלה). טעות הדגימה - 4%. עולים מחבר העמים היוו 17% מכלל המדגם, ערבים 11% ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully