וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התראה לפני עתירה משפטית: האם ראש מועצת ירוחם השתמשה בנכסי המועצה כדי לצלם סרטון בחירות?

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 19:03

עמותת 'חוקתי' הגישה מכתב התראה לטל אוחנה ראש מועצת ירוחם בעקבות סרטון שצולם באחד מבתי הספר. ממטה הבחירות של טל אוחנה נמסר - "מתוך רצון שלא לבזבז אנרגיות מיותרות, הסירה ראש המועצה את התיעוד נשוא התלונה מדף הפייסבוק שלה"

עמותת 'חוקתי - חרדים למדינה ולשלטון הציבורי/ שיגרה מכתב התראה לראש מועצת ירוחם וליועצת המשפטית עם טענות על תעמולה אסורה. לטענת נציג העמותה עולה כי "ראש מועצת ירוחם טל אוחנה משתמשת בנכסי המועצה כדי לצלם סרטוני תעמולה בקמפיין הבחירות וכן מנצלת את הבמות והאירועים הציבוריים לצורכי תעמולה".

בסרטון המדובר טוענים בעמותת חוקתי, "נראית ראש המועצה כשהיא הפרזנטורית, ומסתובבת ומצטלמת בתוך בית הספר "קול יעקב" שעבר לאחרונה שיפוצים מכספי הרשות המקומית, ובאותו סרטון היא מונה וסוקרת את השיפוצים ואת ההישגים של המועצה ומייחס אותם לעצמה. בכך עולה חשש לשימוש אסור בנכסי העירייה לצורכי תעמולה הואיל ולא ניתן לצלם סרטוני תעמולה בתוך נכסי עירייה במסגרת תעמולה".

אל מערכת הבחירות בירוחם בין שתי המועמדות המובילות טל אוחנה ונילי אהרון, הכריז לפני מספר ימים, עו"ד אילן אלמקייס, כי יתמודד בפעם הרביעית לראשות המועצה. בסקר הליכוד שערך רפי סמית בסוף חודש יוני, עולה כי במידה ויתמודדו 3 מועמדים בבחירות בירוחם, טל אוחנה עם 32% תמיכה, נילי אהרון 27%, אילן אלמקייס 12%, לא החליטו 22%.

התראה לפני עתירה - סרטון בבית ספר בירוחם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התראה לפני עתירה - סרטון בבית ספר בירוחם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסקר בדק למי יצביעו תושבי ירוחם בהתמודדות זוגית של ראש המועצה טל אוחנה מול יו"ר הליכוד נילי אהרון, 39% השיבו כי יצביעו לטל אוחנה מול 34% לנילי אהרון. גם תושבי ירוחם החרדים שבפעם שעברה הכריעו את הבחירות, כרגע מתלבטים ולא יודעים למי להעביר את התמיכה לאור ההתמודדות הצמודה.

תגובת מטה טל אוחנה: ‏ראש מועצת ירוחם טל אוחנה מקפידה על כללי הבחירות קלה כבחמורה, לרבות סעיף 7 לחוק הבחירות הקובע כי פרט לתקופת 42 הימים שלפני יום הבחירות, לא תהיה תעמולת בחירות באמצעות השימוש, אם בכתב ואם בצורה אחרת, באות המציינת רשימת מועמדים.

לא הופתענו מהתלונה הקנטרנית שהגיעה לידיכם, תלונה שמוטב שלא היתה מגיעה לעולם כלל.
מבלי להודות בטענה כלשהי ומתוך רצון שלא לבזבז אנרגיות מיותרות, הסירה ראש המועצה את התיעוד נשוא התלונה מדף הפייסבוק שלה, על אף שסיורי בדק במוסדות חינוך לקראת פתיחת שנת לימודים, הם שיגרה שחוזרת על עצמה מדי שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ירוחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully