וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי 30 שנות שלטון יחיד - מוצקין בשלה למהפך": ציקי אבישר המועמד לראשות קריית מוצקין באולפן וואלה!

בשיתוף רוח חדשה במוצקין

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 13:17

הזירה המקומית של וואלה! עם ציקי אבישר "אשדרג את שכר המורים המבוקשים מכספי הארנונה", התיאום עם הקריות השכנות "חייבים להעמיק את שיתוף הפעולה הכלכלי לטובת כל תושבינו"

ציקי אבישר בזירה המקומית של וואלה!/אולפן וואלה
ציקי אבישר. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
ציקי אבישר/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

"אחרי 30 שנות שלטון - מוצקין בשלה למהפך": ראיון עם המועמד המוביל בסקרים לראשות העיר ציקי אבישר

מה לדעתך סוד הקסם של קריית מוצקין?

"הקסם של מוצקין טמון בשילוב שבין ההרכב הדמוגרפי שלה והגיאוגרפיה שלה. הרכב דמוגרפי מגוון מאוד, סובלני, עם תודעה גבוהה לחינוך ולאסתטיקה. עם גישה קרובה וזמינות קרובה לאקדמיה, למקומות עבודה טובים, לשירותים מתקדמים וכמובן מוצקין היא עיר עם תחנת רכבת שלוקחת אותך בתוך שעה ורבע למרכז תל-אביב. כל זה במחירי נדל"ן גבוהים יותר מיתר הקריות אבל שפויים הרבה יותר בהשוואה למרכז.

מהם חמשת הנושאים הכי חשובים לטיפול מיידי בעיר בתקופה הקרובה?

השקעה מחודשת בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי
הקמת מינהלת להתחדשות עירונית - שתתמקד במוצקין הוותיקה
הגדלת בתשומת הלב העירונית ובהשקעה באזרחים הוותיקים, בדגש על צפון העיר ועל יוצאי ברית המועצות המהווים רוב מבין האזרחים הוותיקים.
ביטחון אישי - הגדלת כוח אדם של פקחי השיטור המשולב.
ייעול המנגנון העירוני כדי שכל שקל ארנונה יתקצב שדרוג שירותים עירוניים.

ציקי אבישר המועמד לראשות העיר קריית מוצקין. אולפן וואלה, אתר רשמי
ציקי אבישר המועמד לראשות העיר קריית מוצקין/אתר רשמי, אולפן וואלה

בתחום החינוך - איפה העיר נמצאת, ומה אתה מתכוון לעשות?

"לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהעיר נמצאת הרחק ממיצוי הפוטנציאל שלה. מוצקין מדורגת באשכול סוציו-אקונומי 7, הגבוה ביותר בקריות ומהגבוהים בכל המטרופולין. היקף הכסף שהורים במוצקין משקיעים במורים פרטיים הוא הגבוה מבין כל הורי הקריות. אף על פי כן, ברוב המדדים האובייקטיבים, תלמידי מוצקין הם קצת מתחת לתלמידי קריית ים, קריית אתא, ביאליק, חיפה, נשר. אם נמחק לרגע את ההון הפרטי של ההורים שמושקע בילדים שלהם נקבל את הציון האמיתי של מערכת החינוך המקומית.

ההון הפרטי שמושקע בתלמידי קריית ים הוא קטן יותר. אם נמחק אותו, ההשפעה שלו על מיצוי היכולות של תלמידי קריית ים תהיה קטנה יותר בהשוואה למעשה הזה במוצקין. כי אם במוצקין ההון הפרטי גדול הרבה יותר, משמעות הדבר שהוא תומך מלמטה את הציונים והמדדים שלהם.

הפיתרון: שינוי סדר עדיפויות. הקטנת ההוצאה על המגזר הציבורי העירוני והפניית יותר משאבים לתחרות כלכלית חריפה על המשאב האנושי ועל כוחות ההוראה הטובים ביותר שנמצאים בכל המטרופולין".

הנדלן הוא אחד הנושאים הבוערים במדינה, במוצקין די הסתיימו כל עתודות הקרקע. איזה עתיד אורבני יש לעיר?

"מוצקין מיצתה את כל עתודות הקרקע שלה, היא אחת הערים הצפופות בישראל, אין לה שטחי תעשייה, ויש לה מעט מאוד שטחי מסחר. בראי הכלכלה העירונית מדובר באתגר משמעותי וצריך לבחור כיוון ברור ל-10-15 השנים הבאות, שיאפשר לה גם לקדם תכניות נדל"ן ופתרונות דיור, גם ליישם תקינה מפני רעידות אדמה ובניית ממ"דים לקראת מערכה צבאית וגם להגדיל את מקורות ההכנסה מארנונה רווחית ולהפוך אותה סוף סוף לעיר עצמאית כלכלית.

הכיוון שאני מוביל הוא לעבר 2 תחנות. הראשונה, הקמת מינהלת להתחדשות עירונית שתוביל תוכניות פינוי בינוי בקנה מידה נרחב במוצקין הוותיקה. שם העתיד. ומי שרוצה להשיג תשואה טובה אני ממליץ לו להשקיע במוצקין הוותיקה.

התחנה השנייה היא שינוי גבולות שיאפשרו למוצקין לקבל ארנונה מתעשיות סמוכות, שגובות מהתושבים שלנו מחיר בריאותי גבוה אבל לא מפצות אותם. זה מהלך ארוך טווח שינוהל מול הכנסת והממשלה, אבל הוא היחיד שיהפוך את מוצקין לעצמאית כלכלית ושלא תידרש להיסמך על תקציבי ממשלה".

בשיתוף רוח חדשה במוצקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully