וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור תכנית החומש במזרח ירושלים: הצעירים מקווים כי התקציבים יגיעו ליעדם

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 16:34

תכנית "שנת מעבר" בהובלת ארגון "בקהילה" של אראל מרגלית, מבטיחה את עתידם של צעירי מזרח ירושלים בהשכלה, כלים לתעסוקה, שפה, והשתלבות בחברה הישראלית

"שנת מעבר" היא תכנית יזמות של ארגון "בקהילה" בשיתוף עיריית ירושלים והקרן לירושלים, המתמקדת בצעירים ממזרח ירושלים בגילאי 18-21, המעניקה להם כלים ומיומניות ישאפשרו להם בעולם ההשכלה הגבוהה ותעסוקה איכותית, באמצעות הכשרות, ליווי ומנטורינג בדגש על רכישת שפה, מיומנויות יזמות וקבלת כלים להתמודדות עם אתגרי החיים.

ארגון "בקהילה" שהוקם לפני 21 שנה עי" היזם והמשקיע אראל מרגלית יו"ר קרן JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי, השלים אתמול את המחזור הראשון בתכנית "שנת מעבר" המעניקה לצעירים וצעירות ממזרח ירושלים כלים שיסייעו בשילובם בחברה הישראלית.הארגון שסייע בשני העשורים האחרונים ללמעלה מ- 55,000 צעירים פועל בקרב ישובים יהודים וערבים בגליל, קריית שמונה, חיפה, שכונות יהודיות בירושלים וברחבי הישראל"

ניתוח תוצאות התוכנית מעלה כי 100% ממשתתפי התוכנית שיפרו את מיומנותם בשפה העברית, 75% נרשמו ללימדוים אקדמאים, 13% החלו תהליך של הקמת עסק, ובעיקר לשנה זו היה אימפקט משמעותי בתחושת השייכות לחברה הישראלית. האירוע נערך בהשתתפות עשרות צעירים וצעירות ובני משפחותיהם מכל השכונות במזרח ירושלים, במרכז החדשנות, מרגלית סטארטאפ סיטי ירושלים.

בוגרי תוכנית 'שנת מעבר' עם אראל מרגלית. צילום: jvp, אתר רשמי
בוגרי תוכנית 'שנת מעבר' עם אראל מרגלית/אתר רשמי, צילום: jvp

אמירה קלוטי, ( 20) משועפאת: "התוכנית העצימה אותי. יש לה הרבה יתרונות. כל הקורסים שקיבלנו נתנו לי כלים שיכולתי להמשיך איתם. כרגע אני מתכננת את העסק שלי. זו הייתה שנה חשובה שנתנה לי כלים בשיווק עסקי, צילום ויסודות הכלכלה".

ג'יהד ראג'בי, ראס אל עמוד (18): "בהתחלה לא הבנתי למה אני נכנס. במפגש הראשון הבנתי שמצאתי את החיבור עם בקהילה והפרוייקט עצמו, קיבלתי הרבה מאו דכלים שנתנו לי את הצעד הראשון לעשות משהו עם עצמי בזכות התוכנית יכולתי דרך הקורסים שקיבלתי למצוא פתרונות לבעיות שהיו לי. אם לא הייתי בתוכנית הזו הייתי הולך לאיבוד. אני ממליץ להרבה צעירים בחברה הערבית ובמזרח ירושלים להצטרף לתוכנית. זה נותן המון כלים ומשנה חיים"

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP עם בוגרי התכונית במזרח ירושלים. צילום: jvp, אתר רשמי
אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP עם בוגרי התכונית במזרח ירושלים/אתר רשמי, צילום: jvp

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, מרגלית סטארטאפ סיטי ובקהילה: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה, יש הרבה התנגשויות בין ערבים ליהודים בין ישראלים לפלשתינים - הרבה דיבורים על אלימות וקושי - אנחנו לא יכולים לעצום את העיניים, אבל אנחנו גרים כאן ביחד ואנחנו יכולים לעשות שינוי,והשינוי מתחיל בקטן, מנער אחד כאן ונערה אחת שם. מכאן מירושלים אנחנו יכולים להביא שינוי. לפני 10 ימים, אמר שר האוצר של מדינת ישראל, סמוטריץ, שהוא לא מעביר כסף למזרח ירושלים ולרשויות. וקמו אנשים וגם אני בינהם ואמרנו שזה לא יעבוד. כי אנחנו בסופו של דבר צריכים שלאנשים יהיה חינוך והשכלה. וכדי שזה יקרה הממשלה צריכה לתת כסף. בסוף אנחנו באזור הזה וכל עיר וכל הצעירים זקוקים למים, פרנסה, טכנולוגיה, רפואה וכדי לעשות אצ זה ברמה גבוה הישראלים והפלתינאים צריכים לעבוד יחד. יש אנשים קיצוניים באזור, אבל יש אנשים רוצים לבנות חיים למשפחות שלהם. אם נעבוד בכבוד אחד עלפי השני נצליח. ואם הילדים שלכם הם השותפים שלנו - אתם השותפים שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully