וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופת חברתי: מצטייני המלגות של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 11:34

להתנדב באמצעות קבלת מלגה זו הדרך המשמעותית והמעצימה ביותר עבור סטודנטים להוביל פרויקטים, יוזמות ועשייה למען הכלל. התנדבות הינו ערך חשוב כדי לקיים חברה סולידרית המשלבת ערבות הדדית, להשפיע לטובה על האחר ולפעול לשינוי

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שמה לה למטרה לעודד ולהוביל שינוי חברתי ולהעצים את מעורבות הסטודנטים בקהילה ובנעשה בחברה הישראלית. באמצעות מחלקת המלגות ומחלקת מעורבות חברתית, בשיתוף עם גורמים נוספים, מציעה ההתאחדות מגוון פרויקטים ארציים עבור סטודנטים וסטודנטיות בתמורה לתשלום כספי מלגה.

אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית: "גאים בסטודנטים ובסטודנטיות הבוחרים בעשייה חברתית לצד לימודיהם. אין ספק שזה מטפח את יכולותיהם להצליח בלימודים כשהם מגלים מעורבות וקבלת ערך מוסף. הבחירה לתרום לחברה הופכת לאזרחים טובים יותר וערים למתרחש סביב. מוזמנים להכיר את מגוון המלגות הגדול שההתאחדות מציעה ולהצטרף בשנה"ל הקרובה".

מופת חברתי, הסטודנטים המצטיינים. צילום התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אתר רשמי
מופת חברתי, הסטודנטים המצטיינים/אתר רשמי, צילום התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית

יארה דקסה, "נקודת אור" מרכזי צעירים בחברה הערבית
התכנית "נקודת אור", במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, פועלת בשיתוף מרכזי צעירים ברשויות ערביות. במסגרת התכנית סטודנטים המהווים גורם מניע לפתרונות לבעיות חברתיות קבילה סביבם, פועלים לקידום שיח חיובי ותורמים למאבק באלימות בחברה הערבית באמצעות קיום פרויקטים קהילתיים. יארה דקסה, (25) מדליית אל כרמל, מצטיינת הפרויקט: "כשהם אומרים לך שאתה לא יכול, הם מראים לך את הגבולות שלהם לא שלך, לא משנה באיזו עיר אתם גרים, יש לכם די כוח פוטנציאלי להאיר את העיר כולה"

סוזאן בדארנה, מצטיינת הפרויקט "ספורט למען השלום"
ספורט למען השלום הינו פרויקט מלגות של התאחדות הסטודנטים/ות ומרכז פרס לשלום בשיתוף ההתאחדות לכדורגל בישראל בו סטודנטים וסטודנטיות מרקעים שונים - יהודים וערבים, חילונים ודתיים - עוברים תהליך משותף בנושא מנהיגות, חינוך לשלום באמצעות כדורגל, והובלת תהליכים חינוכיים חוצי מגזרים וגבולות. ילדי בתי הספר נחשפים לחוקי המשחק ההוגן, ופוגשים על מגרש הספורט עם חבריהם מכיתה "תאומה" לסדרת פעילויות משותפות, ולומדים לשחק ביחד כקבוצה אחת.
סוזאן בדארנה, (24) מבאר שבע מצטיינת הפרויקט "זו הפעם הראשונה שאני משתתפת בפרויקט כזה. מבחינתי, מהשנייה הראשונה ראיתי את הפוטנציאל של הפרויקט לחיבור, הדדיות ושפה משותפת בין ילדים יהודים לילדים ערבים. אני מאמינה כי חינוך מגיל קטן לאחווה, גישור ואהבה זה הדבר שיוביל בסופו של דבר לשלום במדינת ישראל".

התנדבות הינו ערך חשוב כדי לקיים חברה סולידרית המשלבת ערבות הדדית. צילום התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אתר רשמי
התנדבות הינו ערך חשוב כדי לקיים חברה סולידרית המשלבת ערבות הדדית/אתר רשמי, צילום התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית

שיינדי גנסטיל, מצטיינת הפרויקט "הפגת בדידות"
תכנית הפגת בדידות בקרב אזרחים ותיקים, במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, מספקת מענה לתחושת הבדידות שחווים האזרחים הוותיקים באמצעות מפגשים פיזיים או מקוונים/טלפונים. המפגשים מתקיימים בבית האזרח הוותיק או באזור מפגש ציבורי. שיינדי גנסטיל, (21) מבית שמש מצטיינת הפרויקט: "התנדבות עם נשים מבוגרות ממלאת אותי בשמחה והגשמה עצומה. זה מספק תחושה טובה של נתינה הדדית, ומאפשר לי להשפיע לטובה על ידי הארת הימים שלהם באמצעות ביקורים קבועים, שיחות מרתקות וחברות איתם. בנוסף, נותן לי פסק זמן מהלימודים לבלות איתם ללמוד מהם, לשמוע מהם והם ממני זה משהו שלא הייתי מוותרת עליו זה תורם לי לא פחות ממה שתורם להם!"

אלינור עמר, מצטיינת הפרויקט "מיצוי זכויות"
התכנית "מיצוי זכויות" במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי עוסקת בסיוע לאזרחים ותיקים, ובהם ניצולי שואה, בבירור הזכויות המגיעות להן על-פי חוק, וסיוע בהליך המיצוי של אותן הזכויות. במסגרת התכנית הסטודנטים/ות יעברו הכשרה בה יכירו את הזכויות הרלוונטיות או יקבלו כלים לתיעוד סיפורי חיים, ולאחר מכן ישובצו אליהם/ן אזרחים/ות ותיקים/ות וניצולי/ות שואה.
אלינור עמר, (34) מתל אביב מצטיינת הפרויקט: "ממליצה בחום על הפרויקט. הרגע בו אזרח מקבל את הזכויות שלו, למשל קצבה חודשית או סיוע בטיפולי שיניים - זה מחמם את הלב".

נפר אזולאי, מצטיינת פרויקט "דור 3"
תכנית "דור 3", במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, נועדה במטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי באמצעות שיח בין דורי ולאפשר לכל אזרח ותיק נגישות לעולם המחשבים. את מערך החונכות יפעילו סטודנטים ממגוון הפקולטות השונות, אלו יעבירו הדרכה לציבור האזרחים ותיקים בתחום המחשבים.
עדן טננבאום שטרן, רכזת המלגה, כותבת על המצטיינת, נפר אזולאי (29) באר שבע: "היא לוקחת על עצמה באופן אישי כל קשיש שיש לו זיק (קטן אפילו) להשתפר טכנולוגית ועובדת איתו או איתה על כל שלב ושלב דרך תכנית שבנתה. השקיעה הרבה זמן בלהתאים את הטכנולוגיה עצמה לגיל המודרך. יש לנפר המון ניסיון עם ילדים ובני נוער ופיתחה יכולות הדרכה גבוהות גם לגיל השלישי".

שני דגן, מצטיינת הפרויקט "ותיקי לכת"
פרויקט "ותיקי לכת" במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי נועד ליצירת חיבור בין ציבור הסטודנטים לבין ציבור האזרחים הוותיקים דרך ספורט. התכנית מבוססת על ליווי קבוצות הליכה של אזרחים ותיקים במרחב העירוני.
שני דגן, (27) מצטיינת הפרויקט: "מלגת ותיקי לכת הייתה הבחירה הכי טובה שיכולתי לעשות,גם מהתרומה הערכית והרגשית שקיבלתי, גם מהליווי המדהים והאכפתי של רכזת המלגה וגם מהתובנות איתן יצאתי לחיים!"

נעמה ושדי, מצטיינת הפרויקט "כאן גרים"
תכנית "כאן גרים" הינה תכנית משותפת של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, המשלבת מגורים ופעילות משותפת של סטודנטים ואזרחים ותיקים. תכנית זו באה לתת מענה לתופעת הבדידות בקרב בני הגיל השלישי, לצד מתן פתרונות דיור נגישים לסטודנטים.
נעמה ושדי, (22) מרחובות מצטיינת הפרויקט: "כל פעם שרוז התרגשה ממשהו או ראתה אותי אחרי סופ"ש ארוך היא הייתה מביאה לי חיבוק ונשיקה מכל הלב"

גלעד אמיר, מצטיין הפרויקט ההתאחדות הסטודנטיאלית למען האקלים
ההתאחדות הוקמה מתוך יוזמה סטודנטיאלית מהשטח, של הקמת רשת מתנדבים מובילי תאים סביבתיים בכל הארץ. כיום ההתאחדות כוללת מעל 100 פעילים/ות בהתנדבות מתוך רצון אמיתי לשינוי. פועלת בזירות מגוונות למען שינוי וקידום מדיניות, חינוך אקלימי והעלאת מודעות בקמפוס לנושאי אקלים וסביבה. גלעד אמיר, (30) כפר גלעדי מצטיין הפרויקט: "מפגשי המועצה הינם האירועים בהם אנו נפגשים לעת ערב שהופך להיות מרחב לעשייה משותפת למען הסביבה תוך מפגש אישי משמח. זמן לנוח מהיום יום ולפעול למען משהו גדול מאיתנו".

אריג מנעא, מצטיינת הפרויקט: "מדברים ערבית"
סטודנטים דוברי השפה הערבית אשר עוברים הכשרה מקצועית ללימוד השפה המדוברת ומעבירים זאת לסטודנטים אחרים. התכנית בתחילה עלתה כיוזמה מסטודנטים.ות לרפואה שזיהו צורך בהיכרות בסיסית עם ערבית מדוברת. המיזם התפתח לכלל האקדמיה, בו דוברי השפה חושפים סטודנטים.ות אחרים וזה מסייע לחיבור בין אישי וחוצה תרבויות בקמפוס. אריג מנעא, (23) ממג'דל כרום מצטיינת הפרויקט: "המלגה משפיעה הרבה ולא רק כלימוד ערבית, אלא לחיבור ואהבה בין אנשים. ובגלל זה צריך לעשות את המלגה באהבה."

נועם מזרחי, מצטיינת הפרויקט האחווה הסטודנטיאלית הגאה
האחווה הסטודנטיאלית הגאה היא התארגנות סטודנטיאלית להט"בית שיוצרת קהילות ופועלת בכ- 30 קמפוסים ברחבי הארץ. בנוסף, האחווה מפעילה מספר קהילות מקצועיות ארציות בתחומי הרפואה, החינוך, הטיפול ועוד. האחווה היא הבית של הסטודנטים והסטודנטיות הגאים והגאות בקמפוסים והיא יוצרת מרחב להט"בי חברתי, שווה זכויות וסובלני עבור הקהילה הגאה בתוך האקדמיה .
נועם מזרחי, (25) מרמת גן מצטיינת הפרויקט: "אני מחכה כל שבוע מחדש להיפגש עם הקבוצה המהממת שלי, יש שם א.נשים מדהימים וכל שבוע אני מעבירה להם איזשהו פעילות, אני אוהבת לראות ולשמוע איך הם מתפתחים לאורך השנה וכמובן מתגבשים והופכים לקהילה קטנה בתוך הקמפוס."

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully