וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפתח עולם חדש, המאפשר ניהול אירועים ביומיום ובחירום"

8.8.2023 / 8:15

כך אומר גל הורוביץ, מנהל מחלקת חוסן והיערכות לחירום - אגף ביטחון ואכיפה בעיריית רמת גן, שסיפר גם על התממשקות מערכת סימפלקס עם מערכת שוע"ל של פיקוד העורף ויכולותיה בשגרה וחירום

אבי אפללו. עומר אהרוני,
אבי אפללו/עומר אהרוני

לאחרונה, ערכה סימפלקס (Simplex), שמפתחת פלטפורמה לתכנון וניהול עירוני בתלת מימד, את כנס הרשויות המוניציפליות 2023. האירוע התקיים ב"יקב אלכסנדר" שבעמק חפר, בהשתתפות כ-80 נציגים מהרשויות השונות. בכנס הציגו רשויות שונות, בינהן עיריות נתניה, רמת גן, אור יהודה וחריש יישומים של פלטפורמת Simplex ברשויות בתחומים של ביטחון, הנדסה, תכנון ועוד. Simplex הציגה חידושים בפלטפורמה. בנוסף, כלל הכנס הרצאה של חברת Matrix בנושא שימושים עירוניים ברחפנים בעתיד הקרוב והקמת מיזם הרחפנים הלאומי.

גל הורוביץ, מנהל מחלקת חוסן והיערכות לחירום -אגף ביטחון ואכיפה‏, בעיריית רמת גן תיאר כיצד אגף הביטחון עושה שימוש במערכת לצרכי ניהול ובקרה של העיר ויכולותיה בשגרה ובחירום: "אחת היכולות שהטמענו, לדוגמא, היא התממשקות של Simplex למערכת שוע"ל של פיקוד העורף, המאפשרת שליטה וניהול מרחוק של צוותים, ציוד ותשתיות. יכולת זו פתחה בפנינו עולם חדש כאשר גם באירוע מורכב, כמו תרגיל רשותי משולב, בו נדרשנו להתמודד עם ירי מסיבי של טילים עם הרס ופגיעות בנפש במספר זירות בו זמנית, הנגישה לנו המערכת את התמונה המלאה תוך שניות ואפשרה לנו להתמקד בקבלת החלטות אופרטיביות. היכולת לקבל החלטות ולפעול משתפרת דרמטית, בהשוואה לשיטת העבודה הישנה בה היינו מסתמכים על תצלומי אוויר חד מימדים שחלקם ללא נראות מספקת וחלקם בני מספר שנים".

במערכת גם נעשה שימוש בעת מבצע "מגן וחץ". הורוביץ הוסיף והסביר שהשימוש במערכת של Simplex אינו שמור רק לעיתות חירום ואירועים, ושהמערכת מסייעת רבות גם בשימוש יומיומי "בימים אלה עשרות עובדים מהעירייה עושים בהן שימוש. אם מבחינת סימון עומסי תנועה, מבנים שקרסו או בסכנת קריסה, תכנון מענה לאירועים המוניים, סיוע במודיעין אוכלוסיה, הכוונת והקפצת כוחות בשטח, ועוד".

"אקוסיסטם עם השפעה גדולה על המשק"

גם עיריית אור יהודה נעזרת בפלטפורמה של סימפלקס לצרכי ביטחון ובקרה. יואל לוי ראש תחום טכנולוגיה וחדשנות עיריית אור יהודה: "זיהינו בעיר לפני כמה שנים שיש פער בין היכולות לממש הטכנולוגיות של העירייה לבן הצרכים הקיימים. כשאני נכנסתי לתפקיד ב-2018, אחת הבעיות המרכזיות בעיר הייתה העדר הנראות של המתרחש בה. היו אז בקושי 50 מצלמות תקינות בעיר. המערכת של סימפלקס איפשרה לנו להגדיל משמעותית את קצב פריסת המצלמות והיום כבר קיימות אצלנו 1,300 כאלה, המציגות נתונים על גבי מסך באופן פשוט, פרקטי וחדשני עם כל ההיבטים התכנונים, ההנדסיים, התשתייתיים הדרושים. המערכת נכנסה לכל האגפים בעירייה במכה אחת, היום אין כמעט דיון בנושא שטח ותכנון שהמערכת לא לוקחת בו חלק".

בעיריית נתניה, עושים שימוש נרחב במערכת הן לצרכי תכנון עם מידול של שכונות מתוכננות ומבנים, תשתיות מים, ביוב וניקוז, רישוי בנייה ואף מאפשר יכולת של ניטור רכבים עירוניים באמצעות ממשק בזמן אמת לפוינטר ואיתוראן. יישום נוסף הינו חיבור ל-Zen City המאפשר להציג על גבי המיקומים בעיר את הקריאות למוקד העירוני כמו גם שיח מתוך הרשתות החברתיות. ארז דידי, סגן מנהלת האגף לאיכות ותכנון אסטרטגי ומנהל מחלקת GIS בעיריית נתניה סיפר: "קיבלנו נראות מעולה של כל התכנון העירוני בזכות המערכת. הדבר הכי חשוב כדי להטמיע מערכת שכזו, היא לגייס לתהליך אדם אסטרטגי שנמצא בדרגת ניהול בכיר בעיר. המערכת מציגה יכולת פנטסטית המציגה על גבי מפה תלת מימדית, תשתיות, תחבורה, בינוי מלונאות, גם עשרות שנים אחורה".

עיריית חריש בחרה להנגיש את המידע העירוני בתלת מימד לתושבים ולתושבים שבדרך. אורי איתן מנהלת תחום GIS ו-BI בעירייה סיפרה על האתגר בצמיחה מהירה מאד של העיר מ 1100 תושבים ל 40,000 בפחות מעשור ואיך הצגת המידע לתושבים עם נתונים שמתעדכנים כל העת סייעה להם כערוץ תקשורת לתושבים.

אביב בר זהר מנהל שדה הניסויים הלאומי לרחפנים בירוחם ומומחה תוכן במיזם הרחפנים הלאומי, חברת מטריקס על תכנון אורבני עתידני בעידן הרחפנים: "הקמת מיזם הרחפנים הלאומי ע"י רשות החדשנות ומשרד התחבורה נועדה לאפשר יצירת אקו סיסטם, ולאפשר הפעלה אוטונומית של רחפנים וכטב"ם במרחב אווירי מנוהל, בסביבה אורבנית ובין עירונית, עד להקמת תשתית ארצית מנוהלת, בטוחה ובעלת כדאיות כלכלית תוך תיאום עם גורמי הצבא, המשטרה והרגולציה, זאת כחלק מתהליך שלם המיועד לאפשר מערכת לאומית לניהול כלי תחבורה אוטונומיים ומקושרים. המיזם מסייע ביצירת מסגרת רגולטורית אשר תאפשר להאיץ את בניית אקוסיסטם לו תהיה השפעה כלכלית רחבת היקף במשק, כלכלית וחברתית, חיבור לקהילה הבינלאומית כולל הצגת מיזם הרחפנים הלאומי באו"ם בחודש יוני 2023, ולהגברת החשיפה העולמית לתעשייה הישראלית המתפתחת, בארץ ובעולם".

במהלך האירוע חשף סמנכ"ל המכירות של Simplex, אביעד גרין, את החידושים האחרונים ואף נתן הצצה לפיתוחים הבאים, כמו טכנולוגיית AI לזיהוי תמונה שתזהה אוטומטית מבנים, מדרכות, עצים. לאחרונה, השיקה Simplex את שכבת עתידים, מתממשקת למנהל התכנון הארצי, ומציגה מעל ל 30,000 תוכניות בינוי עתידיות בתלת מימד, כולל נפחי בנייה מאושרים, סטטוס וייעוד.

חברת Simplex מפתחת פלטפורמה לתכנון וניהול עירוני בתלת מימד. טכנולוגית המידול של החברה מאפשרת צפייה ועבודה ברזולוציה חסרת תקדים של 3 ס"מ על גבי סביבת עבודה פרטית. הפלטפורמה נמצאת בשימוש של מאות רשויות מקומיות, אדריכלים, יזמים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הנדל"ן והתכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully