וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להידרדרות בביטחון הפנים בחיפה יש כתובת: קליש ובן גביר

עו"ד דוד עציוני

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 12:02

"היחלשות של חיפה הינה היחלשות של הצפון כולו. חיפה ששימשה כבירת הצפון מושכת איתה אחורה חבל ארץ שלם במקום להוביל אותו"

אחוזי הפשיעה בעיר עולים בצורה מדאיגה מאוד משנה לשנה אף יותר ממוקדי האירועים הבולטים והערים המעורבות בשומר חומות. נתון זה צריך להדאיג את כולנו.

אירוע רודף אירוע בחיפה ויש לומר בביטחון כי חיפה הפכה מקום לא בטוח, חיפה הפכה לזירת קרב.
זירה בה יורים ופוצעים, מחסלים לאור יום ומאמצים משת"פים ואוכלוסיות מוחלשות. אין שוני בין אירוע ירי בכרמל, פשיעה משתוללת בחליסה וחיסול בעיר התחתית. יש דמיון אחד משותף לכל האירועים האלה, היעדר משילות ומנהיגות שלוקחת את בירת הצפון אחורה כבר יותר מעשור.

חודש יולי הוא הסימפטום של תהליך שלילי (לא רק הגירה שלילית בחיפה מסתבר) שחיפה עוברת בשנים האחרונות. כניסה מאסיבית של משת"פים בעיר, רילוקיישן של אוכלוסיות מוחלשות העירה, קיצוץ שיטור עירוני, קיפאון בשדרוג מצלמות האבטחה בעיר שכבר מזמן עוצמות עיניים לפשע המתרחש. תוסיפו לזה את העברת התקציב וכח האדם מבירת הצפון חיפה לאחות הקטנה מנשר ותקבלו תמונת מצב מדאיגה לביטחון של התושבים מקריית אליעזר ועד הכרמל. אין שכונה אחת בחיפה בה הפשע פסח עליה.

כל הדברים המתוארים מעלה מביאים את בירת הצפון ותושביה לתחושות של היעדר ביטחון מתחת לבית, תחילתה של פגיעה בדו-קיום החיפאי הייחודי ועתיד לא ברור ביטחונית לתושבי חיפה. עיר מנוהלת, שיש לה ראש עיר מתפקד זה לא עניין של מה בכך בחיפה כאשר חיפה סובלת כבר למעלה מעשור מהיעדר אומץ, חוסר תקצוב ממשלתי, היעדר קשרים ויחס מירושלים ובעיקר אפס קבלת החלטות שיטיבו עם התושבים החיפאים.

אחוזי הפשיעה בעיר עולים בצורה מדאיגה מאוד משנה לשנה אף יותר ממוקדי האירועים הבולטים והערים המעורבות בשומר חומות. נתון זה צריך להדאיג את כולנו.

עו"ד דוד עציוני. צילום: מיכה בריקמן, אתר רשמי
עו"ד דוד עציוני/אתר רשמי, צילום: מיכה בריקמן

כדי להתחיל לטפל בחיפה ובביטחון התושבים צריך קודם כל לקרב את הממשלה לעיר. ומה טוב ממראה עיניים?! זה הזמן להזמין את המפכ"ל ולהציג נתונים, זמן להזמין את השר לביטחון פנים לסיור בהדר שיראה במו עיניו את הפשע המשתולל. לחיפה מגיע ראש עיר שמדבר עם חברי הכנסת והשרים ומביא תקציבים גדולים במיליונים לעיר ללא כל קשר למעמד פוליטי. לתושב החיפאי מגיע יחס שווה בדיוק כמו לתושב באר שבע ובטח תל אביב.

עם הכסף הזה וגם עם הכספים הרבים שכל תושב חיפאי משלם בעיר צריך כבר מחר בבוקר להחזיר את השיטור העירוני ואף לחזקו, צריך לחזק את מערך המצלמות העירוני באלפי מצלמות חדשות ומתקדמות. צריך להחזיר את המשטרה והשיטור העירוני למוקדי פשיעה ולמוקדי בילוי על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולהשיב את הביטחון לתושבי חיפה. בנוסף, צריך לקדם תכניות להתחדשות עירונית בשכונות עם רקע סוציו אקונומי נמוך יש לכך דוגמאות מכל העולם איך עירוב שימושים, גני ילדים, פארקים ובנייה חדשה משפרת את האיכות ומורידה את הפשיעה בעשרות מונים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully