וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדמים מצוינות וחדשנות בכפר סבא: הונחה אבן הפינה להקמת קמפוס לחינוך מדעי

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 11:21

יוזמה ייחודית של עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר, ובשיתוף עם מרכז שוורץ רייסמן, מייסודו של מכון ויצמן. הלימודים במסגרת המרכז, שיכללו תוכנית ייחודית ללימודי פיזיקה וייעשו בשיתוף עם תלמידים מהמגזר הערבי

השבוע התקיים בכפר סבא טקס הנחת אבן הפינה להקמת קמפוס קלרמן לחינוך מדעי בכפר סבא. קמפוס חדש וראשון מסוגו בעיר - מרכז על אזורי, שישמש את תלמידות ותלמידי התיכונים בכפר סבא והסביבה כולה, לרבות שיתופי פעולה עם תיכונים מערי המשולש.

הקמת הקמפוס, שמוקם באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, נועדה להנגיש את לימודי המדעים לתלמידי העיר ולהוות מרכז על אזורי ללימודים משותפים עם רשויות שכנות מהמגזר הערבי, כמו גם להרחיב את מכלול שירותי החינוך. זאת לאחר שהקמתו אושרה במועצת העיר בחודש מאי האחרון, בהמשך לעבודת מטה שהוביל בשלוש השנים האחרונות ראש העיר רפי סער, ובהמשך לתוכניות החינוך הרב שנתיות בהתאם לחזונו של ראש העיר - לקידום מצוינות לצד ערכיות במערכת החינוך העירונית.

הלימודים במרכז, שימוקם במרכזו של גן מדע עירוני, ואשר מוקם בין היתר בסיוע של תרומות שגויסו בעלות כוללת של כ-40 מיליון שקלים, יחלו כבר השנה עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד. בשלב ראשון ילמדו במרכז תלמידי מגמות הפיזיקה מתיכונים גלילי, הרצוג, הראל ובית הספר הדמוקרטי. זאת בנוסף לתלמידים מצטיינים שילמדו בתוכנית עירונית ייחודית שפותחה ללימודי פיזיקה מחקרית.

מרכז המדעים הייחודי, המוקם בצומת הרחובות בן יהודה-תל חי בכפר סבא, סמוך לחטיבת בר לב וסניף תנועת הנוער בני עקיבא, ישתרע על שטח של כ-7 דונם, יכלול 3 קומות וכ-20 מעבדות משוכללות וחדשניות ללימודי פיזיקה וכימיה. מפעילי ומורי הקמפוס יהיו מיטב המוחות של מדינת ישראל, ודרכם יוכלו ילדי וילדות כפר סבא ליהנות מחוויית למידה חדשנית בחינוך מדעי מוביל ופורץ דרך.

טקס הנחת אבן הפינה למרכז המדעים הראשון בכפר סבא. צילום: אור דוגה, אתר רשמי
טקס הנחת אבן הפינה למרכז המדעים הראשון בכפר סבא/אתר רשמי, צילום: אור דוגה

ראש עיריית כפר סבא רפי סער: " אני מאמין שחובתה של חברה צודקת, שוויונית, שרואה את כל מרכיבי הפסיפס החברתי, היא להעניק לכל ילדה או ילד בחברה, את ההזדמנויות והכלים המתאימים, על מנת שיצליחו לחלום, לבחור ולהגשים את עצמם. אני נרגש ומלא גאווה להגיד שאנו פותחים היום מסע של חלומות. החלומות הם לא עבורנו, אם היו עבורנו זה היה חשוב אבל הרבה פחות. החלומות הם עבור דור העתיד שלנו - עבור החברה הישראלית עשורים קדימה. כאן מהעיר כפר סבא, ממרכז שוורץ רייסמן החדש שמאחורי, יצאו מהנדסות ומהנדסי העתיד של צה"ל. יצאו נשות ואנשי הכימיה והפיסיקה. יצאו המדעניות והמדענים שיאבקו על ישראל מול משבר האקלים. מכאן יצאו צעירות וצעירים שקשה להעריך את עוצמת ההשפעה שתהיה להם על מדינת ישראל. בשנת הלימודים הקרבה נפתח את המרכז ונעביר מאות תלמידי שכבות י' בתיכוני כפר סבא לשיטות הכשרה חדשניות - ללמידה עתידנית. החינוך של כפר סבא יזכה ללא פחות ממהפך. אנו נמשיך להושיט ידנו לקידום מיזמים פורצי דרך ולהוביל את כפר סבא להיות מגדלור לאיך משלבים חינוך, דו קיום, יזמות, פלורליזם ואיכות."

נשיא מכון ויצמן לשעבר, פרופ' דניאל זייפמן: "המדע הוא שפה אוניברסלית, שמחברת בין אנשים ומגזרים. מרכז שוורץ/רייסמן יעניק לילדות ולילדים שילמדו פה לא רק את הידע בפיזיקה, אלא גם חיבור בין נוער מהחברה הערבית והיהודית. תודה רבה לכל מי שלקח חלק ביוזמה החשובה הזאת למען עתיד ילדינו והחברה".

שגיא חן, מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא: "אנחנו רואים חשיבות עליונה בקידום ובפיתוח דור העתיד שלנו. התחום המדעי בעידן הנוכחי פוגש אותנו בכל אספקט של החיים. בשל כך פעלנו במהירות, על מנת להקים קמפוס מדעי שיספק לתלמידים ולתלמידות מסגרת לימודית מעשירה ומאתגרת עם המורים הטובים ביותר ועם תוכנית לימודים מעשירה ופורה ואני מודה לראש העיר רפי סער על הדחיפה וקידום הפרויקט, ולכל השותפים הנוגעים בדבר".

  • עוד באותו נושא:
  • כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully