וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תקווה לגני תקווה: משרד התחבורה אישר 70 מיליון ש"ח לסלילת 'דרך התקווה'

13.7.2023 / 13:00

משרד התחבורה אישר תקציב בסך 70 מיליון ש"ח לבניית המשך 'דרך התקווה' עד לחיבורה לכביש 471. ליזי דלריצ'ה ראש עיריית גני תקווה: "זהו רגע היסטורי ובשורה ענקית. סלילת הכביש החדש היא אבן דרך משמעותית להורדת עומסי התנועה וייעול שירותי התחבורה"

לאחר מאבק מתמשך של ליזי דלריצ'ה ראש העיר וגורמי המקצוע בעירייה, התקבל אישור משרד התחבורה לתקצוב סלילת הכביש החדש. במסגרת הפרויקט יוקם הכביש בעלות של 70 מיליון ש"ח עד לחיבורו לדרך 471.

הכביש עתיד להיות דו-מסלולי ודו-כיווני ויאפשר כניסה ויציאה ישירה מהישוב לציר תנועה מרכזי (דרך 471), ללא רמזורים ובשימוש במעגלי תנועה אשר יווסתו את היקפי התנועה. הכביש יכלול דרך חקלאית שתאפשר המשך רציפות תפקודית של עבודת החקלאות באיזור, הוא יכלול שני נתיבים לכל כיוון, כאשר בעתיד התכנוני תינתן על אחד מהם עדיפות לתחבורה ציבורית ושיתופית, בדגש על הקלה בחיבור למרכזי הסעה המונית. לצד הכביש ייסלל גם מסלול אופניים אשר יתחבר למערכת שבילי אופניים בין-עירונית (אופנידן), באמצעותו אפשר יהיה להגיע בצורה בטוחה עד למרכז תל אביב ויעדים נוספים בגוש דן. בנוסף, יבנו נתיבי הליכה על גבי מדרכות רחבות משני צידי הכביש.

מדובר בבשורה משמחת לתושבי גני תקווה, אשר עתידה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בעיר ויהווה שיפור חיוני לתשתית התחבורה ביישוב וביציאה ממנו. עיריית גני תקווה כבר החלה בשלב התכנון והציבה יעד לביצוע הפרויקט בלוחות זמנים קצרים במטרה לפתוח את הכביש לרווחת התושבים והמבקרים בתוך כשנתיים, בצפייה להתחיל בסלילת הכביש כבר במהלך המחצית השנייה לשנת 2024.
גני תקווה ידועה כעיר קהילתית ומשפחתית, המאפשרת לתושביה איכות חיים גבוהה. העיר מונה כיום כ-25 אלף תושבים וצפויה בעשור הקרוב לגדול ל-32 אלף תושבים. במסגרת הרחבת היישוב יבוצע פיתוח של שכונה חדשה, לב הבקעה, אשר תכלול עירוב שימושים איכותי של מגורים, מבני ציבור, שטחי תעסוקה-ומסחר אשר יהפוך להיות המרכז העירוני של בקעת אונו ויעניק תנופה כלכלית לאזור כולו.

גני תקווה הופכת לעיר בישראל. צילום: איתמר אריאל, אתר רשמי
גני תקווה הופכת לעיר בישראל/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאל

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה וסגנית יו"ר מרכז השלטון המקומי: "זהו רגע היסטורי. הכביש צפוי לשנות את פני העיר ויהפוך את גני תקווה לנגישה יותר. מזה מספר שנים שגני תקווה בראשותי דחפה לקידום פתרונות תחבורתיים ויצירת עורק תחבורה חיוני לאיכות החיים של תושבי העיר והסביבה. הפקקים במדינה הם צרה לאומית המשפיעה על כולנו, אך אישור התקציב וסלילת הכביש ע"י משרד התחבורה הם צעד משמעותי שיפחית את עומסי התנועה ויחבר לראשונה את העיר לצירי תחבורה מרכזיים. אני שמחה ומברכת את שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל המשרד משה בן זקן, על כך שהבינו את עומק הבעיה ממנה סובלים התושבים לאורך שנים ובחרו לתקצב את הכביש ולדאוג לעתיד גני תקווה. נמשיך לפעול על מנת למצוא פתרונות נוספים שיטיבו וישפרו את איכות החיים של התושבים, ואשמיע את קולם בכל מקום שאדרש".

  • עוד באותו נושא:
  • גני תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully