וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירי מלכת הנגב" - כך קיבלו ראשי הערים את שרת התחבורה

12.7.2023 / 14:24

שרת התחבורה מירי רגב הצהירה על תמיכתה בהקמת שדה תעופה בנבטים בכנס ראשי רשויות שזימן ראש עירית דימונה. "ההמלצה שלי לרה"מ היא שדה צבאי ושדה אזרחי משולב בנבטים, כפי שמקובל בעולם. החלטה סופית לכאן או לכאן חייבת להתקבל בנובמבר"

כנס ראשי הרשויות בנגב שיזם בני ביטון ראש העיר דימונה בנושא שדה תעופה משלים בנבטים. נפתח במילים נוקבות של בני ביטון שהזכיר לשרה את ההבטחה מפורשת שניתנה לתושבי הנגב לפני הבחירות על ידי הליכוד. "אין אצלנו הנחות לאף אחד, אנחנו חותרים למגע ורוצים תשובה ברורה, הבטחתם לנו את נבטים, תקיימו! יש לכם ממשלה ימין מלא על מלא 64 מנדטים, אז תתנו הכבוד לנגב".

שרת התחבורה אמרה שהמלצתה היא "לחיות בצוותא", עם שדה תעופה צבאי ושדה תעופה אזרחי בנבטים, כאשר יחד עם הרכבת המהירה שתגיע להחלטת ממשלה במהלך שלושת השבועות הקרובים, תתאפשר התפתחות דרמטית של הנגב. עוד שיתפה שרת התחבורה כי הצליחה לעצור את שר האוצר סמוטריץ' שרצה להעביר החלטת ממשלה להקמת שדה תעופה ברמת דוד ביום ראשון הקרוב.

שרת התחבורה פנתה לראש עיריית דימונה, לראשי הרשויות, לנציגי מועצת הנגב ולחברי הכנסת הדרומיים שנכחו בדיון וביקשה מהם לעבוד יחד במהלך שלושת החודשים הקרובים, כדי להיות מוכנים לדיון שבו יוצגו בפני ראש הממשלה דוחות מקצועיים של מתכנני תעופה התומכים בחלופת נבטים כנמל צבאי ואזרחי משולב, זאת מעבר לתחזיות באשר לתועלת הכלכלית שיביא איתו שדה התעופה נבטים לאזור.

מירי רגב מלכת הנגב, כך קיבלו ראשי הערים את שרת התחבורה. צילום: מטה המאבק נבטים, אתר רשמי
מירי רגב מלכת הנגב, כך קיבלו ראשי הערים את שרת התחבורה/אתר רשמי, צילום: מטה המאבק נבטים

לדברי השרה "עמדת המערכת הביטחונית היא שנבטים היא חלופה בעייתית מבחינה ביטחונית, ולכן אנחנו צריכים לשכנע שאפשר לחיות בצוותא ושנבטים הוא הפתרון הנכון למשבר התעופה שאנחנו נמצאים בו".

ראש העיר דימונה הודה לשרה על עמידתה האיתנה והעקבית בנושא נבטים וגם לראשי מועצת הנגב ועמיתיהם מהצפון שמובילים לצידו את המאבק למען הקמת נבטים לאורך שנים וללא פשרות.

כל הנוכחים הודו לשרה רגב על סיכול כוונת סמוטריץ להעביר החלטת ממשלה להקמת שדה התעופה ברמת דוד כבר ביום ראשון הקרוב וקיבלו את קריאתה לשלב כוחות בשלושת החודשים הקרובים, כדי לשכנע את ראש הממשלה להקים את השדה בנבטים במסגרת החלטת ממשלה שתתקבל בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully