וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנשיא והחברה למתנ"סים: "מחזקים את החוסן של החברה הישראלית"

10.7.2023 / 20:24

בית הנשיא בראשות נשיא המדינה יצחק הרצוג, בשיתוף פעולה אסטרטגי עם החברה הארצית למתנ"סים, השיקו היום במשכן הנשיא את פרויקט 'מחליפים מילה בקהילה - יצירה ישראלית משותפת' לעידוד השיח ובניית חוסן חברתי לאומי

היום (ב' 10.7) נערך במשכן נשיא המדינה אירוע ההשקה לפרויקט "מחליפים מילה בקהילה - יצירה ישראלית משותפת", במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השר במשרד החינוך, חיים ביטון; יו"ר החברה למתנ"סים אריה צוקרמן; מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס, מנהלי מחוזות ומרכזים קהילתיים, ראשי רשויות ושותפים לתוכנית מהמגזר העסקי, הפילנתרופי והחברתי.

במסגרת המיזם החברתי הענק, במשך חמש השנים הבאות, עד שנת ה-80 למדינה, ישתתפו מאות אלפי אזרחים ואזרחיות במאות מיזמים של עשייה משותפת, עידוד שיח מכבד, ותוכניות מקצועיות במטרה לגשר על הפערים החברתיים.

המיזם יפעיל מאות יוזמות קהילתיות וחברתיות בכל רחבי הארץ, וביניהן ניידות חיבורים, האב-הידברות ופרויקט גרפיטישראלי, שיסייעו להפחתת תחושת הקיטוב בעם ולחיזוק החוסן של אזרחי המדינה.

בכירי החברה למתנ"סים עם נשיא המדינה ורעייתו. צילום: קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
בכירי החברה למתנ"סים עם נשיא המדינה ורעייתו/אתר רשמי, צילום: קובי גדעון/ לע״מ

מיזם מחליפים מילה בקהילה - יצירה ישראלית משותפת

המיזם יוצא לדרך בהמשך למיזם השיח הישראלי של נשיא המדינה "מחליפים מילה", אותה יזם במטרה להפחית את תחושת הקיטוב בעם, לגשר על הפערים החברתיים, ולחזק את החוסן הלאומי. במסגרת המהלך האסטרטגי המשותף, בחמש השנים הקרובות תוביל החברה למתנ"סים מאות רבות של יוזמות, אירועים ומפגשים לעידוד שיח מכבד בתוך הקהילה ובין קהילות, בהתבסס על התשתית של המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים הפרוסים בכל הארץ ובכל האוכלוסיות והמגזרים.

מדובר במהלך משמעותי, במסגרתו יאתרו הנהלות המרכזים הקהילתיים את הקשיים החברתיים בתוך הקהילה ובין קהילות שכנות, ויעניקו מענים מותאמים להחזרת שיח הדדי מכבד בין אוכלוסיות, יפעלו לשינוי חברתי עמוק ויזמו חיבורים משמעותיים בתוך הקהילה ומחוצה לה.

במיזם צפויים להשתתף מאות אלפי אזרחים ומתנדבים של החברה למתנ"סים, שיקחו חלק בפעילות משותפת קהילתית ובין-קהילתית, ישתתפו בתוכנית לפיתוח מנהיגות משותפת, יערכו אירועים ומפגשי שיח חוצה אוכלוסיות ומגזרים באמצעות האב-הידברות לקידום שיח משותף, הפעלת "ניידות חיבורים" שיעברו בין הקהילות ברחבי הארץ ויקדמו שיח ודיאלוג בין התושבים וישתתפו במיצג הארצי "גרפיטישראלי" - פרויקט הגרפיטי הקהילתי הגדול בעולם, יצירה ישראלית משותפת לקהילות מהגולן ועד אילת.

הבחירה בחברה למתנ"סים כשותפה אסטרטגית לתוכנית, נעשתה הודות להיותה הארגון החברתי-קהילתי הגדול בישראל, כשני מיליון תושבים מכל גווני האוכלוסייה הישראלית באמצעות מאות מרכזים קהילתיים מצפון ועד דרום, המהווים עוגן משמעותי לבניית חוסן קהילתי וחברתי ומאפשרים חיבור בין כל חלקי החברה הישראלית.

קיר הגרפיטי בבית הנשיא/צילום: החברה למתנ"סים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר באירוע ההשקה כי הוא רואה במיזם מחליפים מילה כאחד החשובים ביותר בכהונתו. "לא ניתן להפריז מגודל השעה. משהו יסודי חייב להשתנות ומהר באופן בו אנו מנהלים את הויכוחים והמחלוקות בינינו. אני מדבר בשמם של רוב עצום בישראל, על החשש מהקיטוב שקורע את העם בישראל. חייבים להחליף את הדיבור, המילים הפוגעניות וההרסניות. להתחיל לדבר באמת, מלב אל לב. לפתוח את הנושאים הכי רגישים. לא להבטיח להסכים אבל להקשיב ולכבד".

השר חיים ביטון הממונה על החברה למתנ"סים: "החברה למתנ"סים, היא הארגון החברתי-קהילתי הגדול בישראל, שנבחרה לשתף פעולה בהוצאת תוכנית הנשיא "מחליפים מילה בקהילה" בשיתוף אזרחי המדינה. מדובר ביצירה ישראלית משותפת, במטרה להפחית את תחושת הקיטוב בעם, לגשר על הפערים החברתיים, ולחזק את חוסנה הלאומי של המדינה. אני משוכנע שבתקופה הקרובה נראה את החברה ואת המיזם ממריאים ומניבים תוצאות.

יו"ר החברה למתנ"סים, אריה צוקרמן: "כאשר יש שבר בחברה ברמה הארצית, צריך לחזור הביתה, לקהילה, לשכונה, למשפחה. החברה למתנ"סים בחרה כאסטרטגיה להתמקד בבניה וחיזוק קהילות בחברה הישראלית. כארגון החברתי הגדול בישראל לקחנו על עצמנו להחזיר את האמון והביטחון לאלו שרוצים בחיבור, אלו שרוצים להתמקד בטוב, שישמיעו את קולם ויכתבו עבורנו ועבור ילדינו את הפרק שלנו בהיסטוריה".

מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס: "לאחרונה כולנו שומעים מונחים כמו 'שסע בעם', ואנחנו יודעים שאלו לא דברים שהחלו בחודשים האחרונים. המתח בחברה הישראלית הוא לא בהכרח בין ימין לשמאל אלא בין קבוצות שונות, וסביב נושאים שונים. החברה למתנ"סים פועלת בכל רחבי הארץ, ממש עם כולם - מצפון ועד דרום, בכל המגזרים, בכל השכבות, עם כלל הגילאים. אנחנו חיים את "הדופק" של החברה הישראלית ועוסקים יום יום בהכרת האחר ובאתגרי החיים המשותפים. אנחנו יוצאים היום בפרויקט חברתי ענק, ובעוד חמש שנים נוכל להביט בגאווה על מאות רבות של מיזמים ופעולות שהובלנו בכל רחבי הארץ, כדי לייצר חברה ישראלית מתונה יותר, מכירה יותר ומכילה יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully