וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לחופשת הקיץ: שומרים על החיים בחופי הים

29.6.2023 / 10:51

משרד הפנים ועיריית הרצליה במיזם 'שגרירי הים', המכשיר בני נוער להעלות את המודעות לבטיחות בים ושמירה על משאב הטבע של כולנו

רחצה מהנה ובטוחה בחופי הים, זוהי אחת מאבני הדרך אותם חרט על דגלו משרד הפנים בכל עונת רחצה ואף פועל בכל המישורים למניעת טביעות בחופי הים, הן באמצעות קמפיין רחצה בטוחה שמופץ בכל עונה בכל השפות ובאמצעי התקשורת השונים, הן באמצעות שילוט בחופים והן בסיוע כספי לרשויות המקומיות ברכישת ציוד הצלה ובטיחות.

מחוז תל אביב במשרד הפנים, בראשות עו"ד כרמית פנטון יזם בשיתוף עם עיריית הרצליה את פרוייקט "שגרירי הים" בו לוקחים חלק תלמידי בית הספר היסודי צחק שמיר מתוך מטרה לחנך לבטיחות בים, לקיימות ולהוגנות , ולהכשירם כ"שגרירי ים" לכלל המשתמשים והנהנים בחופי הים.

השנה ובמיוחד לקראת יציאת תלמידי בתי הספר לחופש הגדול, תלמידי בית הספר היסודי ע"ש יצחק שמיר עסקו במסגרת פרוייקט "שגרירי הים", במגוון פעילויות ותכניות חינוכיות להכשרה, למידה וחקר נושא הקיימות, בטיחות והוגנות בחופי הרחצה ואף ניסחו "אמנה" לבטיחות ואחריות בחופי הרחצה .
האמנה הורחבה על ידי המחוז לאמנה כללית וחתמו עליה כל הרשויות במחוז והיא תוצב כשלט בכל חופי הרחצה בארץ.

תקשורת מקרבת בחופי הים. צילום: דוברות משרד הפנים, אתר רשמי
תקשורת מקרבת בחופי הים/אתר רשמי, צילום: דוברות משרד הפנים

בסיס ה"אמנה" הוא כי הים הוא משאב לאומי, שייך לכולנו ומשפיע על כולנו ועקרונותיה הם אחריות ובטיחות בחופי הים, תוך שמירה על החי והצומח, ניקיון החוף והסביבה.

במסגרת הפרוייקט עוד עלה מחקר התלמידים את החופים כי יש צורך להנגיש את חוף הים לאוכלוסיות עם מוגבלויות בלתי נראות (רצף אוטויסטי, הנמכה קוגנטיבית), ולכן בחוף שאימצו הוצב לוח תקשורת המכיל סמלים לאנשים עם מגבלה תקשורתית להביע את עצמם. זהו לוח תקשורת ראשון מסוגו שמוצב בחוף בארץ.

רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים: "הילדים של היום הם דור העתיד של מחר, ואני שמח ונפעם מ"שגרירי הים" בהרצליה אשר לוקחים אחריות על עצמם ואף סוחפים איתם את כולם בחינוך על בטיחות, אחריות, והגנה על החי והצומח בחופי הים, ובמיוחד לאור החופש הגדול בפתח, אני קורא להורים ולילדים לשמור על בטחונכם ולרחוץ אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות ההצלה".

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים. צילום: יוד צלמים, אתר רשמי
רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים/אתר רשמי, צילום: יוד צלמים
  • עוד באותו נושא:
  • חוף ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully