וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתור משפחות נזקקות וניתוח עומסי התנועה: מיזם החדשנות של אור יהודה

25.6.2023 / 1:52

עיריית אור יהודה בשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה משיקות את מיזם OY-Innovation - מרכז חדשנות וירטואלי - בכנס חדשנות מיוחד שייערך ב-4 ביולי באור יהודה בהשתתפות חברות מובילות, הרשות לחדשנות, נציגי משרד הפנים ובכירי השלטון המקומי

מיזם חדשנות באור יהודה. יחצ,
מיזם חדשנות באור יהודה/יחצ

עיריית אור יהודה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה משיקה את מיזם 'OY-Innovation' מרכז החדשנות הווירטואלי באור יהודה בכנס חדשנות ראשון מסוגו שיתקיים ב-4 ביולי במרכז קזז לצעירים וליזמות באור יהודה. בכנס, שיכלול אירוע הדגמה של פיילוטים לאתגרים עירוניים, יציגו 4 חברות את רעיונותיהן למתן מענה לאתגרים עירוניים בנושא עיר חכמה וכן קידום תעסוקה איכותית לתושבי העיר.

בשנים האחרונות, אור יהודה החלה למצב את עצמה כעיר שמאפשרת לחברות טכנולוגיות להשתמש בה כשדה ניסוי ולהטמיע טכנולוגיות חדשות הנותנות מענה לצרכים שונים של תושבי העיר והפיכתה לעיר חכמה. כתוצאה מכך חברות בחרו לבסס את מקומן ואת פעילותן באור יהודה.

החברה הכלכלית בשיתוף עיריית אור יהודה פועלת לקדם חדשנות בעיר בדגש על פיתוח תשתיות מקומיות חכמות, התייעלות אנרגטית, פיתוח כלכלי תעסוקתי, עיר חכמה ומציעה לחברות הזנק וסטרטאפים לקחת חלק בעשייה משותפת. בקול קורא שפורסם לקראת תהילת התהליך הגישו מועמדות 18 חברות הזנק לקחת חלק במיזם מתוכן 14 חברות הגישו תכנית ניסוי מפורטת. לאחר פגישות מנטורינג עם מנטורים בעלי תפקידים בעירייה ולאחר בחינת ההצעות נבחרו 4 חברות להשיק את הפיילוטים אותם יזמו בכנס החדשנות הקרוב.

אחד האתגרים המשמעותיים הוא ליצור מוקדי תעסוקה איכותיים עבור תושבי העיר ולחזק את חברות ההייטק המקיימות את פעילותן באור יהודה. בין השאר עלה הצורך לייצר הכשרות מתאימות לפי צורכי החברות ואיתור טאלנטים מקומיים שיצטרפו לתוכנית וישדרגו את תעסוקתם בעיר. בכך, העירייה מעודדת את התושבים לפתח מסלולי קריירה מותאמים אישי המפתחים חוסן כלכלי אישי וכאלה שמחזקים את הכלכלה המקומית של העיר.

קרקע פורייה לצמיחה

החברה הראשונה שתציג בכנס היא חברת אלוויישן ELEVATION, שתדגים את היכולת לייצר חיבורים בין העירייה לחברות הגדולות, לייצר מאגר של טאלנטים תושבי העיר משפרי תעסוקה ולייצר עבורם הכשרות מתאימות שימקסמו את הפוטנציאל להשמה איכותית בקרב החברות היושבות בעיר.

חברת רודסנס ROADSENSE תדגים מערכת מבוססת רדאר לניטור וניתוח של המרחב הציבורי בזמן אמת ללא פגיעה בפרטיות משתמשי הדרך במטרה לתרום לאסטרטגיה העירונית בתחומי זרימת התנועה בעיר, הגברת בטיחות הולכי הרגל, ספירת קהל במתארים שונים, שיפור השימוש במתקנים ציבוריים, קבלת החלטות מבוססות מידע למאגר הדאשבורד העירוני, ועוד.

חברת איי איי אינוביישן AI INNOVATION תדגים מערכת של אגירת אנרגיה חשמלית מבוססת רכיבים מתקדמים לרבות סוללות ליטיום, בקר ממוחשב, ממירי מתח ופאנלים סולאריים, כל זאת תוך אינטגרציה ייעודית לצרכים המדויקים שהוגדרו על ידי העירייה והחברה הכללית.

חברת סיטיזן אימפקט CITYZEN IMPACT תדגים פתרון טכנולוגי לצמצום פערים סוציואקונומיים על ידי איתור משפחות הזקוקות להנגשת מידע והכוונה פיננסית של שירותים ברמה הלאומית והמקומית ובכך תסייע לרשות לצמצם את מספר הנתמכים בשירותי הרווחה והקהילה בעיר.

ארבע החברות קיבלו ליווי צמוד מחברת ספייר SPYRE המתמחה בתהליכי יזמות וחדשנות בארגונים גדולים. תהליך האקסלרציה תוכנן בהתאם למודלים שפיתחה החברה ובכך התאפשרה עבודה חלקה לכול אורך שלבי ואתגרי התוכנית. אביחי כהן, שותף בחברה, מלווה את מנהלת החדשנות בחכ"ל ולוקח חלק משמעותי בניהול התהליך.

רעיון החדשנות אותו מובילה עיריית אור יהודה באמצעות החברה הכלכלית הפועלת כגוף עסקי וכזרוע הביצועית של העירייה, טומן בחובו את ההבנה הבסיסית כי המקומות בהם מצויים אתגרים מהווים קרקע פורייה להזדמנויות ולצמיחה וזאת על ידי לקיחת המשאבים הקיימים והפיכתם למניבים. באמצעות יוזמה, פיתוח ועידודן של יוזמות כלכליות בעירייה חותרים לקידומה של העיר ודאגה לרווחת התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully