וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שני אילוז, המתמודדת לראשות העיר טבריה: "מרגישה שהליכוד תקעה לי סכין בגב"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 9:46

בעקבות הפיגוע, נדחתה היום ההצבעה על הצעת חוק "בועז יוסף" אותה מקדם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד. עו"ד שני אילוז, אשת ליכוד וותיקה ומתמודדת לראשות העיר טבריה תוקפת:"אנחנו אנשי ליכוד שתומכים בדמוקרטיה, מתביישים בתנועה הליברלית, אני מרגישה שהליכוד בגדו בי"

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, החלה להכין את הצעת החוק שעיקרה ביטול ההוראה בחוק הקובעת כי ראש ועדה קרואה, אשר מונה על ידי שר הפנים, יידרש לתקופת צינון של קדנציה אחת לפני שיתמודד בבחירות באותה רשות בה כיהן.

לדברי ח"כ הלוי יוזם הצעת החוק, הרציונל העומד בבסיס הצעת החוק הוא הסרת המגבלה שהטילה הכנסת ב-2008 וצמצמה את הזכות של תושבי רשויות שבהן יש ראש מועצה ממונה לבחור את המועמד המתאים ביותר בעיניהם. "הצעת החוק נותנת מקסימום חופש לבחור ולהיבחר", אמר ח"כ הלוי שהדגיש כי אין לו עניין עם מועמד כזה או אחר ורק טובת העיר עומדת לנגד עיניו. הוא הציע לקבוע, על מנת להתגבר על החששות שלראש המועצה הממונה יהיו אינטרסים קצרי טווח שאינם לטובת העיר, שרק ראש מועצה ממונה שאכן הבריא את העיר הוא זה שיוכל להתמודד. לדבריו, התוספת הזאת תהפוך לתמריץ להיטיב עם העיר.

עורכת הדין שני אילוז - "הדור הצעיר בא לעשות שינוי". צילום - ראובן קסטרו, אתר רשמי
עורכת הדין שני אילוז - "הדור הצעיר בא לעשות שינוי"/אתר רשמי, צילום - ראובן קסטרו

בישיבה השתתפו מתמודדים לראשות העיריה ביניהם עו"ד שני אילוז: "אני אדבר כאשת ליכוד. אנחנו אנשי ליכוד שתומכים בדמוקרטיה, מתביישים בתנועה הליברלית החמה והמחבקת ממנה באנו. היום אני מרגישה שתקעו לי סכין בגב וסובבו; אני מרגישה שהתנועה שלי בגדה בי. אני מדברת בשם תושבי השכונות המוזנחות שנראות כאילו הזמן עצר מלכת אבל זה לא נכון, כי בשנות ה-90 המצב היה טוב יותר. היו מסעדות שוקקות חיים, תרבות, פנאי וחינוך, ואילו היום אין את זה. טבריה הוזנחה על ידי הממשלה, על ידי הליכוד. אתם חברי הכנסת של הליכוד הזנחתם את התושבים שבזכותם אתם פה. אתם בגדתם בהם בכך שלא אפשרתם להם לבחור כרצונם, ואנחנו נבוא אתכם חשבון".

עוד אמרה אילוז לח"כ הלוי: "אני מדברת אלייך כילדה מרוקאית משיכון ד' - אני לא איכותית? אני לא משכילה? אתה כותב בחוק שלך שאנחנו צריכים פטרון מעלינו ושתינתן לו עדיפות מעליי. אתה לא צריך להציל אותנו, אנחנו יכולים להציל את עצמנו. אני אומרת לך בשם תושבי טבריה הליכודית - הלוואי שבאותה אובססיה שאתה עובד למען החוק הזה תעבוד למען התושבים".

עו"ד מאיר אלמקייס, שמתמודד גם הוא לראשות העיר אמר כי עשו על עמית הלוי סיבוב והבטיחו לו הבטחות לפריימריס. מתמודד נוסף - אביב יצחקי אמר כי בשנים האחרונות בוזבז הרבה כסף על פרסום. "למה ועדה קרואה צריכה פרסום? למה את השקל ששמתם בפרסום לא שמתם לתושבים בשכונות הקשות? בגלל שזאת טבריה הקטנה והמקופחת אתם, נבחרי הציבור, לא מבעירים את השטח. אנחנו נביא מנהיגות חדשה ואתם תתייחסו אלינו בכבוד", אמר יצחקי.

בישיבה השתתפו חברי הכנסת גדעון סער, זאב אלקין, נעמה לזימי, נאור שירי, יוראי להב הרצנו ומטי צרפתי הרכבי, שהביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק. ח"כ סער אמר: "מדובר בהקניית יתרון לא הוגן לפקיד שמשמש כמנהל של רשות מקומית ומבקש להיבחר. במקרה הזה השלטון המקומי מקנה יתרונות לאדם, ולא התושבים שבחרו בו, וזה בניגוד למצג הפסאודו דמוקרטי שמציע ההצעה מנסה למכור. הערכתי היא שאם החוק יחוקק הוא לא יעמוד במבחן הביקורת השיפוטית. לכן אני מציע לנטרל את המרכיב הפרסונלי הבעייתי בהצעת החוק. אין לי שום דבר נגד בועז יוסף ולמיטב התרשמותי הוא היה ראש ועדה ממונה טוב", אמר ח"כ סער.

גם התנועה לאיכות השלטון מתנגדת נחרצות: "הצעת חוק פרסונלית, אשר תשמש ככלי לשינוי כללי הבחירות המקומיות תוך כדי תקופת הבחירות, בתוך זמן קצר וללא הליך חקיקה מעמיק ורציני".

עו"ד מירה סולומון נציגת מרכז השלטון המקומי בישראל, אמרה כי השלטון המקומי מתנגד להצעת החוק. "אנחנו רוצים להזכיר לכולם -התקציבים שיש לרשות שיש בה ועדה קרואה הם גדולים בהרבה ולא נשענים על מקורות הכנסה של רשות מקומית והדבר הזה מייצר מצג לא נכון בקרב התושבים. כאשר מגיע יו"ר ועדה קרואה ומתמודד על הבחירות הקרובות הוא מייצר לתושבים איזושהי ציפייה שהיא לא אמתית כי הוא לא יהנה מאותה תמיכה ממשלתית מוגברת", אמרה עו"ד סולומון.

עו"ד תומר רוזנר הציג את עמדת הייעוץ המשפטי של ועדת הפנים והגנת הסביבה, ואמר כי ישנם שני קשיים עם הצעת החוק. הראשון נוגע לחקיקה פרסונלית והשני לטענה כי מדובר בשינוי כללי המשחק תוך כדי תנועה. לדבריו, לכל קושי יתכנו מצבים חריגים שבהם, למרות הקושי, ניתן לבחון חקיקה. "בהינתן העובדה שמדובר בשני קשיים מצטברים אנחנו מוצאים שאם הוועדה רוצה להתמודד עם העניין היא לא צריכה להחיל את הצעת החוק על הבחירות הקרובות", אמר עו"ד רוזנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully