וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה ראש העין לבירת התרבות והפנאי המחוזית

בשיתוף חברה עירונית ראש העין

21.6.2023 / 14:01

עם מחזור כספי מאוזן שהסתכם בשנת 2022 ב- 64 מיליון ₪ ועם שינוי המבנה הארגוני הישן למוטת ניהול דינמית ויעילה יותר, הופכת החברה העירונית של ראש העין חזון למעשה ומציעה לתושבי העיר שירות מתקדם ואיכותי בתחומי החינוך הבלתי פורמלי, התרבות והפנאי

היכל התרבות ראש העין. שרון יצחק, היכל תרבות,
היכל התרבות ראש העין/שרון יצחק, היכל תרבות

משהו חדש וטוב קורה בראש העין. אם אתם גרים בראש העין או ביישובי הסביבה כגון פתח תקווה, גני תקווה, אורנית, שערי תקוה ואפילו הוד השרון וכפר סבא, ודאי שמתם לב כי בחודשים האחרונים הפכה ראש העין למה שניתן להגדיר כבירת התרבות והפנאי המחוזית, עם מופעי בידור ומוזיקה לכל הגילים ובמגוון סגנונות. שלל האירועים בעיר כולל בין היתר מופעי סטנד אפ, מופעים קלאסיים, זמר ים תיכוני, זמר עברי, הצגות מובילות מכל תיאטרון, קולנוע ועוד.

אולם סימפוניה. יח"צ,
אולם סימפוניה/יח"צ

מי שאחראית למהפכה התרבותית הזו, בגיבויו של ראש העיר, שלום בן משה, היא החברה העירונית בהנהגתם של היו"ר עומר רצון והמנכ"ל שרון עזריאל, אשר חנכה לפני כחצי שנה את היכל התרבות החדש והתוסס של העיר שמונה 620 מקומות, במופע מיוחד של הזמר שלום חנוך. למעשה חנוכת ההיכל הייתה השלב האחרון בשלב ההרצה של ההיכל שנמשך כשנה והריץ מופעים והצגות מובילות לשמחתם של תושבי העיר. רשימה חלקית מאוד תכלול את מתי כספי, יהורם גאון (מופע יום הולדת 80), להקת בת שבע, אסי כהן, ועוד ועוד.

אבל היכל התרבות החדש הוא רק דוגמא אחת לפעילותה המגוונת ורחבת ההיקף של החברה העירונית של ראש העין. החברה החלה את דרכה כחלק מרשת המתנ"סים העירונית והפכה בשנת 2017 לחברה עירונית המאגדת תחתיה כ15 מרכזים קהילתיים, כ-100 צהרוני גני ילדים ובתי ספר, קייטנות, מעונות יום, מחלקה לאזרחים ותיקים ומסגרות התנדבות בתחומים שונים. נכון להיום החברה מפעילה בנוסף את הקונסרבטוריון העירוני, את המרכז לאמנות חזותית בראש העין הכולל את גלריה "מודוס" ובית הספר לאמנות "דיוקן" וכן את מועדון האמנים לאומני העיר, היכל התרבות העירוני והגן הלאומי מגדל צדק שכבר הפך לאטרקציה לאומית.

עומר רצון. קפוצינסקי ראובן,
עומר רצון, יו"ר החברה העירונית ראש העין/קפוצינסקי ראובן
שרון עזריאל, מנכ"ל החברה העירונית ראש העין. יח"צ, צילום מסך
שרון עזריאל, מנכ"ל החברה העירונית ראש העין/צילום מסך, יח"צ

"החברה העירונית עשתה מהפכה של ממש בשנים האחרונות", מציין היו"ר עומר רצון. "החברה העירונית מהווה כיום את הזרוע הביצועית של העיריה בתחומי החינוך הבלתי פורמלי, התרבות והפנאי תוך שהיא מנהלת מגוון רחב של שירותים הנוגעים בתחומי התרבות, הרוח והגוף עבור תושבי העיר החל מהגיל הרך, דרך בני נוער, מבוגרים ובעלי מוגבלויות תוך התאמת הפעילויות לגילאים השונים."

"וזה לא רק השינוי התוכני העצום אלא גם מעבר למאזן פיננסי חיובי ושינוי מבני. כך, מגירעון של 6 מיליון שקלים ב-2018 החברה עברה לאיזון כלכלי במחזור שצמח מ- 40 מיליון שקלים בשנת 2020 ל-64 מיליון שקלים ב-2022 ול-74 מיליון שקלים ב-2023. המבנה הארגוני הישן שונה בראייה לשנים קדימה, העיר חולקה לרובעים ומנגנוני הרישום והגבייה והתחזוקה הפכו למוקדים כך שלתושב יש כיום כתובת אחת זמינה לכל השאלות והבקשות".

בתוך כל התהליך הזה עברו גם הצהרונים בגנים ובבתי הספר מגופים פרטיים, לחברה העירונית. כיצד המעבר הזה השפיע על איכות השירות לתושב?

"המעבר של הצהרונים בגנים ובבתי ספר לידי החברה העירונית יצר מהפך חיובי בתפעול. כיום, מתנהל המערך בעזרת 6 חברות חיצוניות מהמובילות בתחום לצד הפעלה ישירה של החלק הארי על ידי החברה העירונית. המרקם הזה יצר תחרות חיובית על השירות לילדי העיר. לא עוד צהרונים שהם בייבי-סיטר לילדים אלא חתירה ליצירתיות ותכניות פדגוגיות פורצות דרך. לדוגמא מעון היום ק.ש.ת - קול, שמע תחושה ותנועה - הוא המעון המוזיקלי הראשון בארץ. הנראות והתוכנית הפדגוגית של המעון מתנהלים ברוח המוזיקה".

אולם סימפוניה. יח"צ,
אולם סימפוניה/יח"צ
אולם סימפוניה. יח"צ,
אולם סימפוניה/יח"צ

מהי חשיבותה של החברה העירונית במרקם החיים בראש העין לתפיסתך?

"אני סבור שאיכות חיי התושבים נמדדת לא רק באיכות התשתיות או בחינוך הממלכתי אלא בתכנים ובערכים המוספים אותם מקבל כל תושב במסגרות החינוך הבלתי פורמאליות, במתנס"ים, במרכזי התרבות, האמנות והמוזיקה וכיו"ב. בנקודה זו ביצענו רפורמה של ממש ולמעשה החברה העירונית כה משגשגת כיום שכתוצאה מהיפוך המגמה והגעה לאיזון תקציבי אנו מצליחים להעביר מדי שנה תקציב של 3 מיליון ₪ לעיריה, דבר המאפשר לה לשפר את איכות השירות לתושבי העיר. המטרה אותה הצבנו לעצמנו היא לטפח ולקדם את הכישרון הטמון בתושבי העיר ולהפוך את ראש העין למרכז שוקק של תרבות ואומנות ברמה הגבוהה ביותר. מבחינתי זוהי רק התחלה של דרך ויש לנו עוד תכנונים רבים ומפתיעים לעתיד הקרוב".

שרון עזריאל מנכ"ל החברה מוסיף על הדברים ומציין כי כחלק ממהפכת השירות של החברה העירונית ביצעה החברה מספר סקרי עומק בהם נשאלו התושבים אילו צעדים ירצו שהעירייה תבצע בתחום הצהרונים, האירועים בעיר והיכל התרבות. "אם אתמקד בתחום האירועים והיכל התרבות הרי שהסתבר שהתושבים שלנו צמאים לתרבות והמנעד של התשובות נע בין הצגות וקומדיות למופעי שירה עברית וסטנד אפ", הוא מספר. "מאז אנחנו מיישמים את הלקחים הללו בשטח, והקהל ב במופעים האלה מגיע מכל הגילים, הסוגים והמינים, מכל השכונות בעיר. למעשה השיתוף עם הקהילה הוא נר לרגלינו וכל מה שאנו עושים, נעשה בשקיפות מלאה כך שהתושבים יכולים להביע את דעתם ואנו נתייחס אליה בכובד ראש.

היכל התרבות ראש העין. שרון יצחק, היכל תרבות,
היכל התרבות ראש העין/שרון יצחק, היכל תרבות

אוכלוסייתה של ראש העין הולכת וגדלה והצפי הוא שבעוד 3 שנים יגיע היקף האוכלוסייה לכ-100 אלף תושבים. איך מתחברים לקהילה בעיר כה גדולה?

"על מנת לייעל את השירות לתושב חילקנו את העיר לרובעים, כשבכל רובע כ-20 אלף איש. יש לנו כבר ארבעה רובעים מלאים ועכשיו מתחילים את החמישי. בכל רובע יש בעצם מרכז קהילתי ושירותים קהילתיים, שזה כולל את החינוך הבלתי פורמלי - חוגים לכל הגילאים משעת סיפור ועד גימלאים, כולל חוגי ריקוד ומקהלות, היכל התרבות, קונסרבטוריון, בית ספר לדרמה, בית ספר לאמנות, שיעורי מוזיקה ועוד. היעד אותו הצבנו לעצמנו הוא להגיע לרמת צרכי תא שטח של רחוב או שכונה על מנת לדייק את הביצועים שלנו לפסיפס האנושי המגוון המתגורר בעיר".

החברה העירונית אחראית גם לפעילותו של הקונסרבטוריון העירוני המספק חינוך מוזיקלי גבוה לתלמידים המוכשרים בתחומי המוזיקה החל מהגילאים הצעירים ועד לרסיטל בגרות עם 5 יח"ל. המבנה המתקדם הכולל 2,500 מ"ר רבוע של 20 חדרי לימוד, 6 חדרי חזרות ואולם רסיטלים עם 208 מקומות משמש גם מבוגרים וילדים עם צרכים ייחודיים ואחד ממיזמי הדגל של החברה הוא "הרכב מנצח" שמשולב עם ילדים עם צרכים מיוחדים. היו"ר רצון מספר כי מיזם נוסף ומעניין במיוחד שמתגבש בימים אלו הוא הקמה של מרכז לאומי ובין לאומי לשימור, טיפוח וקידום של מוזיקה מתימן. "כל זאת בעזרת מוזיקאים מקומיים ואמנים מובילים ברמה הארצית והבינלאומית, עם חיבור בין מזרח ומערב", הוא מעיד בסיפוק, "כיאה לראש העין של היום, עיר חדשנית ומודרנית שהופכת לבירת הרוח והתרבות של המחוז", הוא מסכם.

בשיתוף חברה עירונית ראש העין
  • עוד באותו נושא:
  • ראש העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully