וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ראשי ערים מתנגדים להצנחת רבני ערים

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 11:48

מרכז השלטון המקומי ביחד עם עשרות ראשי ערים מרכזיות מתנגדים להצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לעניני חקיקה בנושאי בחירת רבני ערים. "לא נסכים להכנסת גורם בוחר מבחוץ, חשוב ורם מעלה ככל שיהיה. רב העיר חייב להיות חלק מהקהילה והמקום"

עשרות ראשי ערים ביחד עם מרכז השלטון המקומי הוציאו הבוקר מכתב לשר הדתות, הרב מיכאל מלכיאלי: "מתנגדים להצעת חוק שירותי הדת היהודיים, ואין לנו כוונה לשתף פעולה עם חוק שיפגע בתושבים ומרקם הקהילתיות בתוך הערים. לא נסכים להכנסת גורם בוחר מבחוץ, חשוב ורם מעלה ככל שיהיה. רב העיר חייב להיות חלק מהקהילה והמקום, וצריך להיות מקובל עליה. אנו מתנגדים נחרצות להצעת החוק ונפעל כנגדה בכל האמצעים העומדים לרשותנו.

השלטון המקומי מאיים לשבות ב-1 בספטמבר אם לא ימולאו דרישותיהם
16.6.22. פול חדשות 12, פול
השלטון המקומי מאיים לשבות ב-1 בספטמבר אם לא ימולאו דרישותיהם 16.6.22/פול, פול חדשות 12

מתוך מכתב ראשי הערים - "אנו מתנגדים להצעת חוק זו נחרצות, בנוסחה הנוכחי, ודורשים כי לא תקודם כפי שהיא. התנגדותנו נוגעת לסוגיות הבאות:

שינוי הרכב הגוף הבוחר את רבני הערים - לא נסכים לכל שינוי בהרכב. רב העיר מגיע מקרב הקהילה והמקום, וצריך להיות מקובל עליהם, בבחינת "עשה לך רב". (תושבי הרשות המקומית הם אף אלה שנושאים בשכרו של רב העיר ) באמצעות הרשות המקומית. לא נסכים להכנסת גורם בוחר מבחוץ, חשוב ורם מעלה ככל שיהיה.

קביעת צורך ברב שכונה והרכב הגוף הבוחר את רבני השכונות - מאותן הסיבות כאמור לעיל, לא נסכים לכל התערבות בנושא רבני השכונות. רבני השכונות ככל שנדרש ייבחרו אך ורק ע"י העיר והשכונות.

גיל הפרישה של הרבנים - יש להעמיד את גיל הפרישה של רב העיר/השכונה, בהתאם לגיל הפרישה הקיים ברשות המקומית לכל עובד רשות, דהיינו: גיל ,67 עם אפשרות להארכה ל 70 ככל שמבוקש לבצע שינויים הכופים, הר כגיגית, מורה הלכה "מבחוץ" על תושבי המקום - יתכבד הגורם הכופה וישלם את שכרם של רבנים אלה. אין לנו כוונה לשתף פעולה עם חוק שמטרתו לעשוק את התושבים.

אנו מתנגדים נחרצות להצעת החוק ונפעל כנגדה בכל האמצעים העומדים לרשותנו לרבות פניה לערכאות משפטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • רבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully