וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתקציב של 22.5 מיליון ש"ח: המוזיאון שינציח את אלברט איינשטיין בירושלים

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 12:56

השבוע, הניחו יצחק הרגצוג, נשיא המדינה, פרופ' אשר כהן נשיא האוניברסיטה העברית, משה ליאון ראש עיריית ירושלים וחוזה מוגרבי אספן האמנות מהגדולים בעולם, את אבן הפינה לבית איינשטיין שיוקם בסמוך לקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית בירושלים

בית אינשטיין בירושלים. הדמייה, אתר רשמי
בית אינשטיין בירושלים/אתר רשמי, הדמייה

בית איינשטיין יציג את מורשתו, פועלו ומחקריו של זוכה פרס הנובל פרופ' אלברט איינשטיין, מהאבות המייסדים של האוניברסיטה העברית בירושלים, שהוריש את כל כתביו וקניינו הרוחני לאוניברסיטה ויוקם הודות לתרומתו הנדיבה של מר חוזה מוגרבי, אספן האמנות הידוע בעולם וכן באמצעות תקציב ממשלתי בהיקף של 22.5 מיליון שקלים.

המבנה יהווה מרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי, ויחשוף באמצעות שיטות תצוגה מודרניות, הדגמות מדעיות ומסמכים מקוריים, את תרומתו האדירה של איינשטיין למדע. המבנה הייחודי שתוכנן על ידי האדריכל המוערך בעולם דניאל ליבסקינד, צפוי להעביר את המבקר חוויה בלתי נשכחת, סביב השפעת התגליות של איינשטיין על חיינו היום, כמו גם את העניין שלו בנושאים שהיו בזמנו על סדר היום של האנושות, הפעילות הציבורית שלקח בה חלק, ואת הקשר העמוק שלו עם גורלו של העם היהודי, עם מדינת ישראל ועם האוניברסיטה העברית.

הקהל יוכל לבקר בספרייה הפרטית המשוחזרת של איינשטיין, להיכנס למשרדו המשוחזר, ואף לעיין במסמכים מקוריים, ביניהם תורת היחסות המקורית וכתב היד המפורט בו נכתבה המשוואה הידועה E=mc².

מניחים את אבן הפינה לבית אינשטיין בירושלים. צילום: מקסים דינשטיין, אתר רשמי
מניחים את אבן הפינה לבית אינשטיין בירושלים/אתר רשמי, צילום: מקסים דינשטיין

יצחק הרצוג, נשיא המדינה: "זה תענוג גדול עבורי לפנות אליכם, חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, במוסד הישראלי החשוב הזה, האוניברסיטה העברית בירושלים. אני מתרגש במיוחד להיות כאן ולהניח את אבן הפינה לבית איינשטיין. ממש כאן אנחנו מניחים את היסודות לארכיון חי וחיוני שיכלול את כתביו של אחד מהמוחות הגדולים ביותר שידעה האנושות.
לא רק זאת, אנחנו מניחים את היסודות לבניין יפיפיה שעוצב על ידי האדריכל דניאל ליביסקינד, אשר מטרתו לשמר מורשת, הגדולה יותר מכל אדם אחד לבדו. זוהי המורשת של סקרנות אנושית "סקרנות קדושה" כפי שאיינשטיין בעצמו אמר. במאה השנה האחרונות האוניברסיטה העברית פרחה לכדי מוסד בינלאומי מהמעלה הראשונה הנמצא בחזית המחקר הבינלאומי. אני מודה לממשלת ישראל וליתר השותפים בפרוייקט הנפלא הזה, על יזימתו וקידומו, בתקווה כי תוך שנתיים ימים נוכל לראות אותו מתגשם, בזמן לחגיגות 100 השנה של האוניברסיטה."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המוזיאון שינציח את מורשת אלברט איינשטיין בירושלים. צילום: מקסים דינשטיין, אתר רשמי
המוזיאון שינציח את מורשת אלברט איינשטיין בירושלים/אתר רשמי, צילום: מקסים דינשטיין

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "בית איינשטיין ינגיש לקהל הרחב את המדע של האיש שהתווה לנו את הדרך ומהווה עבורינו מדיי יום מודל למצויינות מחקרית כבר כמעט 100 שנה. משימתנו היא בראש ובראשונה לייצר מדע ופריצות דרך שישפרו את חיי האנושות כולה, אך חלק לא פחות חשוב ממשימה זו היא להמחיש ולהנגיש את המדע לקהלים רבים -וזה בדיוק החזון שעומד בבסיס בית איינשטיין".

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: "בית אינשטיין יהיה כאן, במקום הזה כאנדרטה חיה, לאידיאל המצוינות האקדמית, לערך של לחקור, לגלות, וללמד- יותר, על העולם שסביבנו. בית איינשטיין, יהיה בית של למידה, ובית הוראה. בית שבו כל מי שבא, יעזוב עשיר יותר בידע, עם הבנה טובה יותר של העבר, ותקווה גדולה יותר לעתיד. אני מברך את כל השותפים לפרויקט המדהים הזה שאין לי ספק שיתרום תרומה משמעותית לעיר ולסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully