וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים מפרסם את דירוג הרשויות המקדמות מינהל תקין, חיפה במקום לפני האחרון

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 10:05

123 רשויות מקומיות יכנסו לתהליך המקל על הפעולות הבירוקרטיות בתחום ההון האנושי, זאת לאחר שדורגו בציון בינוני וגבוה במדד ההון האנושי של משרד הפנים

תהליך האצלת הסמכויות לרשויות המקומיות מקודם על ידי משרד הפנים יחד עם במשרד האוצר, כאמור, 123 רשויות אשר קיבלו דירוג בינוני וגבוה במדד תיכנסנה להליך האצלת הסמכויות בתחום ההון האנושי ברשויות המקומיות, 17 רשויות מתוכן קיבלו ציון מלא - 100% במדד.

הערים המובילות במדד משרד הפנים וזכו לציון 100: באר שבע, רמלה, מודיעין, בית אל, אפרתה, גבעת שמואל. ירושלים, הוד השרון, יואב, דרום השרון, נס ציונה, נשר, קדימה צורן, חדרה , גן יבנה

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

"שמתי למטרה לטלטל את מקום הבעייתי שנקרא עיריית חיפה"

חיפה בראשותה של עינת קליש רותם דורגה על ידי משרד הפנים במקום ה-183 הלפני אחרון, עם ציון 26.5 (מתוך 100) במדד ההון האנושי של משרד הפנים, רק חורפיש אחריה. המשמעות: לא תכנס לתהליך האצלת הסמכויות של משרד הפנים.

ראש העיר חיפה הגיבה לפרסומים: "אני מתפלאת שחיפה היא לא אחרי חורפיש. מתחילת הקדנציה שמתי לי למטרה לטלטל טלטלה עזה את המקום הבעייתי והלא מסודר הזה, שנקרא עיריית חיפה. כבר בתחילת הדרך הערכתי שתיקון ההזנחה שנמשך שלושים שנה, יקח עשר שנים, מתוכן חלפו רק ארבע. אמשיך במאמציי אלה גם בקדנציה הבאה, למרות כל רעשי הרקע"

משרד הפנים - דירוג הרשויות במדד גבוה. וואלה, מערכת וואלה
משרד הפנים - דירוג הרשויות במדד גבוה/מערכת וואלה, וואלה

במסגרת המודל, אשר החל בשנת 2021, נכנסו לתהליך 30 רשויות מקומיות לאחר שהציגו ביצועים טובים בתחום ניהול ההון האנושי והמינהל התקין. השנה מספר הרשויות במדד הגבוה הינו 57 וכן הוחלט כי גם הרשויות שקיבלו דירוג בינוני (65) יכנסו ויזכו בהקלות רגולטוריות. דירוג המדד נקבע לאחר בחינת מספר נושאים, בין היתר בנוגע למעמד ההון האנושי; חריגות שכר; אישור משרות סטטוריות; תקן כוח אדם; הגשת הצהרת הון ועוד.

משרד הפנים - דירוג הרשויות במדד בינוני. וואלה, מערכת וואלה
משרד הפנים - דירוג הרשויות במדד בינוני/מערכת וואלה, וואלה
משרד הפנים - רשויות במדד נמוך. וואלה, מערכת וואלה
משרד הפנים - רשויות במדד נמוך/מערכת וואלה, וואלה

שר הפנים משה ארבל: "שיפור וייעול הרשויות וחיזוקן הם מאבני הדרך עליהן מתבססת מדיניות משרד הפנים. הליך זה וצירופן של הרשויות הנוספות משמעותית מאוד. אני מברך את הרשויות שהוכיחו את עצמן, קיבלו את הדירוג הגבוה ונכנסו לתהליך. ברצוני להודות לעובדי המשרד אשר פועלים למען חיזוק הרשויות המקומיות".

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ: "אני שמח לראות כי עוד ועוד רשויות מצטרפות לתהליך, מציגות שיפורים והתקדמות, ולמעשה מקבלות מאיתנו חופש פעולה להמשיך ולהתקדם בניהול תקין ועצמאי יותר ברשות. זהו צעד חשוב בדרך לשלטון מקומי חזק, איכותי וטוב יותר בעבור התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully