וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפערים בין הצפון למרכז: נתונים מדאיגים על שיעורי התחלואה בסוכרת ובהשמנת יתר

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:49

האם יש קשר ישיר בין מגורים בפריפריה ועליה באחוזי התחלואה בסוכרת ועודף משקל? על פי נתוני בדיקת לבנת פורן, הקשר די ברור

שיעורי התחלואה וחוסר האיזון בטיפול במחלת הסוכרת בקרב תושבי הפריפריה גבוהים באופן משמעותי ביחס לחולים מאזור המרכז, כך עולה מנתוני חברת 'לבנת פורן'.

הבדיקה, שהתבססה על נתונים פנימיים של החברה לצד דוחות רפואיים ומקורות פומביים בתחומי הבריאות בכלל והסוכרת בפרט, מציירת תמונה מדאיגה ביחס למודעות ולמניעת המחלה בקרב תושבי הפריפריה.

מנתונים שהוצלבו עם מחקרים נוספים שבוצעו בנושא עולה כי שיעור הישראלים הסובלים מעודף משקל בגילאים 20-64 עומד על 34.3% בממוצע, אלא שבעוד שיעור הסובלים מעודף משקל בת"א הוא הנמוך ביותר בארץ (31.3%), ברמת הגולן הוא הגבוה ביותר (37.2%).

יצוין, כי הפיזור הגיאוגרפי מצביע על דמיון רב בין הימצאות השמנה להימצאות סוכרת באזורים מסוימים, כך למשל שיעורי תחלואה גבוהים נרשמו ב: נצרת (14%), רמת הגולן (12.1%), עכו (11.9%), עמק יזרעאל (10.3%), בעוד שאחוזי תחלואה נמוכים נרשמו באזורי יהודה ושומרון (8.3%), פתח תקווה (8.7%), רמת גן (8.3%) ותל אביב (7.2%).

הדס זאבי, מנכ"לית לבנת פורן. צילום: עינבל מחלוף, אתר רשמי
הדס זאבי, מנכ"לית לבנת פורן/אתר רשמי, צילום: עינבל מחלוף

הדס זאבי, מנכ"לית לבנת פורן: "ממצאי הבדיקה שלנו מחזקים את הצורך בהעלאת המודעות והנגשת המידע הדרוש למיצוי זכויות רפואיות. בסופו של יום, מימוש זכויות רפואיות מוביל ליכולת קיום ברמה טובה יותר ומתוך כך שמירה על המחויבות לטיפול ומניעת התדרדרות המחלה. חשוב להבין כי עבור חולי סוכרת רבים, מימוש זכויות רפואיות הוא אתגר משמעותי בשל פערי ידע או קושי כלכלי. פתיחת הסניף החדש בכרמיאל תאפשר לנו לפעול באופן מיטבי ויעיל למען תושבי הצפון הרחוק שהתקשו עד כה להגיע לסניפים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully