וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיתר ניתן - חידוש שכונת הדר גנים בפתח תקווה יוצא לדרך

31.5.2023 / 12:30

מסמך מדיניות של עיריית פתח תקווה, מפרט את חזונה לשינוי פניה של שכונת הדר גנים. ההיתר שניתן לאחרונה לקבוצת ברק פיננסיים מהווה צעד משמעותי ראשון ליישום המהפך במטרה להצעיר את קהל התושבים

הדר גנים. כך ייראה רחוב צלח שלום בעוד מספר שנים. יחצ,
הדר גנים. כך ייראה רחוב צלח שלום בעוד מספר שנים/יחצ

תגידו מברוק: הפרויקט הראשון של ההתחדשות העירונית בשכונת הדר גנים בפתח תקווה, קיבל לאחרונה היתר. שכונת הדר גנים יודעת בשנים האחרונות התעוררות ועניין יזמי רב. במסגרת מסמך המדיניות של העיריה נכתב כי קיימת כוונה לייעול הקרקע הציבורית, ליצור רחובות בחתך עירוני פעיל ולהרחבת הדרכים בקנה מידה שכונתי. בין היתר מונים בעייריה את היתרונות האלה של השכונה: ריבוי שטח ציבורי פתוח, עצים בוגרים ורחובות מוצללים. בעירייה מדגישים כי במסגרת המדיניות, נכלל גם מתן מענה למגורים, לכל שלבי החיים: דירות קטנות עד בתי אבות. במסמך אף מדגישה העירייה את ריבוי כניסות ויציאות לשכונה וסמיכות לכבישים ראשיים אזוריים וארציים. מאחורי הפרויקט האמור, שעונה לשם 'הדרים הירוקה', עומדת חברת נופך דניאל, מקבוצת ברק פיננסים העוסקת בהשקעות אלטרנטיביות, ובמסגרתו, ייהרסו 14 בנייני מגורים בעלי 56 יחידות דיור וייבנו 7 בנייני מגורים בני 245 יח"ד בארבעה שלבים.

למעשה, בחודש ינואר 2022 עיריית פתח תקוה באמצעות מנהלת כרמים להתחדשות עירונית בעיר, החלה לקדם תכנית התחדשות עירונית בשכונת הדר גנים, הכוללת מהפך ברחובות הרב עובדיה יוסף, צלח שלום, המלך כורש והענבל. במסגרת זו משדרגת העיריה את מערך התשתיות ברחוב צלח שלום כשבכוונתה להצעיר את השכונה, להביא תושבים חדשים אליה ולחדשה. לאור העובדה שבשכונה לא קיימים מגרשים פנויים ומאחר שממילא בסירקין יוקמו בעתיד אלפי יחידות דיור, העיריה מתמקדת בחידוש השכונה ושימור אופייה המיוחד. וכך, בין היתר, במסגרת הפרויקטים של פינוי בינוי בשכונה, יוקמו כ 800 יחידות דיור.

הדר גנים כיום. יחצ,
הדר גנים כיום/יחצ

שכונת הדר גנים שבעבר נקראה עמישב, הוקמה בשנת 1951 בשם "מעברת פתח תקווה", בתחילה העולים שנקלטו בה היו מעיראק ובהמשך גם הצטרפו עולים מפרס, רומניה, תימן ואפגניסטן. בשכונה מתגוררים כ 5000 תושבים, וגודל משק הבית הממוצע מורכב מ 3 נפשות. שכונת הדר גנים שינתה את פניה בתחילת שנות ה 90, עת אוכלסה על ידי משפרי דיור שחיפשו שכונה לא צפופה ללא מגדלים ומרווחת. חמישית מהתושבים הם אזרחים ותיקים, כאשר נכון להיום רוב התושבים החדשים שנכנסים לשכונה הם משפחות צעירות.

ראש העיר רמי גרינברג מציין כי " מדובר במהפכה של ממש. מדובר על שינוי מעמיק בחזות הרחובות, בתשתיות, במרחב הציבורי ובמבני הציבור שיעמדו לרשות התושבים. התחדשות עירונית היא הדרך המרכזית לבצע שינוי משמעותי בשכונות הוותיקות, לחזק את השכונות, לצקת בהן תוכן חדש ומרענן, להביא לשכונות הוותיקות תושבים חדשים, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. בשכונה תבוצע התחדשות עירונית בעירוב שימושים במטרה לקדם מסחר ומגורים לצד מוסדות ציבור ושירותים נרחבים לציבור".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יוסי ברק. יחצ,
יוסי ברק/יחצ

לדברי יוסי ברק בעלים ומנכ"ל ברק פיננסים: לפני עשור פרצנו את הדרך בתחום הביטוח ואפשרנו לראשונה למשקיעים להיכנס לקרנות השקעה בתחום זה. כך גם עשינו בעולם הנדלן. בתור קבוצה שעובדת בתחום הביטוח והפיננסים מצאנו את תחום ההתחדשות העירונית ככזה בעל סיכונים נמוכים ובעל ערך גבוה ולכן רכשנו את הפרויקט לאחר שניתן היתר בתנאים יחד עם נופך דניאל. בהתבסס על המכירות בפועל עד כה ונתוני השוק, להערכתנו שווי הפרויקט עומד היום על כ-450 מיליון שקלים. עד כה נמכרו 70% משלב א' של הפרויקט (37 דירות).

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully