וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבעיים הם הדיפלומטים הטובים ביותר

אור שאול קרן

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 14:35

לייצג את מדינת ישראל באחת הנציגויות שלנו בחו"ל, לא רק מהווה אתגר אישי ומקצועי והקרבה משפחתית גדולה, אלא גם ממלא את הלב בגאווה שאתה או את נבחרתם לייצג את המדינה ובייחוד בזמנים המורכבים שאנו חיים בהם

לגדול בתוך האוויר המדברי והחום, להכיר וללמוד לאהוב את האוכלוסייה המורכבת מכל הקשת הישראלית עם כל המוצאים העדות והדתות, לאכול מופלטה אצל סבתא רחל, לחגוג נובי גוד עם חבריי דוברי רוסית, לאכול אינג'רה אצל שושנה ולאחל רמאדן כרים לחברי המוסלמים, הם אלו שעשו אותי דיפלומט טוב.

בקיץ הקרוב, חבריי ואני נשלח לייצג את ישראל באחת ממאה ושמונה הנציגויות שלנו בחו"ל. אני גדלתי והתחנכתי בעיר באר שבע ובמשך שלושים וארבע שנים הייתי תושב גאה של העיר, מבית הספר 'מענית' בשכונת נווה נוי, לימודיי 'במקיף עירוני א' ועד לאקדמיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. השנה, הצלחתי להתקבל ולסיים את קורס הצוערים היוקרתי של משרד החוץ.

משרד החוץ עוסק בגיבוש מדינות החוץ הישראלית, הוצאתה לפועל והסברתה, ומנהל את יחסיה הבינלאומיים של המדינה מול ממשלות זרות ואזרחיים, ארגונים בינלאומיים ומקדם קשרי כלכלה, תרבות ומדע בין המדינות. המשרד היה ראש החץ שהוביל את חתימת 'הסכמי אברהם' ופתיחת מדינות המפרץ לישראלים. משרד החוץ נחשב לאחד המשרדים החשובים ביותר מבין משרדי הממשלה.

אור שאול קרן. באדיבות המצולמים
אור שאול קרן/באדיבות המצולמים

שער הכניסה לשירות הדיפלומטי ולמשרד החוץ הוא קורס הצוערים של המשרד. הקורס נחשב לתכנית ההכשרה היוקרתית ביותר של המגזר הציבורי הישראלי ומתוך כשלושת אלפים מועמדים רק שלושים צוערים בלבד התקבלו ואני ביניהם.

לייצג את מדינת ישראל באחת הנציגויות שלנו בחו"ל, לא רק מהווה אתגר אישי ומקצועי והקרבה משפחתית גדולה, אלא גם ממלא את הלב בגאווה שאתה או את נבחרתם לייצג את המדינה ובייחוד בזמנים המורכבים שאנו חיים בהם.

להיות דיפלומט ישראלי המשרת בחו"ל זהו תפקיד המלווה באתגרים רבים ושונים מאשר להיות דיפלומט המייצג כל מדינה אחרת. הדיפלומט הישראלי, נאלץ להתמודד עם מורכבויות הייחודיות לישראל, כמו אתגרים ביטחוניים, אנטישמיות והגבלות הנובעות משמירה על הביטחון האישי של השליח ומשפחתו, אך הסיפוק בתפקיד כה משפיע וחשוב ומתגמד מול כל קושי.

הכלי שסייע לי הכי הרבה לעבור את המיונים הארוכים ולצלוח את הקורס הוא פשוט היכולת להכיל. לכבד תרבות חדשה, שפה שונה, עדה ומוצא שונים ובעיקר נקודות ראות אחרות משלי ולשזור מכולם סיפור שמכנס את כולם תחת הכנפיים של הסיפור הגדול באמת, הסיפור של מדינת ישראל. אני חושב שכל דרומי ובאר שבעי בפרט, שגדל והתחנך פה, מפתח את היכולת להכיל ולכבד כל שוני. להכיל את מגוון האוכלוסיות שחיות זו לצד זו בתוך העיר ובסביבתה, קבלת השונה והפתיחות המחשבתית האופיינית לתושבי הדרום, לצד שמירה על כבודו של התושב לידך, הם חקוקים בנו הבאר שבעיים והדרומיים בכלל.

קורסי הצוערים נפתחים מידי שנה, תכנסו, תחקרו ותרשמו למכרזים. אני טוען שהבאר שבעיים (והדרומיים), הם הדיפלומטים הטובים ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully