וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ועידה כלכלית לאומית של שדרות וישובי עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 16:17

הוועידה תתקיים בשדרות ותעסוק בצמיחתו הכלכלית של אזור העוטף הנמצא תחת איום ביטחוני מתמיד. ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "אנחנו חזקים מתמיד, גם כלכלית וגם קהילתית. החוסן של התושבים שלנו הוא יוצא דופן בקנה מידה עולמי"

הוועידה שתתקיים בשיתוף לשכת המסחר ירושלים ומעוף דרום ושפלה מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, תיפתח בנאום שר האוצר, בצלצל סמוטריץ', ובמסגרתה יתקיימו מושבים בנושאים חדשנות תחת איום, הייטק ויזמות, חקלאות מתקדמת במדבר, תעשייה וחוסן בינלאומי באזורי איום ביטחוני.

לדברי המארגנים מטרת הוועידה היא הובלת ההשפעה על מדיניות הממשלה הנוכחית וזו שיבואו אחריה בהיבטים הכלכליים והנגשת זכויות לתעשיינים, בעלי עסקים ויזמים במרחב.

הוועידה משקפת, כך לדברי המארגנים, את הצמיחה חסרת התקדים של האזור, הצורך בשינוי הנרטיב החברתי הרווחתי לשיח כלכלי, עסקי וצומח. זאת לצד הביקושים חסרי התקדים לדיור באזור ועל רקע, בין היתר, פתיחה של מרכזי תעסוקה חדשים המעניקים תעסוקה איכותית לאלפי תושבים באזור, ביניהם גם חממות טכנולוגיות, חברות הייטק שפתחו שלוחות בשדרות כמו אלמנטור וקווליטסט, חברת לינק 19, נגב 19 ועוד.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש הממשלה בנימין נתניהו, שדרות, אפריל 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש הממשלה בנימין נתניהו, שדרות, אפריל 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "על-אף הפגיעות הפיזיות והנפשיות שתושבי שדרות והאזור רגילים לספוג כבר 20 שנה, הם מפגינים איתנות, חוסן ועוצמות גם בתחומים הללו וגם בתחומים הכלכליים. לצד האיום הבטחוני, שדרות והמרחב הפכו לעוגן כלכלי מרכזי באזור ויחד עם המועצות השכנות אנו מובילים פרויקטים כלכליים ברמה בינלאומית".

עוד הוסיף דוידי כי "זוהי העת להציב על סדר היום את חוסנם הכלכלי של שדרות והעוטף, ולעגן מנגנוני פיצוי מוסדרים ומוסכמים מראש, תוך צמצום תלות בבירוקרטיה, גם במבצעים בסדר גודל כמו המבצע האחרון." את הדברים אמר ראש העיר כאשר רק אתמול החלו לשוב לבתיהם אלפי תושבים מהעוטף שיצאו להפוגות ברחבי הארץ בשל המבצע הצבאי. הוועידה הראשונה תתקיים במעמד שרי האוצר, הכלכלה, החקלאות , הנגב והגליל, המדע ובכירים במשק הישראלי והיא קמה על רקע ביסוס הכלכלה החזקה באזור בצל האיום הביטחוני.

"ועידת שדרות לכלכלה משקפת את המעבר ממרחב שעוסק באתגרים חברתיים ושסעים למרחב שעוסק בפיתוח כלכלי והעצמת המגזר העסקי. בשנים האחרונות, באמצעות כוחות משותפים, הפכנו את אזור שדרות ועוטף עזה לעוגן כלכלי ותעשייתי המושך אליו מגוון עצום של יוזמות. הברזל שיורים עלינו אויבינו משמש אותנו לצמיחה ובניה", מסרו המארגנים.

  • עוד באותו נושא:
  • שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully