וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזב את הקרבות באוקראינה וזכה באליפות העולם בדמקה בישראל

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 9:28

ארטיום קיבל מצבא אוקראינה אישור מיוחד להשתתף במשחקי אליפות העולם שהתקיימו בנוף הגליל. סגנו, הוא אלוף.העולם לשעבר, אלכסנדר שוורצמן, עולה חדש שייצג את ישראל. ולשאלה הבוערת מכולן: לא רק שמותר לאכול אחורה, זו גם חובה

לאחר יומיים של קרבות מורטי עצבים ליד שולחנות הדמקה בנוף הגליל הוכתר הערב המנצח באליפות העולם במשחק המלכים, ארטיום איוונוב מאוקראינה.

ארטיום גבר על 32 שחקנים מ -14 מדינות ביניהן יפן, ארה"ב צרפת, גרמניה וקנדה. הם נחתו בסוף השבוע בנוף הגליל במיוחד בשביל להתמודד על התואר הנכסף. ישראל הגיעה לשולחן עם שחקן חיזוק מפתיע - אלכסנדר שוורצמן תושב נוף הגליל, עולה חדש מרוסיה, שהגיע לארץ רק ביום ראשון שעבר וכבר ייצג את ישראל בתחרות. אלכס שהוכתר 10 פעמים בעבר כאלוף העולם בדמקה הגיע למקום השני. : ארטיום נתן פייט רציני מאוד, היה מגיע לו לנצח" פרגן אלכס.

בתחרות השתתפו מיטב המוחות בעולם, חלקם מחזיקים בתארים אלופי עולם ואירופה, שנאבקו על התואר אלוף העולם לשנת 2023 חוקי המשחק בדמקה בליץ הגבילו כל משחק לחמש דקות ושלוש שניות בלבד כך שהמשחקים היו מהירים בשני שלבי התחרות: המוקדמות והפלייאוף :"דמקה התקבלה יחד עם שח-מט וברידג' למסגרת מיוחדת של משחקים אינטלקטואלים שמושכים קהל רב מכל העולם", סיפר מארגן התחרות, אלכס גנטמן, תושב נוף הגליל, המדורג מקום 7 באליפות העולם 2022.

מרבית המתחרים נחתו בארץ בסוף השבוע, חלקם דחו את הטיסה לרגע האחרון בעקבות המצב הביטחוני. ראש העיר, רונן פלוט קיבל את פניהם ואירח אותם בחום :" לא בכל יום אליפות ברמה העולמית מגיעה לנוף הגליל, זוהי הזדמנות עבורינו להראות את יופיה של העיר ואת הפנים היפות של מדינת ישראל. אין לי ספק כי כל אחד מהשחקנים יחזור לארצו עם טעם מתוק מישראל ונוף הגליל"

אלום העולם בדמקה בתחרות בנוף הגליל. צילום: ארתור רוזנגוט, אתר רשמי
אלום העולם בדמקה בתחרות בנוף הגליל/אתר רשמי, צילום: ארתור רוזנגוט

את ישראל ייצגו 11 שחקנים, שניים מתוכם תושבי נוף הגליל: ולדימיר טריטלוביץ' ואלכסנדר שוורצמן. ומה מקבל אלוף העולם בדמקה? גביע נוצץ, תואר מלכותי וגם פרס כספי על סך 900 יורו מטעם איגוד הדמקה הבינלאומי.

התחרות הייתה פתוחה לקהל שיכל לצפות בשחקנים בינלאומיים. יו"ר איגוד הדמקה הישראלי ,יולי גולדשטיין ויו"ר האיגוד הבינלאומי יאצק פוליצקי, מסבירים כי ההחלטה להתארח בנוף הגליל היא גם מחווה לפעילות העירונית הענפה ללימוד דמקה בבית הספר בגין בהנהלתה של חוה אבוקראט במסגרת תכנית לימודים מיוחדת הכוללת 10 שעות לימודים בשבוע , בין השאר בהשראת של השחקנים העולים החדשים בעיר. ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט: " נוף הגליל שמחה לארח רבי אמן בינלאומיים ממדינות רבות ברחבי העולם, זוהי הזדמנות מצוינת עבורנו להראות את העיר היפה וכמובן את הפנים היפות של ישראל".

המדינות שישתתפו בתחרות: יפן, ארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, גרמניה, אוקראינה, ליטה, לטביה, פולין, אזרביזג'אן, אסטוניה, מולדובה וישראל .

חוקי המשחק במסגרת הבינלאומית שונים מעט מזה המוכרים לרובנו בארץ. מדובר במעין 'ספיד-דמקה', עם הגבלת זמן קשיחה. הלוח בנוי מ-10x10 משבצות (ולא 8x8), ובכל צד 20 חיילים.

  • עוד באותו נושא:
  • נוף הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully