וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של אור: מאירים את האתרים ההיסטוריים

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 13:02

במסגרת המיזם להארת המבנים ההיסטוריים ברחבי ירושלים, מוארים בימים אלו כ- 13 מונומנטים בתאורת לד מיוחדת. קחו לכם ערב לסיור רגלי בירושלים

מאירים את ירושלים. צילום: דוברות ירושלים, אתר רשמי
מאירים את ירושלים/אתר רשמי, צילום: דוברות ירושלים

הארת המונומנטים יצאה לדרך בשנת 2020, במסגרתה הוארו מבנים היסטוריים ומונומנטים בעיר, כדוגמת מבנה בית הכנסת הגדול וטליתא קומי במרכז העיר, תחנת הרוח בימין משה, בניין ימק"א ואתרים נוספים בעיר העתיקה, כדוגמת קבר דוד, כנסיית סן סלבדור, כנסיית השילוש הקדוש ועוד. בדומה לערי בירה אחרות בעולם, הארת המומנטים מהווה אטרקציה תיירותית למבקרים בעיר, בדגש על הלילות.

במסגרת המיזם, תותקן גם תאורת לד מעוצבת וחסכונית סביב אתרים היסטוריים ומונומנטים מוכרים נוספים ברחבי הבירה. בין האתרים: טחנת הקמח ברחוב רמב"ן, מלון שבע הקשתות בהר הזיתים, הכנסייה הסקוטית סנט. אנדרוז, רחבת התותחים של מגדל דוד ועוד.

תאורת המבנים ההיסטוריים מחוברת למרכז השליטה והבקרה של מחלקת המאור והחשמל, לבקרה ולחיסכון אנרגטי. מערכת זו, המופעלת על ידי העירייה, שולטת בתאורת הרחובות בעיר ומסייעת בתזמון הדלקת התאורה העירונית ובניטור ובקרה על תקינות מערכות התאורה ברחובות.

מאירים את המומנטים ההיסטורים בבירה. דוברות ירושלים, עיבוד תמונה
מאירים את המומנטים ההיסטורים בבירה/עיבוד תמונה, דוברות ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ממשיכים להאיר את ירושלים באור גדול! הארת המונומנטים בעיר הבירה הוא פרוייקט נוסף לשדרוג המרחב הציבורי ואתרי התיירות הייחודיים שלנו, כאלה שיש רק בירושלים ואליהם מגיעים תושבים ומבקרים מהארץ ומכל קצוות תבל. ירושלים היא עיר האורות של ישראל ואני מזמין את כולם ליהנות מחוויית ייחודית ומרגשת, גם עם רדת החשכה, לצד השפע העצום שיש לעיר להציע בתחום הקולינריה, התרבות, הבילוי והפנאי".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully